goedemorgen,
na veel zoeken toch een lederen interieur gevonden en ingebouwd in mijn s40.
de tips die ik heb gehad van dit forum waren erg goed ,en heb daar veel aan gehad.
blijkt dat de kennis van dit forum erg groot is., ik ben er erg blij mee.
zonder deze info had ik er niet aan begonnen.
dus ik heb alles ingebouwd en aangesloten, stoelverwarming knoppen gevonden op de sloop en ook ingebouwd.
zekeringen erin,en niets doet het, zelfs de knoppen niet.
nou heb ik hier gelezen dat e.e.a nog geprogrammeerd moet worden..
dit kan/moet bij de dealer..?weten jullie ongeveer wat dit kost...
of is er een medelid die dit kan verzorgen..?
of ben ik nog wat vergeten..?
graag jullie tips.
thanx
inleren stoelverwarming
-
- 5th Gear member
Meestal heb je dan Vdash nodig en pin kraken. Activeren €120
-
- 5th Gear member
Dealer kan/mag het vaak niet eens (meer). Heb toen eens geïnformeerd voor mijn voormalige S40 en geen enkele dealer, 'mocht' software laden, voor een later ingebouwd accessoire. Enkel iemand als Obbe kon dit regelen met VDASH.
-
- 2nd Gear member
Er hoeft geen software voor geladen te worden. Het is een configuratietogge. Net als Cruise control.
Ik heb vdash geinstalleerd en voor 69 euro kreeg ik onbeperkte wijzigijgen aan 1 voertuig. Dan kun je dit soort zaken gewoon aan en uit zetten.
Ik heb vdash geinstalleerd en voor 69 euro kreeg ik onbeperkte wijzigijgen aan 1 voertuig. Dan kun je dit soort zaken gewoon aan en uit zetten.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 5th Gear member
-
- 2nd Gear member
Nee. Er wordt niets in de auto geladen. Het is gewoon een configuratiesetting. Er wordt dus GEEN software in de auto geladen. Die sofware is er al.
Dealers mogen dit overigens gewoon doen. Zie bv. cruis control, zelfde verhaal. 50 euro knoppen erin, en dan een config-toggle. Kan en mag bij de dealer. Of je doet het zef via vdash.
Ja vdash is sofware OP JE PC, die je dus wel op je PC moet hebben.
Maar er wordt dus NIETS 'in de auto geladen'. Dat is onzin.
Dealers mogen dit overigens gewoon doen. Zie bv. cruis control, zelfde verhaal. 50 euro knoppen erin, en dan een config-toggle. Kan en mag bij de dealer. Of je doet het zef via vdash.
Ja vdash is sofware OP JE PC, die je dus wel op je PC moet hebben.
Maar er wordt dus NIETS 'in de auto geladen'. Dat is onzin.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 5th Gear member
Oh is onzin. Jij hebt de wijsheid in pacht zie ik, met al die hoofdletters.
-
- 2nd Gear member
In dit geval meer wijsheid dan jij in elk geval. Ik weet niet wat je probleem precies is, maar zoek iemand anders om het op uit te leven.
Fijn ook dat je nul argumenten hebt.
Fijn ook dat je nul argumenten hebt.
- Fredhead
- Geartronic member
Zullen we nu dan in ieder geval weer ON-topic gaan?!?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 2nd Gear member
Er is niet zo heel veel on-topic meer over. Die auto heeft de software voor de stoelverwarming al aan boord. Enige wat er moet gebeuren is dat in het configuratiebestandje bij: stoelverwarming van 'false' 'true' gemaakt moet worden.
Dat kan de dealer. En als die het niet wil, kun je het zelf met vdash. Je zult dan wel de CEM pin moeten ulocken (brute force). Dat houdt in dat je een acculader nodig hebt, de auto aan de lader, dan vdash aansluiten pin coderen aanzetten en 24 uur wachten. Als ie daarmee klaar is, is het een kwestie van vinkje bij 'stoelverwarming' en gaan.
Dit kost je 69 euro voor vdash. En je moet natuurlijk wel een dice of dice kloon hebben.
Meer valt er on topic niet te melden.
Dat kan de dealer. En als die het niet wil, kun je het zelf met vdash. Je zult dan wel de CEM pin moeten ulocken (brute force). Dat houdt in dat je een acculader nodig hebt, de auto aan de lader, dan vdash aansluiten pin coderen aanzetten en 24 uur wachten. Als ie daarmee klaar is, is het een kwestie van vinkje bij 'stoelverwarming' en gaan.
Dit kost je 69 euro voor vdash. En je moet natuurlijk wel een dice of dice kloon hebben.
Meer valt er on topic niet te melden.
-
- 5th Gear member
Tja, mijn verhaal meteen onzin noemen, zonder enig argument is beter wil je zeggen? Ook het verhaaltje dat ik op je uitleef is vreemd. Je begint notabene zelf meteen met "onzin" en hoofdletters. Laten we die bewering dus intrekken.
Als je nou echt zo wijs was, had je je wel kunnen inbeelden dat Volvo (dealer) online met VIN 'inbelt' naar de servers van Volvo. Optie was destijds niet leverbaar of niet besteld, dan wordt dit gewoon geblokkeerd. Je kunt altijd een welwillende medewerker treffen, die een speciaal verzoek indient voor je. Volvo kan namelijk uitzonderingen maken en je een custom file leveren, zodat alsnog een accessoire achteraf werkend gemaakt kan worden. Maar vind zo iemand maar en VDASH is tegenwoordig binnen handbereik. De reden dat VDASH dit allemaal kan, is puur omdat je forceert. Je kraakt de CEM, alles wat mogelijk is bij zo'n auto kun je vervolgens laden. Die configuratiefiles waar jij het over hebt, gaan voornamelijk over de temperatuur van stoelverwarming, ramen koppelen aan sleutel of welke maat wielen geplaatst zijn. Als je bijvoorbeeld mistlampen retrofit inbouwt, heb je ook gewoon software nodig. Immers moet de betreffende module (al dan niet via andere modules als de CEM) iets aansturen wat eerder niet aanwezig was. Dat is met stoelverwarming niet anders.
-
- 2nd Gear member
Volvo die inbelt.. ja hoor, natuurlijk. Kerel, de software zit gewoon al in de auto. Het enige wat aangepast wordt is dat er van een no een yes gemaakt wordt, en dat is alles.
Wat er met vida gebeurd is dat vida het VIN aan volvo doorgeeft en dan de pincode van volvo terugkrijgt. GEEN software dus.
VDash brute forced de CEM pincode. Dit is geen kraken. Brute forcen is zeg maar net zo lang gokken tot je de juiste hebt. Dat is wat vdash doet.
Volgens jouw bericht moest er software in de auto geladen worden. En dat is, hoe je het ook wend of keert, pertinente onzin.
Ze gaan in de fabriek echt geen personalized CEMS maken oid, waar alleen de software van de gekozen opties in zit. Nee, alle CEMS krijgen dezelfde software, maar een ander configuratiebestandje.
Dat is echt alles. Er wordt GEEN software in de auto geladen. Punt. Einde discussie.
Voor wat het betreft het uitleven, je begint in meerder topics met zeikdiscussies die nergens over gaan tegen mij. Je kunt het kennelijk niet hebben als ik iets post. Prima, maar hou het forum daar buiten.
Wat er met vida gebeurd is dat vida het VIN aan volvo doorgeeft en dan de pincode van volvo terugkrijgt. GEEN software dus.
VDash brute forced de CEM pincode. Dit is geen kraken. Brute forcen is zeg maar net zo lang gokken tot je de juiste hebt. Dat is wat vdash doet.
Volgens jouw bericht moest er software in de auto geladen worden. En dat is, hoe je het ook wend of keert, pertinente onzin.
Ze gaan in de fabriek echt geen personalized CEMS maken oid, waar alleen de software van de gekozen opties in zit. Nee, alle CEMS krijgen dezelfde software, maar een ander configuratiebestandje.
Dat is echt alles. Er wordt GEEN software in de auto geladen. Punt. Einde discussie.
Voor wat het betreft het uitleven, je begint in meerder topics met zeikdiscussies die nergens over gaan tegen mij. Je kunt het kennelijk niet hebben als ik iets post. Prima, maar hou het forum daar buiten.
- Fredhead
- Geartronic member
Tijd voor een slotje dan maar.....
Begin te twijfelen aan de tekst in je onderschrift als een ander wat zegt.
Kennelijk is die mening op voorhand al fout.
Daarbij opgeteld lukt het beiden niet om de discussie te kunnen staken en heeft niemand hier iets aan.
Begin te twijfelen aan de tekst in je onderschrift als een ander wat zegt.
Kennelijk is die mening op voorhand al fout.
Daarbij opgeteld lukt het beiden niet om de discussie te kunnen staken en heeft niemand hier iets aan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D