Niet schrikken, het gaat alleen om het gasklephuis oftewel de luchtmassameter van Magnete Mareli. Die is al geruime tijd niet meer leverbaar.
Ook de gereviseerde versie wordt niet meer door Volvo geleverd. Het treft zover mij bekend vooral de V70 II waarbij dit gasklephuis werd toegepast. Revisie in Nederland was tot nu toe niet succesvol.
Een gebruikte is het enige alternatief.
Zover mij bekend is ombouw naar een Bosch gasklephuis niet mogelijk. Een zorgelijke ontwikkeling.
Italiaanse V70.
-
- 5th Gear member
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Mja, ooit moet het een keer ophouden met de ondersteuning. De getroffen auto's zijn nu allemaal minstens 21 jaar. Gemiddeld genomen ondersteunen fabrikanten een model 15 jaar.
-
- 5th Gear member
Dank voor deze diepzinnige observatie.
Het blijft vreemd dat een dergelijk onderdeel het gebruik van van een redelijk groot aantal keurig onderhouden Volvo's onmogelijk maakt.
Het is een slijtend onderdeel dat zich niet zomaar laat vervangen door het gasklephuis van andere leveranciers zoals Bosch.
Er is een bedrijf in Nederland dat probeert deze gasklephuizen te herstellen. Die pogingen hebben nog niet geleid tot een exemplaar dat zich na tests bewezen heeft.
Het blijft vreemd dat een dergelijk onderdeel het gebruik van van een redelijk groot aantal keurig onderhouden Volvo's onmogelijk maakt.
Het is een slijtend onderdeel dat zich niet zomaar laat vervangen door het gasklephuis van andere leveranciers zoals Bosch.
Er is een bedrijf in Nederland dat probeert deze gasklephuizen te herstellen. Die pogingen hebben nog niet geleid tot een exemplaar dat zich na tests bewezen heeft.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Het komt nu dichtbij, omdat je zelf zo'n auto hebt.
Echter zijn er zoveel auto's waarbij de fabrikant de onderdelencatalogus na tig jaar flink inkrimpt. Dan ben je aangewezen op de sloop of op creativiteit. Wellicht kun je de plaatselijke dealer vragen, waar men de revisie liet doen.
Echter zijn er zoveel auto's waarbij de fabrikant de onderdelencatalogus na tig jaar flink inkrimpt. Dan ben je aangewezen op de sloop of op creativiteit. Wellicht kun je de plaatselijke dealer vragen, waar men de revisie liet doen.
-
- 5th Gear member
De revisie werd door Volvo Zweden gedaan.
Er zijn onderdelen voor nodig die niet meer leverbaar zijn.
Dat is de reden dat Volvo gestopt is met reviseren.
Ik zou de voorkeur geven aan ombouwen naar een Bosch gasklep. Dat vraagt aanpassing van de software. Zover ik weet is dat nog niet geprobeerd.
Er zijn onderdelen voor nodig die niet meer leverbaar zijn.
Dat is de reden dat Volvo gestopt is met reviseren.
Ik zou de voorkeur geven aan ombouwen naar een Bosch gasklep. Dat vraagt aanpassing van de software. Zover ik weet is dat nog niet geprobeerd.
-
- 7th Gear member
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- The Mechanic
- 5th Gear member
https://www.scuderiacarparts.com/part/5 ... -body.html
Alleen de connector even overzetten...
Maar lijkt wel of Volvo versneld afscheid wil nemen van hun oudere, niet duurzame modellen door essentiële delen niet meer te leveren.
Alleen de connector even overzetten...
Maar lijkt wel of Volvo versneld afscheid wil nemen van hun oudere, niet duurzame modellen door essentiële delen niet meer te leveren.