Vierwielaandrijving in combinatie met zescilinder
Nieuw: Volvo S80 3.2 AWD
• Geavanceerde compacte zescilinder-in-lijn
• AWD brengt rijplezier en veiligheid op een nog hoger niveau
• Naadloze automatische tractieverdeling over de voor- en achterwielen
• Best mogelijke grip onder alle omstandigheden
• Instant Traction: probleemloos wegrijden zonder wielspin
• Prijs vanaf € 55.020
Beesd, 6 december 2006 - Na de Volvo S80 V8 is nu ook de zescilindervariant leverbaar met Volvo’s intelligente All Wheel Drive-systeem. Een elektronisch gestuurde hydraulische koppeling en automatische verdeling van de aandrijfkrachten over de voor- en achterwielen zorgen ervoor dat het prestatiepotentieel van de S80 3.2 verder is verhoogd, ongeacht de toestand van het wegdek en de rijomstandigheden. Resultaat: meer rijplezier, meer veiligheid.
De nieuwe Volvo S80, die begin dit jaar het levenslicht zag, heeft tal van loftuitingen over zich uitgestort gekregen voor zijn uitmuntende rijeigenschappen en hoge mate van comfort. De voorwielaangedreven versie kenmerkt zich door een uiterst stabiel weggedrag . Dat dankt hij aan een uitzonderlijk stijve carrosseriestructuur en een optimaal uitgebalanceerd onderstel. Het op iedere S80 standaard gemonteerde DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) zet het laatste puntje op de i. Voor wie dat echter nog niet genoeg is, kan de S80 optioneel worden uitgerust met Four-C; Volvo’s zelfregulerende ‘actieve’ chassis, dat de instelling van de dempers automatisch – in een fractie van een seconde – aanpast aan zich wijzigende weg- en rijomstandigheden.
Vertrouwenwekkend, veilig, comfortabel
“Meteen vanaf de introductie van de nieuwe S80 hebben we de V8-uitvoering uitgerust met vierwielaandrijving”, zegt Steven Armstrong, Chief Operating Officer van Volvo Cars. “Nu breiden we de range uit door ook de S80 met 3,2-liter 6-cilindermotor met AWD aan te bieden. Een combinatie die het rijplezier en de veiligheid op een nog hoger niveau
brengt, ook als de weg- of weersomstandigheden niet optimaal zijn.” Volvo’s extreem compacte zescilinder-in-lijn is dwarsgeplaatst in het motorcompartiment en kent een hoge mate van geavanceerde technologische verfijningen, waardoor hij optimaal presteert. Het 3,2-literblok levert een maximumvermogen van 175 kW (238 pk) en een maximumkoppel van 320 Nm. Een variabel inlaatsysteem en tweefase-nokkenasverstelling staan er garant voor dat altijd het uiterste vermogen uit de motor wordt gehaald. Vermogen dat nu ook kan worden overgebracht op alle vier wielen.
Het AWD-systeem van Volvo behelst uiteraard permanente vierwielaandrijving. De aandrijfkrachten worden automatisch en naadloos over de voor- en achterwielen verdeeld al naar gelang de wegomstandigheden en rijstijl. Het systeem garandeert in alle situaties de best mogelijke grip. Het spreekt voor zich dat dit resulteert in een ertrouwenwekkende, veilige en uiterst comfortabele manier van rijden.
Instant Traction: onmiddellijke grip
Instant Traction is het innovatieve hart van Volvo’s AWD-systeem. Het woord zegt het al: tractie is onmiddellijk, vanaf het moment van wegrijden, beschikbaar. Een elektronisch geregelde hydraulische koppeling, ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Haldex, zorgt ervoor dat bij het wegrijden op een gladde ondergrond – en dus dreigend gripverlies, zoals op sneeuw, ijs, gravel en onverhard wegdek – maximale tractie aanwezig is. Een deel van het koppel gaat dan direct naar de achterwielen, zodat wielspin geheel wordt voorkomen. Zodra de auto eenmaal op gang is, worden de aandrijfkrachten ‘normaal’ over beide assen verdeeld, al naar gelang de behoefte aan grip.
“De introductie van de Volvo S80 3.2 AWD is weer een belangrijke stap in ons streven om onze klanten te geven wat ze willen: rijplezier, comfort en veilig aankomen waar je wezen moet”, aldus Steven Armstrong. “De S80 3.2 AWD zal wereldwijd leverbaar worden, maar we verwachten dat Zweden, Canada en Zwitserland onze belangrijkste afzetgebieden zullen zijn, gevolgd door Rusland, Finland en Duitsland.”
Volvo S80 modelprogramma
V8 AWD 8-cil.-in-V 315 pk/440 Nm € 75.405
3.2 AWD 6-cil.-in-lijn 238 pk/320 Nm € 55.020
3.2 6-cil.-in-lijn 238 pk/320 Nm € 52.135
2.5 T 5-cil.-in-lijn 200 pk/300 Nm € 44.000
D5 5-cil.-in-lijn 185 pk/400 Nm € 47.000
2.4 D 5-cil.-in-lijn 163 pk/340 Nm € 46.000
Volvo S80 3.2 AWD
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40433
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors