Geen inzage in laadsnelheid

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
VolvoColin
Starter

Het is toch wel een gemis dat je tijdens het laden niet kunt zien op welke snelheid er geladen wordt.
Met name bij fast chargers is het wel fijn om te zien wanneer de snelheid (drastisch) terugloopt.

Hopelijk gaat dat nog toegevoegd worden aan de EX30 App of in het infotainment.

Ben er nog niet achter waarom op sommige FastNet laadpunten ik maar tot ~80KW laadsnelheid kan laden terwijl ik toch rond de 60% state of charge zit.
Dat zou in theorie die 135KW moeten halen bij een 300KW charger.

Maar hoe dan ook een genot om te rijden met de EX30. qua rijervaring nog heel weinig op te merken.
Henry82
5th Gear member

Ik denk dat die 80KW aardig klopt bij 60% ?
https://www.fastnedcharging.com/nl/merk ... model=EX30
Life is what happens while you're busy making other plans
VolvoColin
Starter

Hi Henry82,

Van de week met SOC van 34% bij een 400KW lader gestaan, en dan is de maximale laadsnelheid 89KWH. Ik vraag mij af wanneer deze dan echt richting die 134KW zou moeten komen?
Op zich geen problemen met de snelheid, echter in de praktijk wel fors lager dan ik had verwacht.
Tukker999
4th Gear member

Hoe kan het dat er verschillende software manco's zijn aan de EX30 terwijl dat bij de EX40 allemaal gewoon doet wat je er van mag verwachten.
Ik lees hier laadsnelheid, ik zag al cruise control met aanhanger, Apple Carplay, random gedrag, spontaan rijden, random gedrag cruise control.
Zou er voor de EX30 volledig nieuwe software ontwikkeld zijn?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
iHansz
3rd Gear member

Ja, de EX30 staat op een nieuw (Geely) platvorm, welke ook door smart en Zeekr wordt gebruikt. Daarvoor is er ook nieuwe software ontwikkeld en wijkt af van de EX40. Daarbij is het m.i. allemaal niet zo dramatisch als je soms leest op verschillende fora. Mijn auto is afgeleverd met versie 1.4 en ik ervaar geen enkel probleem. Heb dus makkelijk praten. Maar... soms lees ik opmerkingen/klachten waarvan ik denk, heb je je überhaupt in de auto vóór aankoop verdiept of heb je de handleiding wel eens gelezen?
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
Plaats reactie

Terug naar “EX30”