Sinds 3 maanden eigenaar van mijn tweede Volvo, deze keer een prachtige 2024 V60 T8, en inmiddels staat er (al ?) bijna 7000 kilometer op de teller, zonder noemenswaardige problemen.
Gisteren de auto weer een goede wasbeurt gegeven, ook onder de motorkap. Kom ik daar opeens een los onderdeel tegen wat er al vanaf Km 0 gelegen moet hebben. Huh???
Dit is het onderdeel. En nee zo prominent lag het in eerste instantie niet:

Ik vond het liggend op de radiator afdekking, onder de bovenste rand van de neus. Het heeft daar redelijk stevig en statisch gelegen maar moet wel links en rechts hebben kunnen schuiven. Ik heb het voor de foto even terug gelegd:

Het onderdeel nummer is 31368441, de tweede 3 is een beetje lastig te lezen maar 31868441 bestaat niet. Op internet kom ik tegen dat het een "Inverter Cooler Bracket" of "Auxiliary Radiator Center Bracket" is. Maar nu komt het: het zou niet eens voor een V60 bestemd zijn, maar voor een S90, XC60 of XC90 !
Uiteraard zelf goed gekeken of ik ergens bij de motor een niet gemonteerde beugel mis, maar voor zover ik het kan zien is dat niet het geval. Ik verwacht niet dat de dealer tijdens de aflevering er iets mee van doen heeft, dus het zal er al vanaf fabriek zo in gelegen hebben. Mis ik toch een niet geïnstalleerde beugel, heeft een verstrooide Zweed in de fabriek tijdens de assemblage het daar "even" neergelegd en daarna vergeten, en wat doet dan een S90/XC60/XC90 onderdeel op de V60 assemblage lijn?
Ik ga het onderdeel binnenkort eens bij de dealer op de balie droppen en nonchalant vragen waar ik het vast moet schroeven...
Marco