Ik heb sinds afgelopen dinsdag mijn EX30
Nu wou ik gisteren Waze gebruiken ,die reeds voor geinstalleerd was,maar bij het willen doorrijden kwam er plots een melding op ( zie bijlage) en als ik stopte,kwam terug mijn Waze route te voorschijn
Daar ik geen tijd had om uit te zoeken,ben ik vanmorgen dit gaan bekijken
Ik heb Waze verwijderd en opnieuw geinstalleerd en gekoppeld met mijn reeds bestaand account op mijn gsm,omdat ik dacht dat het daar mss zou kunnen aan liggen
Maar het probleem doet zicht terug voor
Heeft iemand ook deze ervaring of gehad
Zoja ,wat is de oplossing
Probleem Waze en EX30
- Breezer
- 2nd Gear member
Daar is eerder melding van gemaakt. De auto denkt dat het een media app is. Zal vast in een update worden verholpen.
- iHansz
- 3rd Gear member
Je kunt het o.a. hier https://gathering.tweakers.net/forum/vi ... e/79463364 teruglezen. Hoogstwaarschijnlijk bij vlgde update (wordt waarschijnlijk in wk 35 aangekondigd en dan beschikbaar via OTA in wk 37) gefixt. Nog heel even geduld.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 2nd Gear member
hoe weet ik wanneer er effectief een update komt,want het is wel een lastig issue,vind ikiHansz schreef: ↑25.08.2024 - 14:14Je kunt het o.a. hier https://gathering.tweakers.net/forum/vi ... e/79463364 teruglezen. Hoogstwaarschijnlijk bij vlgde update (wordt waarschijnlijk in wk 35 aangekondigd en dan beschikbaar via OTA in wk 37) gefixt. Nog heel even geduld.
-
- 1st Gear member
Wellicht een beetje offtopic.
Als je eerst de auto in de R zet en dan in de D om weg te rijden, blijft de app die actief is tijdens het rijden beschikbaar. Zelfs YouTube blijft actief
Als je uit de app gaat dan zijn deze apps tijdens de rit niet meer in te schakelen zonder deze cyclus te herhalen.
Ik kwam hier per toeval achter doordat ik het vreemd vond, dat het heel soms voorkwam dat deze apps aanbleven staan.
Het zal een fout in de software zijn.
Ik raad het niet aan om dit onder het rijden toe te passen natuurlijk
Als je eerst de auto in de R zet en dan in de D om weg te rijden, blijft de app die actief is tijdens het rijden beschikbaar. Zelfs YouTube blijft actief
Als je uit de app gaat dan zijn deze apps tijdens de rit niet meer in te schakelen zonder deze cyclus te herhalen.
Ik kwam hier per toeval achter doordat ik het vreemd vond, dat het heel soms voorkwam dat deze apps aanbleven staan.
Ik raad het niet aan om dit onder het rijden toe te passen natuurlijk
-
- 2nd Gear member
zo dadelijk eens proberenRSN84 schreef: ↑28.08.2024 - 10:02 Wellicht een beetje offtopic.
Als je eerst de auto in de R zet en dan in de D om weg te rijden, blijft de app die actief is tijdens het rijden beschikbaar. Zelfs YouTube blijft actief![]()
Ik raad het niet aan om dit onder het rijden toe te passen natuurlijk![]()
-
- 2nd Gear member
geprobeerd maar het is toch niet datRSN84 schreef: ↑28.08.2024 - 10:02 Wellicht een beetje offtopic.
Als je eerst de auto in de R zet en dan in de D om weg te rijden, blijft de app die actief is tijdens het rijden beschikbaar. Zelfs YouTube blijft actief![]()
Ik raad het niet aan om dit onder het rijden toe te passen natuurlijk![]()
van de moment dat je iets anders doet is het terug zoals het was
dus best wachten op een update
hopelijk niet te lang,want Waze is in sommige gevallen beter dan google maps
al verschillende keren gehad in het verleden dat goole maps me echt naar en in een file loodst en Waze net erom heen
-
- 2nd Gear member
ik heb gelezen in mijn app dat software versie 1.4.2 vrij is gekomen op 30/08/24 en dat het normaal binnen de 3 weken kan geinstalleerd worden
hopelijk is jhet euvel met Waze opgelost,want dat staat niet echt specifiek vermeld in de tekst
fingers crossed
hopelijk is jhet euvel met Waze opgelost,want dat staat niet echt specifiek vermeld in de tekst
fingers crossed
-
- 1st Gear member
staat op Volvo pagina
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- iHansz
- 3rd Gear member
Op de software updatepagina van de EX30 https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... ease-notes staat daarover o.a. dit gemeld:
Andere verbeteringen:
- Waze (app van derden) - probleem met blokkeren tijdens het rijden is nu opgelost.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 2nd Gear member
Waze via een iPhone I.c.m. CarPlay werkt goed in versie 1.4.2. De Waze app op de EX30 zelf navigeert niet bij mij.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,0 kWh/100 km)
-
- 2nd Gear member
Theoretisch is het mogelijk om de SoC uit te lezen binnen de EX30 app versie van Waze. Dit biedt mijn inziens wel toegevoegde waarde, maar deze feature ontbreekt op dit moment. Via CarPlay kan dat sowieso niet volgens mij.

Daarnaast kun je het data abonnement van de EX30 gebruiken i.p.v. je telefoon.
-
- 1st Gear member
ABRP werkt ook weer met 1.4.2. Deze app leest ook SoC uit. Heb het idee dat deze app ook veel meer beschikbare laadplekken weergeeft dan de Google Maps app.
Heb vorige week versie 1.4.2. via de dealer gekregen, na lang aandringen.
Heb vorige week versie 1.4.2. via de dealer gekregen, na lang aandringen.
-
- 2nd Gear member
Oplossing met Waze was voor mij om de app opnieuw te installeren.
-
- 2nd Gear member
Weet iemand hoe je automatische software-updates kunt inschakelen?
In de handleiding staat dat je het via de app moet doen, maar als ik het via de app probeer te doen, staat er "alleen de eigenaar kan Automatische software-updates in- of uitschakelen".
Ik ben de eigenaar en heb alleen een Volvo-account, waarmee ik ben ingelogd op de app.
ik heb al van alles geprobeerd
mijn app verwijderd van mijn gsm ,
mijn volvo ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt met ander mailadres
mijn auto compleet gereset
ik zou dit moeten zien "volvo screenshot.jpeg" daar staat naast automatic software update een verschuifbare knop
maar ik zie dit in mijn app op mijn gsm "volvo screenshot 2.jpeg" en daar is geen verschuifbare knoip te zien
In de handleiding staat dat je het via de app moet doen, maar als ik het via de app probeer te doen, staat er "alleen de eigenaar kan Automatische software-updates in- of uitschakelen".
Ik ben de eigenaar en heb alleen een Volvo-account, waarmee ik ben ingelogd op de app.
ik heb al van alles geprobeerd
mijn app verwijderd van mijn gsm ,
mijn volvo ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt met ander mailadres
mijn auto compleet gereset
ik zou dit moeten zien "volvo screenshot.jpeg" daar staat naast automatic software update een verschuifbare knop
maar ik zie dit in mijn app op mijn gsm "volvo screenshot 2.jpeg" en daar is geen verschuifbare knoip te zien
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- iHansz
- 3rd Gear member
Heb je een Android telefoon? Zo ja, dan zit daar het probleem. Zie: https://www.reddit.com/r/ex30/comments/ ... downloads/