raam bestuurder gaat niet meer omhoog

Plaats reactie
Tombalabomba
1st Gear member

Afgelopen weken ontstond het probleem dat mijn raam wel naar beneden ging en alleen omhoog als ik het omhoog trok terwijl ik de schakelaar gebruikte. Mijn conclusie was een probleem in de motor. Geen bijgeluiden e.d. dus dat leek mij voor de hand liggen. Ik was al onderweg naar het bestellen van een nieuw raammechaniek en om zeker te weten dat ik de juiste bestel vandaag deurpaneel verwijderd. Ik heb daarnaast wat gegoogled en zag wel wat tips inzake de "reset" van de ramen.

Omdat ik aan het raam moest trekken deze weer omhoog te krijgen durfde ik de reset niet te doen want daarvoor moet het raam helemaal naar beneden en kon ik die dan niet meer vastpakken. Met het deurpaneel verwijderd lukt dit uiteraard wel.

Lang verhaal kort, als je ooit tegen een probleem aanloopt dat het raam niet meer naar boven of naar beneden wil en je hoort geen rare bijgeluiden doen dan het raam helemaal naar beneden en houd dan de schakelaar 10 seconden ingedrukt en het zelfde doe je dan aan de bovenkant.

Bij mij werkt het toen weer en kon ik alles in elkaar zetten zonder iets te vervangen
Volvo xc90 3.2 (2006)
mees
6th Gear member
Contacteer:

Gouden tip, dank!
....Is er ook zo iets voor (al dan niet moderne) schuifdaken?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”