Goedenavond,
Tijdens onze vakantie (Frankrijk) heeft onze Volvo XC90 T8 helaas ons in de steek gelaten.
6 dagen lang werkte alles en geen enkele storing .(zowel via Hybrid als via de benzine motor)
Volgende dag na inpakken wilde we vertrekken maar helaas geen reactie .
Auto wilt niet aan slaan. helemaal dood.
Zodra je de start knop aan raakt gaan de meters omhoog en zegt alles oké maar gaat daarna direct weer uit.
In Frankrijk konden ze niks vinden.
Start accu oke.
Zekering doorgemeten en nagekeken.(allemaal oké)
Totaal 3 uren heeft de monteur gewerkt om de auto te laten aanslaan maar helaas geen positief resultaat.
Na overleg met pechhulp en garage besloten de auto naar Nederland te halen.(dus op transport)
In Nederland hebben ze geprobeerd om de auto de hybride accu op te laden.(snel lader en langzaam)
Helaas geen verandering en accu 's blijven leeg.
Op benzine wil de auto ook nog steeds niks doen.
Na overleg met Tech 360 & Bosch /Volvo wilde ze een software update doen .
Dit lukte niet omdat ze niet in de auto ECU konden komen.
Ook een harde reset heeft geen resultaat opgeleverd.
Wordt best wel een lastig verhaal.
Kent iemand dit probleem?
Of tips?
Volvo XC90 geen reactie
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik meen uit je verhaal te begrijpen dat de auto niet bij de Volvo dealer staat? Ik denk dat je daar namelijk moet zijn om tenminste een goede diagnose te kunnen stellen. Ik herken je probleem in ieder geval niet en heb het hier bij mijn weten ook nog nooit voorbij horen komen. Succes met de afwikkeling.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- The Mechanic
- 5th Gear member
Hoe oud is de XC90? Panorama dak? Werkt het stuurslot? Hoor je deze vergrendelen/ontgrendelen bij uit- en inschakelen van het contact?
Zijn er meldingen in het display?
Zijn er meldingen in het display?
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
Ik moet gelijk aan het stuurslot denken. Dat is een 90 kwaal. Mijn S90 had een paar maand geleden ineens dat hij niets meer deed. Wel de meters, alles zoals jij beschrijft, maar verder deed hij niets. Accu's waren in orde.
Ik zou naar de Volvo dealer gaan, indien de wagen daar nog niet staat.
Ik zou naar de Volvo dealer gaan, indien de wagen daar nog niet staat.
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
En? Een status update is wel prettig, ook voor anderen met soortgelijke problemen
-
- Starter
Goedemiddag
Bedankt voor jullie reactie's .
Auto is van dec-2015.
Hij staat inderdaad niet bij Volvo zelf(hadden geen tijd) maar Volvo geeft wel technische ondersteuning.
Vandaag hebben ze inderdaad een stuurslot besteld omdat het daarnaar toe wijst.
Ze verwachten deze morgen te hebben en verder te kunnen.(weet iemand wat zoiets kost?)
Dank voor de info..
Ik laat jullie weten hoe dit verder gaat aflopen.
Bedankt voor jullie reactie's .
Auto is van dec-2015.
Hij staat inderdaad niet bij Volvo zelf(hadden geen tijd) maar Volvo geeft wel technische ondersteuning.
Vandaag hebben ze inderdaad een stuurslot besteld omdat het daarnaar toe wijst.
Ze verwachten deze morgen te hebben en verder te kunnen.(weet iemand wat zoiets kost?)
Dank voor de info..
Ik laat jullie weten hoe dit verder gaat aflopen.
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Gelukkig. Bedankt voor het afloop bericht.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- BraboFrits
- 5th Gear member
Ik had precies hetzelfde 2 jaar geleden. Althans, als we het hebben over het contactslot (start-stop knop op het middenconsole bij het pookje van de automaat).
Auto afgevoerd via de ANWB, heb met verbazing staan kijken wat er moet worden verwijderd voordat de auto enigszins te verplaatsen is. Nou ja, daarna weer helemaal tiptop en weer door...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL