CD's afspelen in een V60 2023/2024

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Bunsen666
Starter

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Ron en ik woon in het zuiden van het land. Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto en de V60 staat hoog op de shortlist. Ik ben redelijk van de oude stempel wat muziek betreft en draai nog graag cd's in de auto. In een tijd waarin auto's standaard geen cd-speler meer aan boord hebben kan dat een uitdaging zijn. Er zijn echter losse cd-spelers verkrijgbaar die via de usb-poort toch muziek afspelen.

Concrete vraag: zijn er forumleden die ervaring hebben welk apparaat (merk/type) cd's afspeelt in een V60 bouwjaar 2023/2024?

Groet en alvast een fijn weekend,

Ron
Longway
2nd Gear member

In mijn XC90 T8 ook geen CD speler aanwezig, dit heb ik omzeild door de relevante CD's te kopieren naar een USB stick en deze kun je via de USB aansluiting perfect afspelen!
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Crouze
Starter

Of je nu CD's via een USB CD-speler wilt afspelen (nooit geprobeerd, maar ik neem aan dat het kan) of MP3's via een USB stick in de (juiste) USB -C poort (werkt ook via een USB-A naar USB-C adapter), hou er ook rekening mee dat AAOS geen ingebouwde USB muziekspeler heeft. Er is wel een goede app voor in AAOS, Bandwagon, maar die heeft een vervelende beperking waaraan de ontwikkelaar van deze app helaas weinig aan kan veranderen:

Bij elke keer aanzetten van de auto (oftewel, starten) moet toestemming gegeven worden om de USB inhoud te lezen, het vinkje erbij om dit permanent te maken werkt niet, dankzij Volvo / Google. En dit kan ook niet tijdens het rijden. Als ik Bandwagon denk te gaan gebruiken tijdens een rit zet ik voor het wegrijden de app aan, geef toestemming, en dan is de USB stick met MP3 tijdens de hele rit beschikbaar.

In mijn vorige Volvo (2015 S60) met ingebouwde CD speler heb ik overigens nooit een CD afgespeeld, altijd met een 32GB USB stick gewerkt.

In mijn huidige 2024 V60 ben ik, mede door de beperkingen van Bandwagon, toch maar eens naar Spotify gegaan. Mijn muzieksmaak is niet altijd doorsnee maar het aanbod is gelukkig enorm, ook voor mij, en ik leer af en toe zo nog wel eens nieuwe muziek kennen. De geluidskwaliteit is prima, zelfs voor B&W. Ik wissel nu af tussen radio, Bandwagon en Spotify. Ik heb ook Tidal geprobeer ipv Spotify maar die bufferde vaak of kreeg gewoon geen verbinding.

Al met al niet ideaal maar ik denk wel dat ik er qua muziekbeleving in de V60 op vooruit ben gegaan, ondanks de opgelegde beperkingen van AAOS.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”