Gezien ik nog wel eens lees dat Volvo niet de zuinigste motoren zou hebben (ook niet de onzuinigste overigens)
Gemeten met 4 personen en volle achterbak aan bagage en veel frisdrank en alcoholische versnaperingen

Schat dat ik op een totaal gewicht uitkwam van 2500Kg (+-50kg) heenweg terug 50kg extra ivm de goede wijn

-
Heenweg: 995km 7,3ltr/100km (1:13.7). Overal circa 5km boven de max. snelheid en wat file (1,5uur). Hoofdzakelijk Hybrid stand.
Dus route du Souleil circa 135km/uur en de laatste 80km alleen 1,30uur bergpassen. Vind dit persoonlijk erg netjes!
-
Terug weg wat gemeten en op de route du Souleil acc op 160km/uur gezet voor een uur in Hybrid stand (was geen kip op de weg) en verbruikt ie 9,9ltr/100km (1:10,1)
Ook dit vind ik ook niet onaardig.
-
Verdere les was dat de PO, ik het idee heb, dat deze hoofdzakelijk bij PO actief is en niet op Hybrid stand, wat wel eens word beweerd. In Hybrid stand is de bak beduidend trager.
en door het gewicht de V60 2-3cm lager lag, wat mijn opinie wat betreft verlagen wel is bijgesteld. Dit ziet er wel wat beter uit (helaas geen foto's gemaakt) toch maar doen?
Kortom, ik vind het wat brandstofverbruik zonder accu bijladen van de T8 erg nette waardes geven, misschien dat iemand hier anders over denkt