Goede dag,
Vorige week heb ik een volvo xc40 t5 hybride plug in gekocht.
Nu vraag ik me af of het verstandig is om een laadpaal te kopen of toch via een wandcontactdoos via een eigen groep. Het is toch niet mogelijk om een snellader te gebruiken op een xc40 hybride. Kan iemand mij vertellen wat de beste oplossing is?
Volvo xc40 hybride t5
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Simpel gezegd: Laadpaal is vooral handig als je snel wilt kunnen laden (16A om 10A), je de stroom wilt kunnen verrekenen, je gewoon inzicht wilt hebben in je verbruik. Gebruik anders de zoekfunctie hier even. Deze vraag is al zo vaak gesteld. En verder heel veel plezier met je nieuwe Volvo.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Hallo Joost1982,
ik rij sinds eind maart ook een XC40 T5 Plug in en laad zoveel mogelijk via een (tegen vocht/regen beschermde) wandcontactdoos aangesloten op een aparte groep. Ik probeer zoveel mogelijk te laden als de zon op m'n zonnepanelen schijnt en anders gewoon vanaf het elec.net. Ik heb geen verschil in dag/nacht tarief dus dan maakt het niet uit wanneer ik via het net laadt. In mijn geval was een wandcontactdoos aan de voorgevel i.v.m. de diepte van de voortuin en de lengte van de laadkabel, geen optie. Daarom gewoon de kabel in de grond (wel diep genoeg leggen), een houten tuinpaal thv het trottoir met daarop een kunststof afsluitbaar kastje met daarin de (IP54) wandcontactdoos. Zie foto's. Aangezien de XC toch niet zo'n grote batterij heeft, is ie op die manier gemm. genomen in zo'n 4 uurtje weer vol. Stuk goedkoper als een echte laadpaal aan te laten leggen.
ik rij sinds eind maart ook een XC40 T5 Plug in en laad zoveel mogelijk via een (tegen vocht/regen beschermde) wandcontactdoos aangesloten op een aparte groep. Ik probeer zoveel mogelijk te laden als de zon op m'n zonnepanelen schijnt en anders gewoon vanaf het elec.net. Ik heb geen verschil in dag/nacht tarief dus dan maakt het niet uit wanneer ik via het net laadt. In mijn geval was een wandcontactdoos aan de voorgevel i.v.m. de diepte van de voortuin en de lengte van de laadkabel, geen optie. Daarom gewoon de kabel in de grond (wel diep genoeg leggen), een houten tuinpaal thv het trottoir met daarop een kunststof afsluitbaar kastje met daarin de (IP54) wandcontactdoos. Zie foto's. Aangezien de XC toch niet zo'n grote batterij heeft, is ie op die manier gemm. genomen in zo'n 4 uurtje weer vol. Stuk goedkoper als een echte laadpaal aan te laten leggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Dank je adderoos. Beetje huisvlijt kan geen kwaad 

C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
@C70-T5-Rik Potverdeuri! Dat heb je mooi gemaakt. Het zou niet in me op komen om het zo te doen, laat staan dat ik het zou kunnen.
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
De wandcontactdoos is een 'gewoon' enkel-fase type die zo te lezen op 1 groep van 16 A afgezekerd is. Het is dan geen 3-fase grondkabel maar een 1-fase grondkabel. De XC40 kan laden met maximaal 3,7kW dus 3-fasen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Afhankelijk van de lengte van de kabel is 2x2,5mm2 of 2x4mm2 met aardescherm benodigd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998