BW35 olie vervangen (liters)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Martijn144
1st Gear member

De pakking van mijn BW35 automaat lekt olie (Ford type F) daarom wil ik binnenkort de pakking + filter te vervangen zodat ik niet overal kleine plasjes achterlaat.

De vraag is, als ik de pan losmaak (ik dacht 17 boutjes/vastzetten met 10Nm), hoeveel olie valt er dan in de opvangbak?
Ik heb een 144DL (1973) met oliekoeler.

Alvast bedankt!
Gr,
Martijn
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Kun je niet eerst de olie aftappen en dan de pan verwijderen? Dan heb je een idee van de hoeveelheid. Of je koopt gewoon 10 liter olie: blijft er ook wat over om de bak te spoelen.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Martijn144
1st Gear member

Afgelopen weekend de auto 25cm op blokken gezet en onder de auto gelegen. De aftapbout zat mega vast dus de boutjes van het carter maar voorzichtig losgehaald. Er kwam 3,5 liter olie uit en druppelde nog wat na uiteraard.

Mijn 144 heeft een oliekoeler die geïntegreerd is met de radiator voorin de auto. Dit betekent dat er twee zeer stugge leidingen direct langs de oliepan lopen die het loshalen van de boutjes met knikkoppeling uit de doppendoos (1/4 ratel) niet zozeer belemmeren, maar wel het terugplaatsen van 4 boutjes. Ik wilde ze er niet scheef indraaien... Dus voorzichtig te werk gegaan en de leidingen iets opzij geduwd nadat ik alle boutje van de oliepan had vastgezet behalve die vier.

Helaas zag ik dat de kickdownkabel beschadigd is dus van het weekend maar weer alles loshalen en de kabel vervangen.
Gr,
Martijn
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”