Kofferbak V60 Maximaal Gebruiken

Plaats reactie
macxeNL
Starter

Hallo,

Voor mijn V60 2016 zoek ik een manier om de kofferbak maximaal in diepte te gebruiken.
Aangezien wij op vakantie gaan wil kan ik de paar cm goed gebruiken zodat de tassen nog veilig onder de rolkap blijven.
Nu weet ik dat er rubbermatten zijn, maar die zijn niet zo diep naar mijn weten als wat er nu onder zit. (zie foto).

Zijn hier betere pasvormen voor te krijgen zodat ik max de diepte kan gebruiken, zonder deze vakken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
OGA244
8th Gear member

Volgens mij niet van volvo
macxeNL
Starter

OGA244 schreef: 16.09.2024 - 18:06 Volgens mij niet van volvo
Dat hoeft ook niet. Elke rubberen vorm volstaat. Vandaar mijn vraag - alle matten zijn helaas niet zo diep als de kofferbak toelaat.
teebee
7th Gear member

Zit er ruimte onder die zwarte bak? Meestal ligt er nl een thuiskomer in.
Ik heb indertijd die zwarte mat ‘bijgewerkt zodat deze om mijn reservewiel heen paste (zo’n blubber-setje is waardeloos).
Daar overheen de normale bodemplaat en in mijn optiek meer dan genoeg ruimte voor een gezin met 2 kids.
IMG_5076.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
macxeNL
Starter

teebee schreef: 16.09.2024 - 20:37 Zit er ruimte onder die zwarte bak? Meestal ligt er nl een thuiskomer in.
Ik heb indertijd die zwarte mat ‘bijgewerkt zodat deze om mijn reservewiel heen paste (zo’n blubber-setje is waardeloos).
Daar overheen de normale bodemplaat en in mijn optiek meer dan genoeg ruimte voor een gezin met 2 kids.
IMG_5076.jpeg
Ja er is nog ruimte, zit alleen dat blubbersetje in. Maar heb toch volvo ass./anwb en dat bevalt goed. Extra band hoeft voor mij niet.
Dit is inderdaad soortgelijk aan mijn bak. Ziet er netjes uit!
Ik heb kleine van 1,5j. Dus al snel bedje/matras etc mee uit luxe.. Ik dacht ben het even voor zodat ik geen tas op de achterbank (of plat) moet gaan richting Frankrijk.
Eigenlijk wil ik dus die zwarte bak zo diep mogelijk en hetzelfde level.
teebee
7th Gear member

Ok, dat is een keuze. Met een platte band ergens staan is nooit een pretje en wachten op ANWB / ADAC kan maar zo in de uren lopen. Nee, doe mij dan maar een reservewiel. Blubbersetje is in veel gevallen niet eens te gebruiken en als het al lukt kan je daarna de band alsnog weggooien omdat die troep er niet meer uit te krijgen is (onbalans). Vandaar mijn aanpassing van de bodemplaat zodat allerhande attributen daar nog omheen een plek konden krijgen. Blijft over een geheel lege bagageruimte waar in mijn beleving toch echt heeeel veel in past. Mijn ervaring met kleine kids (2) is dat met een beetje slim inpakken alles er prima in past (zonder te stapelen tot het plafond).
Sinds m’n nieuwe V60 is het beschikbare volume alleen nog maar toegenomen. Ook hier een reservewiel onder de vloer en stalen is nooit nodig gebleken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
redracer
4th Gear member

Gaat het hier om een paar tassen of een complete kampeeruitrusting ?

Dat kindermatras kan gewoon dubbelgevouwen tussen een van de voorstoelen , met 1.5 jaar gebruiken ze die beenruimte toch niet . Aan de andere kan zou ook een bigshopper achter de voorstoelen kunnen indien 1 kind. Op de achterbank een grote weekendtas is nou niet echt 'gevaarlijk ' lijkt me .
Alle losse zooi zoals start en sleepkabels olie kunnen onder die zwarte bak. dan heb je die zijkanten en zwarte bak vrij . Ook boven de achterbank kan je heus wat zetten hoor mits je een scheidingsnet of nog beter stalen rek hebt . Daarom heb je immers een station . Echter wel zware dingen onderop tegen de bank en lichte handel bovenop . Dat kun je dan weer zo wegleggen dat je wel naar achter kan kijken mocht het daarom gaan.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”