Goedemiddag,
Ik ben recentelijk naar Hoofddorp gereden om naar een Volvo s60 te kijken. Ik wilde wat luxers rijden, eenmaal aangekomen een testrit gemaakt, tijdens de rit verscheen het motor storing lampje. Dit schrikte me meteen af. De eigenaar vraagt 3000 voor een Volvo s60 uit 2003 1ste eigenaar met alle onderhoudhistorie. Ik bood 2050 maar na het motor storing lampje wilde ik er eigenlijk niet zoveel geld tegenaan gooien. Wat is jullie advies? De auto heeft maar 195000 km op de teller, maar je weet het nooit
Groetjes Mike
Aankoop advies: :s60 2003
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Hoi Mike,
Allereerst welkom op het forum! Allereerst zou ik zelf altijd een aankoopskeuring laten doen als je weinig verstand hebt op dit gebied en ik zou ook altijd wat geld apart houden voor ''achterstallig'' onderhoud. Dus stel je budget is 5000 euro dan zou ik 3,5/4 duizend investeren in de auto zelf en 1500/1000 euro apart houden. Een aankoopskeuring kost 100 euro en kan je heeeel veel gezeur besparen!
Persoonlijk zou ik zelf gaan (als de portemonnee het toelaat) gaan voor een facelift model. Deze is net wat mooier en is volgens mij niet extreem veel duurder, tenzij hij echt een hele lage kmstand heeft. Bij volvo's hoef je niet perse bang te worden van hoge standen. Soms is eentje met 3 ton beter dan met 1 of 2 ton, omdat dan diversen zaken al zijn aangepakt
Hier is een mooie! Facelift model met nog geen 2 ton op de teller!
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... d-moet-weg
Allereerst welkom op het forum! Allereerst zou ik zelf altijd een aankoopskeuring laten doen als je weinig verstand hebt op dit gebied en ik zou ook altijd wat geld apart houden voor ''achterstallig'' onderhoud. Dus stel je budget is 5000 euro dan zou ik 3,5/4 duizend investeren in de auto zelf en 1500/1000 euro apart houden. Een aankoopskeuring kost 100 euro en kan je heeeel veel gezeur besparen!
Persoonlijk zou ik zelf gaan (als de portemonnee het toelaat) gaan voor een facelift model. Deze is net wat mooier en is volgens mij niet extreem veel duurder, tenzij hij echt een hele lage kmstand heeft. Bij volvo's hoef je niet perse bang te worden van hoge standen. Soms is eentje met 3 ton beter dan met 1 of 2 ton, omdat dan diversen zaken al zijn aangepakt

Hier is een mooie! Facelift model met nog geen 2 ton op de teller!
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... d-moet-weg
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.09.2024 - 21:16
Dankjewel voor de snelle reactie, ik ga de beste man een bod doen maar ik ga inderdaad de prijs laag houden, ik vind het zwarte interieur persoonlijk mooi. Mocht ik dan een miskoop doen dan heb ik alsnog weinig verlies, maar of de beste man akkoord gaat is wat andersJiska schreef: ↑20.09.2024 - 14:55 Hoi Mike,
Allereerst welkom op het forum! Allereerst zou ik zelf altijd een aankoopskeuring laten doen als je weinig verstand hebt op dit gebied en ik zou ook altijd wat geld apart houden voor ''achterstallig'' onderhoud. Dus stel je budget is 5000 euro dan zou ik 3,5/4 duizend investeren in de auto zelf en 1500/1000 euro apart houden. Een aankoopskeuring kost 100 euro en kan je heeeel veel gezeur besparen!
Persoonlijk zou ik zelf gaan (als de portemonnee het toelaat) gaan voor een facelift model. Deze is net wat mooier en is volgens mij niet extreem veel duurder, tenzij hij echt een hele lage kmstand heeft. Bij volvo's hoef je niet perse bang te worden van hoge standen. Soms is eentje met 3 ton beter dan met 1/2 ton, omdat dan diversen zaken al zijn aangepakt
Hier is een mooie! Facelift model met nog geen 2 ton op de teller!
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... d-moet-weg
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ik zou zeker eens beginnen met een laag bod. Dan kun je in het ergste geval nog wat centen apart houden voor eventuele (grote) reparaties.
Maar is een aankoopskeuring niet verstandig?
Maar is een aankoopskeuring niet verstandig?
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9275
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zo lang de auto niet uitgelezen is kunnen we ook moeilijk zeggen waarom dat motor lampje brandt.
Maar ik hou er ook niet van als zoiets naar boven komt tijdens een proefrit. Zet het dan duidelijk in de advertentie.
Maar ik hou er ook niet van als zoiets naar boven komt tijdens een proefrit. Zet het dan duidelijk in de advertentie.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.09.2024 - 21:16
Auto is verkocht voor de volledige 3 duizend euro, wat ik bizar vind met motorstoring lampje. Ik kijk nu naar een Volvo s60 2005 met 272000 kilometer gelopen.
https://link.marktplaats.nl/m2155975838 ... nt=app_ios
https://link.marktplaats.nl/m2155975838 ... nt=app_ios
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ook een mooie. Wel een wat kalere uitvoering zonder stoelverwarming en leder, ondanks dat het stof best wel netjes lijkt!
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met stoffen bekleding heb je ook niet zo snel stoelverwarming nodig 
Heeft z'n voor en nadelen, ja het is mooi maar zomers niet zo heet als je in stapt en in de winter veel minder koud.
Zijn daar hele mooie oplossingen voor maar ik zou hem er niet voor laten staan.

Heeft z'n voor en nadelen, ja het is mooi maar zomers niet zo heet als je in stapt en in de winter veel minder koud.
Zijn daar hele mooie oplossingen voor maar ik zou hem er niet voor laten staan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Dat is een heel groot voordeel! Ik vind dat die stoffen bekleding er eigenlijk verassend netjes uitziet.fredhead schreef: ↑21.09.2024 - 20:57 Met stoffen bekleding heb je ook niet zo snel stoelverwarming nodig
Heeft z'n voor en nadelen, ja het is mooi maar zomers niet zo heet als je in stapt en in de winter veel minder koud.
Zijn daar hele mooie oplossingen voor maar ik zou hem er niet voor laten staan.
Ik verbrande iedere keer mijn billetjes wanneer ik bij boven de 35 graden in oostenrijk in de auto stapte! Dat zul je met stof minder snel hebben.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22.09.2024 - 20:06
Hehe, ik ben degene die die auto in Hoofddorp heeft gekocht. Ik kreeg hem voor 2800 en heb er toen een nieuwe accu in gezet (want hij had een tijdje stilgestaan). Ik heb hem naar huis gebracht in Deventer, zonder de radio aan te zetten, en hoorde onderweg geen problemen. Ook een keurige boodschappendag gisteren.
Ik schrok ook een beetje van het check engine lampje, maar aangezien de auto voor mij erg onder budget is, besloot ik de trekker over te halen. Morgen gaat hij voor controle naar de lokale specialist. Ik denk dat er een brandstoflekkage is bij de brandstofleiding onder de achterbank, wat geen dure reparatie hoeft te zijn. Wat me het meest aantrok was de (relatief) goede staat van binnen en buiten. Oh, en de 195dkm.
Ik denk dat alleen de tijd zal leren of ik een gek ben of een berekende risiconemer
Ik schrok ook een beetje van het check engine lampje, maar aangezien de auto voor mij erg onder budget is, besloot ik de trekker over te halen. Morgen gaat hij voor controle naar de lokale specialist. Ik denk dat er een brandstoflekkage is bij de brandstofleiding onder de achterbank, wat geen dure reparatie hoeft te zijn. Wat me het meest aantrok was de (relatief) goede staat van binnen en buiten. Oh, en de 195dkm.
Ik denk dat alleen de tijd zal leren of ik een gek ben of een berekende risiconemer

-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.09.2024 - 21:16
Oh wat grappig, ja ik vond de remmen niet al te lekker aanvoelen, dus ik was sowieso niet bereid de auto te kopen voor meer dan 2000. Ook piepte de v-snaar toen wij de auto startte. Ik hoop dat je er nog veel kilometers mee kan rijden.totenmet schreef: ↑22.09.2024 - 21:38 Hehe, ik ben degene die die auto in Hoofddorp heeft gekocht. Ik kreeg hem voor 2800 en heb er toen een nieuwe accu in gezet (want hij had een tijdje stilgestaan). Ik heb hem naar huis gebracht in Deventer, zonder de radio aan te zetten, en hoorde onderweg geen problemen. Ook een keurige boodschappendag gisteren.
Ik schrok ook een beetje van het check engine lampje, maar aangezien de auto voor mij erg onder budget is, besloot ik de trekker over te halen. Morgen gaat hij voor controle naar de lokale specialist. Ik denk dat er een brandstoflekkage is bij de brandstofleiding onder de achterbank, wat geen dure reparatie hoeft te zijn. Wat me het meest aantrok was de (relatief) goede staat van binnen en buiten. Oh, en de 195dkm.
Ik denk dat alleen de tijd zal leren of ik een gek ben of een berekende risiconemer![]()
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22.09.2024 - 20:06
Bedankt voor de wensen!
Remmen voelde goed genoeg voor mij, ik zag dat ze ongeveer 6 duizend kilometer geleden zijn vervangen. Ik heb de riem niet één keer gevoeld in alle keren dat ik de auto heb gestart. Maar toch een goed punt om aan de monteur voor te leggen, mijn danken ervoor.
Remmen voelde goed genoeg voor mij, ik zag dat ze ongeveer 6 duizend kilometer geleden zijn vervangen. Ik heb de riem niet één keer gevoeld in alle keren dat ik de auto heb gestart. Maar toch een goed punt om aan de monteur voor te leggen, mijn danken ervoor.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14
Valt mij ook op dat deze velourse bekleding er nog erg netjes uit ziet en auto heeft nog een mooi open dak ook. Dat is altijd een pré.Jiska schreef: ↑21.09.2024 - 21:06Dat is een heel groot voordeel! Ik vind dat die stoffen bekleding er eigenlijk verassend netjes uitziet.fredhead schreef: ↑21.09.2024 - 20:57 Met stoffen bekleding heb je ook niet zo snel stoelverwarming nodig
Heeft z'n voor en nadelen, ja het is mooi maar zomers niet zo heet als je in stapt en in de winter veel minder koud.
Zijn daar hele mooie oplossingen voor maar ik zou hem er niet voor laten staan.
Ik verbrande iedere keer mijn billetjes wanneer ik bij boven de 35 graden in oostenrijk in de auto stapte! Dat zul je met stof minder snel hebben.
9 van de 10 keer zitten er in deze bekleding grote scheuren en hangt half uit elkaar.
Dat velours schijnt niet erg degelijk te zijn geweest.
Volvo's met volledig of gedeeltelijk leer, daarvan is het interieur altijd in een betere staat.