Alarm

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
puccini
2nd Gear member

Ben in het bezit van een SMER plus en vroeg me af hoe het alarm bij andere EX30 er's werkt.
Volgens de handleiding (zou zodra er aan de portieren of achterklep wordt gerommeld het alarm moeten afgaan, maar heb het getest maar geen alarm.
De garage heeft me laten testen om met open portieraam en de voorkap (v.h. motorkap) te openen en dan gaat het alarm wel af, maar dit is niet de manier zoals het zou moeten werken.
Overigens de Reduced alarm mode staat uit.

https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... arm&page=0
EX30 SMER plus Onyx
Emmevi
5th Gear member

In de handleiding staat “ Als iemand probeert een vergrendeld portier te openen, gaat het alarm af.”
Ik denk Volvo dat niet ziet als rommelen aan de deur of klep, maar daadwerkelijk ontgrendelen/openen waarbij er een schakelaar wordt geactiveerd.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
puccini
2nd Gear member

@Emmevi

Ik begrijp uit de handleiding dat als je aan een van de deur handgrepen trekt het alarm moet afgaan, ook bij bewegen van de auto reageert het alarm bij mij niet.
Er staat letterlijk
"Het alarm gaat af als een onbevoegde een poging doet de motorkap, de achterklep of een portier te openen. Beweging in de auto kan er ook voor zorgen dat het alarm afgaat.",
dat lijkt me toch overduidelijk.
Dus mijn vraag was en is hebben andere EX30 eigenaren dit wel eens getest en hoe reageert het alarm bij hun?
EX30 SMER plus Onyx
Plaats reactie

Terug naar “EX30”