Tja eigenlijk is het misschien vragen naar de bekende weg, maar toch even jullie mening.
Onze V50 2.4 heeft nog steeds veel druk in het koelsysteem, de dop heb ik vervangen. Een snuifertje om de koppakking te testen is onderweg. De 17e oktober vertrekken we naar Oostenrijk, lieft zou ik toch de koppakking vervangen. Nu heeft onze Volvo 3,5 ton ervaring en heeft vermoedelijk de laatste 30.000km 0,0 onderhoud gehad. Hij loopt op LPG, de olie was pik zwart, bougies tot op het 'bot' versleten, en minimaal 1 gas injector blijft open staan.
Al het achterstallige onderhoud is gedaan, blokje loopt al iets beter maar die hoge druk in het koelsysteem zit me wel dwars. Nu zag ik op Marktplaats een kop staan voor een 2.4i, na mijn weten is dat het zelfde kopje als ik heb. Nu wil ik toch een koprevisie uitvoeren als ik mijn kop er af heb. Dat kan aardig in de kosten lopen met 3,5 ton op LPG. Deze kop zou maar 120K hebben gelopen en goed zijn. Wil hem toch wel even na laten kijken voordat ik hem zou gaan monteren, maar wat zouden jullie doen? Een 2e kop kopen en monteren (na na te hebben laten kijken) en mijn originele kop ooit eens laten reviseren en op de plank leggen zodat ik die weer eens kan wisselen na een X aantal jaar.
Ben een beetje bang dat er een scheurtje ofzo in mijn kop zit, waarom ik dat denk? Geen idee gewoon een onderbuik gevoel, kop ik nog niet gelift dus tis puur gokken.
Wat zouden jullie doen? Of misschien is de kop van iemand van hier? Hij ligt in Assen.
Alvast bedankt voor jullie mening.
Vragen naar de bekende weg?
-
- 2nd Gear member
Wie zegt dat de kop gereviseerd moet worden?
Het kan ook gewoon enkel de pakking zijn (of als je heel erg pech hebt een scheurtje in het onderblok maar ik meen dat dit zelden voorkomt).
Hangt ook een beetje van de prijs van die kop af natuurijk.
Het kan ook gewoon enkel de pakking zijn (of als je heel erg pech hebt een scheurtje in het onderblok maar ik meen dat dit zelden voorkomt).
Hangt ook een beetje van de prijs van die kop af natuurijk.
V90 LE aut. 1997
C30 T5 aut. 2007
C30 T5 aut. 2007
-
- 5th Gear member
De auto is wel wat verwaarloosd. Bij LPG blijft de olie mooi schoon. Die is nu zwart.
Koppakking vervangen is verstandig.
Kop inspecteren en eventueel vervangen.
Laat je adviseren door een revisie bedrijf.
Misschien valt het mee.
Koppakking vervangen is verstandig.
Kop inspecteren en eventueel vervangen.
Laat je adviseren door een revisie bedrijf.
Misschien valt het mee.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.