Ter info: In de laatste versie van de Volvo app staat onder ‘shop’ iets over het bijkopen van aanvullende garantie. Ik ben altijd nieuwsgierig en heb van de week daarom uitgezocht hoe dat zit. Het komt hier op neer:
Het gaat om een garantie verzekering die bij een verzekeringsmaatschappij is ondergebracht. Je kunt 1 of 2 jaar bijboeken zolang je nog een lopende fabrieksgarantie of een select garantie of zelfs al een verlengde garantie hebt lopen en zolang de kilometerstand onder de 150.000 ligt en de auto (bij afsluiten) jonger is dan 5 jaar (Je doet dat verlengen uitsluitend via de app omdat de dealer juridisch niet als tussenpersoon op mag treden bij een verzekering). Je kunt er dan voor kiezen om per maand te betalen (kost tussen de 37 en 53 euro per maand afhankelijk van auto type.
Als ik even hardop denk over mijn eigen a.s. XC60: die is van april 24. De resterende fabrieksgarantie plus de aanvullende select garantie loopt tot 2 jaar na aflevering aan mij, dat wil zeggen tot ergens mid-oktober 2026. Dan is de auto 2,5 jaar oud. Dan zou ik op dat moment voor 2 jaar aanvullend af kunnen sluiten (dit is echt allemaal theorie - wie dan leeft …etc) dus tot de auto 4,5 jaar oud is en daaraan geschakeld zelfs nogmaals voor 1 jaar daar bovenop tot die auto 5,5 jaar oud is. Dan heb ik dus 36 x 53 = 2016 euro betaald voor gemoedsrust. Ik kan me best voorstellen dat er in die 5,5 jaar (in ons geval ergens zal dat rond de 110.000 km zijn denk ik) best wat ‘duurs’ kapot kan gaan - in de eerste 2 jaar is dat dus sowieso gedekt, maar daarna anders niet - hooguit door coulance.
Dus het kan als particuliere berijder best prettig zijn om onverwachte problemen vooraf ‘in te dekken’ en die gemoedsrust te kopen. De voorwaarden zijn hetzelfde als die van de fabrieksgarantie, dus is normale slijtage natuurlijk uitgesloten. (Daar kun je tegenwoordig bij Volvo ook en service plan voor kopen trouwens)
Ik heb een reminder voor begin oktober 2026 in mijn agenda gezet ….. tegen die tijd maar eens even hard gaan nadenken.
Het leek me goed dit even met jullie te delen!
Nieuw! Verlengde garantie nu mogelijk
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Gouden tip!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- iHansz
- 3rd Gear member
Is dat wat anders dan de optie (tenminste voor de EX30) die er al is/was? Dat moest namelijk via de dealer geregeld worden (en er werd iets met de auto gedaan in de werkplaats).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 3rd Gear member
nog een tip, koop elk jaar 12 maand bij: mocht de auto in de tussentijd totalloss raken of verkocht worden of om een andere reden niet meer in bezit zijn, dan heb je 435 euro bespaard, voor 5€ zou ik het wel weten, das nog niet eens de rente 

V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
- raspaardje
- 6th Gear member
Mooie regeling voor de dealer om ook de particuliere klant aan zich te binden.
Want de onderhoudsbeurten moeten waarschijnlijk wel bij Volvo uitgevoerd worden?
Gemoedrust mag blijkbaar erg veel geld kosten...
Want de onderhoudsbeurten moeten waarschijnlijk wel bij Volvo uitgevoerd worden?
Gemoedrust mag blijkbaar erg veel geld kosten...

2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- mga1600
- 6th Gear member
Ik denk dat het op hetzelfde neerkomt…..ook qua prijs….Er schijnt echter een punt te zijn dat Volvo zelf geen Garantie verzekering mag afsluiten vanwege het feit dat ze geen verzekeraar zijn. Dus besteden ze het uit…l.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
Nee, niet juist voor de dealer - die zitten er niet tussen omdat ze ook niet mogen optreden als verzekeraar. Daarom alleen per app, die Volvo als ‘advertentieruimte’ voor de verzekeraar ( Helvetia) gebruikt.,raspaardje schreef: ↑10.10.2024 - 14:08 Mooie regeling voor de dealer om ook de particuliere klant aan zich te binden.
Gemoedrust mag blijkbaar erg veel geld kosten...![]()
Over onderhoud wordt niet gesproken …… en onderhoud door Volvo dealers mag officieel ook niet geeist worden onder Europees recht - wel mogen ze vragen onderhoud volgens de schema’s en voorschriften van Volvo te doen. Maar dat mag beun de haas ook doen - als je het bij twijfel maar kunt documenteren . En software is tegenwoordig vaak ook al geen issue meer want dat komt OTA.
Maar bekijk het anders: je hebt een 3,5 jaar oude auto waar de versnellingsbak van in puin gaat. Kost duizenden euro’s. Na lang touwtrekken kun je misschien voor elkaar boksen dat er een coulance regeling komt. Stel dat Volvo in dat geval een deel (1/3?) betaald, en stel dat als je auto in onderhoud is bij de dealer die misschien ook nog een stukje mee betaald , zelfs dan overtreft wat jij neer moet leggen vele malen de kosten van die garantieverzekering,
Het is een keuze, het hoeft niet toch?
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Uit het hele verhaal, begrijp ik dat je best veel geld bespaard, door "geen" garantie bij te kopen. Mijn Volvo is nu 4 jaar met 51.500 km, en heb tot heden geen problemen of storingen gehad. Alleen het jaarlijkse onderhoud bij de Volvo dealer. Natuurlijk, alles aan een auto kan kapot gaan. Maar daar ga ik niet van uit, met een premium Volvo.
Zoals @raspaardje zegt: gemoedsrust mag blijkbaar erg veel geld kosten.....

Zoals @raspaardje zegt: gemoedsrust mag blijkbaar erg veel geld kosten.....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- raspaardje
- 6th Gear member
Natuurlijk is het een keuze. Gelukkig maar. Maar vandaar de opmerking dat gemoedsrust blijkbaar veel extra geld mag kosten.mga1600 schreef: ↑10.10.2024 - 14:24 Maar bekijk het anders: je hebt een 3,5 jaar oude auto waar de versnellingsbak van in puin gaat. Kost duizenden euro’s. Na lang touwtrekken kun je misschien voor elkaar boksen dat er een coulance regeling komt. Stel dat Volvo in dat geval een deel (1/3?) betaald, en stel dat als je auto in onderhoud is bij de dealer die misschien ook nog een stukje mee betaald , zelfs dan overtreft wat jij neer moet leggen vele malen de kosten van die garantieverzekering,
Want de kans dat jouw bak in de soep draait is nogal klein.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
- mga1600
- 6th Gear member
Ja, goeie tip.Sammmyvannorel schreef: ↑10.10.2024 - 13:48 nog een tip, koop elk jaar 12 maand bij: mocht de auto in de tussentijd totalloss raken of verkocht worden of om een andere reden niet meer in bezit zijn, dan heb je 435 euro bespaard, voor 5€ zou ik het wel weten, das nog niet eens de rente![]()
Ik neem gewoon 2 jaar bedenktijd ………raspaardje schreef: ↑10.10.2024 - 14:54Natuurlijk is het een keuze. Gelukkig maar. Maar vandaar de opmerking dat gemoedsrust blijkbaar veel extra geld mag kosten.mga1600 schreef: ↑10.10.2024 - 14:24 Maar bekijk het anders: je hebt een 3,5 jaar oude auto waar de versnellingsbak van in puin gaat. Kost duizenden euro’s. Na lang touwtrekken kun je misschien voor elkaar boksen dat er een coulance regeling komt. Stel dat Volvo in dat geval een deel (1/3?) betaald, en stel dat als je auto in onderhoud is bij de dealer die misschien ook nog een stukje mee betaald , zelfs dan overtreft wat jij neer moet leggen vele malen de kosten van die garantieverzekering,
Want de kans dat jouw bak in de soep draait is nogal klein.
-
- Starter
Ik heb gemerkt als ik de betaling van de verlengde garantie wil uitvoeren, maar dat deze 0.00 kr aangeeft ipv euro. Heeft iemand de betaling via de app al gedaan en dit kunnen doen zonder problemen? Ik wil het bedrag eenmalig betalen. Bedankt