Hallo forumleden,
Mijn V70 generatie II MY2007 (de laatsten van deze generatie) zweet bij het wervelklepstangetje zoals te zien op de foto. Het is niet veel, want het oliepeil blijft OK tussen de onderhoudsbeurten. Lijkt me misschien dat de kleppendekselpakking misschien niet helemaal dicht meer is? De auto heeft bijna 3 ton gelopen en is dus toe aan een distributieriemvervanging. Is het handig om dit mee te nemen? Of is het zelf te doen? Ben redelijk handig, doe regulier onderhoud meestal zelf en zit weleens wat met een crossauto te sleutelen. Of kan het nog ergens anders van komen?
Alvast bedankt voor de reacties
D5 blok zweet bij wervelklepstangetje
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ga maar uit van een lekke pakking. Had ik ook op mijn D5 185 blok van 2007. Volgens Volvo voorschrift moeten de brandstofleidingen allemaal worden vernieuwd. Ik zou sowieso ook de wervelklep meenemen als je de boel toch al los hebt.... en wellicht ook de brandplaatjes (want volgens mij moeten de injectoren er ook uit?).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor