v70 t4 schokt bij laag toerental

Plaats reactie
LKB
Starter

Ik heb sinds enige tijd een v70 t4 met een powershift automaat, ( ja ja ik weet het, het zijn niet de beste bakken).

Maar sinds enige tijd heb ik dat de auto schokt bij laag toerental, ook bij stilstand in neutraal loopt ie enorm beroerd.
Als ik wil versnellen begint ie te schokken, schakelt niet terug omdat ie zo blijft schokken, dan op handmatig even terugschakelen, wat hoger in de toeren rijdt ie redelijk.

Heb m bij mijn garage gebracht, die heeft de computer uitgelezen en aan de hand daarvan 2 bobines en de bougies vervangen. maar het euvel blijft. De monteur bij mijn garage weet niet waar ie t moet zoeken, en zegt breng m maar naar een volvo garage, maar ik dacht zal hier es vragen, misschien dat iemand dit euvel herkend.
redracer
4th Gear member

Pissende injectoren wellicht . Dat verklaart enigzins dat hij bij meer toeren beter rijd. Begin eens met 2 flesjes injectorcleaner op een volle tank dat kan sowieso geen kwaad en merk je verschil kan je het in die hoek zoeken. Ze ( de 1.6 ) staan erom bekend.
LKB
Starter

Ah dat ga ik es proberen, dankjewel, maakt het merk cleaner nog verschil of doen ze allemaal t zelfde?
Als ie daar beter van gaat lopen, is het dan wellicht ook verstandiger voortaan, om problemen te voorkomen, wat vaker e5 of gewoon zo'n fles eens in de zoveel tijd erbij in gooien
volvo440special
5th Gear member

Als het werkt: jaarlijks een flesje.
RZA
5th Gear member

Ik zou Forté nemen, is erg goed en wordt ook veel door garages gebruikt. Wel wat duurder. Een goed(koper) alternatief is Wynns, maar denk dat dit iets minder presteert dan Forté gelet op de ervaringen die ik heb gelezen.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”