DSTC Service

Plaats reactie
Bartholomeus
Starter

Goeienavond,

Ik ben Bart en ben sinds enkele weken de bestuurder van een mooie zwarte V60 T3 uit 2011.
Al tijdens het proefritje liet de " DSTC Service Vereist" melding zich zien en het bedrijf waar ik de auto heb gekocht heeft zich over het probleem gebogen. De storing werd uitgelezen met als enige resultaat een foutieve intake sensor. dit leek niet echt logisch maar omdat het de enige melding was heeft de monteur de inlaatsensor vervangen en daarmee is de melding inderdaad verdwenen.
De link met het DSTC systeem begreep de monteur niet en mij ontging de logica ook totdat ik mij het volgende bedacht.
In mijn 25 jaar als service engineer in de gasturbines heb ik de ontwikkeling van de digitale controls een beetje mee gekregen.
In de beginjaren van de digitale controls werd er constant verder geborduurd op bestaande input en output modules die vaak meer ingangen dan uitgangen hadden. Hierdoor kon het zijn dat er sensoren die niets met bijvoorbeeld toerental te maken hadden toch op een speedmodule binnenkwamen, en dus een toerentalalarm triggerden terwijl die niet direct toeren gerelateerd waren. Je stond dus min of meer gelijk op het verkeerde been totdat je de schema's erbij haalde en zag dat het toerenalarm door een temperatuur input werd getriggerd.
Nou heb ik niet zo heel veel verstand van auto electronica, maar zou het zo kunnen zijn dat dit hier ook het geval is?
Dus dat er ergens geen ruimte meer was voor de input van de inlaatsensor en die dus bij de DSTC module is geplakt...
Iemand enig idee?
En zijn de schema's waarop inputs en outputs staan ergens terug te vinden? Ik hoor het graag.

Grtz, Bart.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”