Mijn Samsung S20 laadt prima draadloos op in de auto, de iPhone geeft nogal problemen. Met hoesje lukt eigenlijk helemaal niet. Ik kreeg de tip om hier een speciaal hoesje voor te kopen, dit hoesje zou een soort spoel bevatten die als een versterker zou werken voor het laden. Maar ik heb hier tot nu toe hiets over op internet kunnen vinden. Waarschijnlijk is de combinatie van iPhone hoesje en rubber matje over het oplaaddeel heen, samen net wat aan de dikke kant. Dan maar permanent een kabeltje in de auto leggen. Als zo'n speciaal hoesje wel bestaat, dan hoor ik dit graag!
Van internet over de iPhone:
Je kunt de iPhone draadloos opladen met vrijwel elk hoesje. Het oplaadproces werkt tot 7 mm, maar er wordt geadviseerd om binnen de 5 mm te blijven. De iPhone hoeft dus niet direct contact te hebben met de lader. Als het hoesje dikker is, als er metalen in het hoesje aanwezig zijn of als je pasjes in je hoesje hebt zitten, kan dit het oplaadproces wel beïnvloeden of blokkeren. Let er wel op dat de iPhone tijdens het opladen warmer wordt als deze in een hoesje zit. Dit kan dan weer gevolgen hebben voor de levensduur van de batterij. Voor de batterij van een iPhone is het belangrijk dat deze niet blootgesteld wordt aan temperaturen boven de 35 °C. Tijdens het draadloos opladen kan je iPhone, zeker als deze in een hoesje zit, warmer worden. Je loopt dan het risico dat de capaciteit van de batterij permanent wordt aangetast. Ook zou de draadloze technologie wat minder efficiënt zijn, waardoor het opladen langer duurt. Hierdoor wordt de batterij meer belast, waardoor hij sneller slijt. Gebruik draadloos opladen voornamelijk als gemak, dus even een korte extra lading. Voor het volledig opladen van je telefoon raden we aan om de lightning kabel te gebruiken.
Draadloos opladen iPhone niet echt een succes
- Henry82
- 5th Gear member
Ik heb die draadloze lader uitgezet. Het enige wat gebeurt is dat de iPhone heel warm wordt, maar amper bij laadt. Ik heb gewoon ouderwets het kabeltje er in, want dat moet toch al voor Apple Carplay.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik heb een draadloze carplay adapter en draadloze oplader in de auto. Gebruik het al ruim 4 jaar i.c.m. een iPhone 13 Pro en Otterbox hoes en dat gaat helemaal prima. Batterijconditie is na 4 jaar nog 75% (originele accu). Alleen als de telefoon in direct zonlicht ligt wordt deze te warm en dan haal ik hem dus van de lader af. Ik vind de draadloze gecombineerde oplossing ideaal. Dezelfde telefoon in dezelfde hoes op mijn bureaulader werkt niet, dan moet hij uit de hoes.
Kortom het kan dus wél, maar misschien moet je even kijken naar je hoes en/of lader?
Kortom het kan dus wél, maar misschien moet je even kijken naar je hoes en/of lader?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- EasyWim
- 2nd Gear member
Hoe kun je de draadloos lader eigenlijk uitzetten? Ik zou mijn iPhone 13 daar graag standaard (en soms bekabeld vanwege CarPlay) willen neerleggen. Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat Apple er wel voor gezorgd heeft dat er niet draadloos kan worden geladen als er al een kabeltje is aangesloten.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
- Henry82
- 5th Gear member
Ik heb AAOS, weet eigenlijk niet of je hem in Sensus ook uit kunt zetten.
@Gouwe, zou het komen omdat die aftermarket lader misschien meer vermogen heeft? Ik heb de originele lader, en daar wordt hij alleen maar bloedheet. Zeker als Flitsmeister ook aan staat.
@Gouwe, zou het komen omdat die aftermarket lader misschien meer vermogen heeft? Ik heb de originele lader, en daar wordt hij alleen maar bloedheet. Zeker als Flitsmeister ook aan staat.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Jers3n
- 5th Gear member
Is in Sensus zeker ook uit te zetten, zit gewoon een knop voor in middenscherm (na naar rechts vegen).
En het maar moeizaam opladen van de iPhone (SE 2020) herken ik wel, ook zonder hoesje laad hij maar moeizaam op en wordt de telefoon behoorlijk warm. Draadloze oplader staat ook hier weer uit en ik gebruik tegenwoordig ook weer een draadje
En het maar moeizaam opladen van de iPhone (SE 2020) herken ik wel, ook zonder hoesje laad hij maar moeizaam op en wordt de telefoon behoorlijk warm. Draadloze oplader staat ook hier weer uit en ik gebruik tegenwoordig ook weer een draadje
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gouwe
- 7th Gear member
@Henry, terecht dat je opmerkt dat ik een aftermarket lader heb. Zeker mogelijk dat daar een verschil zit. Vandaar ook mijn opmerking.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.