Volgens Vida zitten zijn er 2 auto's (ECU'S denk ik) in mijn V50 aanwezig. Hierdoor kan ik geen storingen uitlezen. Via een Carly van mijn zwager leest hij 88 fout meldingen uit maar kan deze niet wissen.
Nu ik zit met het volgende, lang verhaal probeer ik kort te houden.
1,5 maand geleden een prachtige V50 2.4 op LPG uit 2004 gekocht met 340xxx op de teller.
Na het 1e ritje er achter gekomen dat de koppakking lek was. (Met wat extra onderzoek) knoop doorgehakt ander blok er in. Dat was 'the point of no return' voor €1000,- een blok gekocht uit een S40 met 136k NAP op de klok. Na 4 dagen bloed zweet en veel tranen alles overgebouwd. Uiteraard alle vloeistoffen, filters riemen enz mee vervangen. Incl de automaatbak olie, gezien ik de koppel omvormer ook mooi los kon nemen. Gezien ik redelijk perfectionistisch ben keeringen mee vervangen. Krukas, bak enz. Dus een koste plaatje van iets meer dan €2500,- totaal. Daar houd het niet mee op, de achterwiel ophanging was ook versleten dus ook die is volledig vervangen. Weer een €600,- + aan materiaal kosten. De hemel hangt door gelukkig kan ik ook die zelf bekleden, dus mooi alkantara leer besteld a €140,- en het spul ligt nu te drogen voordat alles weer ingebouwd gaat worden.
Zoals jullie lezen is er serieus geïnvesteerd in de V50, gelukkig kan ik heel veel zelf maar zit ik nu met een V50 die bijna €6000,- totaal heeft gekost. Natuurlijk is er veel nieuw, banden remmen, gas injectoren, slangen enz zijn ook gedaan. Ik wil de auto gewoon goed hebben.
Nu het punt waar ik mijn vraag over wil stellen, ik heb 1 sleutel. Op mijn contact slot kan ik de auto niet starten, alleen contact aan zetten. In het verleden is er een losse "deurbel" startknop gemaakt. Dit wilde ik nog een keer gaan onderzoeken, nu heeft mijn zwager vroeger een V50 en een C30 gehad en heeft Vida op een oude laptop staan. Aan 1 kant blaast de verwarming warme lucht. Ik lees hier dat het of kalibreren is of het motortje vervangen. Het motortje vervangen is een hoop werk zag ik dus wilde eerst een poging doen te kalibreren. Toen kwamen we er dus achter dat er blijkbaar 2 ecu's in de auto zitten.
Is er hier iemand op het forum, die ook een echte volvo freak is die daar samen met mij eens naar kan kijken. Ik heb veel ervaring met kabelbomen van suzuki's (mijn hobby is 4x4 rijden met een Jimny) dus ben geen leek op dat gebied. Maar voordat ik alles open trek en me zelf weer op kosten jaag.
Alvast bedankt
2 auto's in 1 auto volgens Vida??
- Fredhead
- Geartronic member
Is het contactslot niet gewoon stuk?
Dit is een hele bekende kwaal en dat men in plaats van het slot te vervangen een startknop heeft gemaakt?
Dit is een hele bekende kwaal en dat men in plaats van het slot te vervangen een startknop heeft gemaakt?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
-
- 1st Gear member
In jouw auto zitten een hele zwik aan electronische modules. Vida wil ze allemaal uitlezen. Een simple 'lezer' leest doorgaans alleen de ECU uit.
Er zit echt maar 1 ECU (Engine Control Unit) in jouw auto.
Welke fout geeft vida exact?
Er zit echt maar 1 ECU (Engine Control Unit) in jouw auto.
Welke fout geeft vida exact?