Volvo XC60 Polestar engineered ervaringen? (chassis/dempers))
Geplaatst: 28.10.2024 - 10:57
Ik rij momenteel met een XC60 recharge (hybride) bwj maart 2021, Inscription versie, met tal van opties maar doordat de kaap van 100.000km bereikt is, en de wagen ook bijna afgeschreven is (leasing), ben ik aan het kijken om deze te vervangen. Mijn ervaringen met de XC60 Recharge zijn echt top, dus geen moment getwijfeld om opnieuw voor dit model te gaan. In bijna 4 jaar tijd heeft deze auto mij nooit in de steek gelaten, geen enkel kosten of herstellingen gehad, zuinig, een plezier gewoon om mee te rijden. Alsook heeft deze wagen echt gewerkt, veel kilometers, waarvan frequent off-road, aanhangwagens (2000kg) trekken, enz..
Nu had ik gewoon offerte laten maken voor opnieuw een XC60 hybride, model 2025, identiek met alle opties van mijn huidige wagen maar ik had ook al tijdje de Polestar versie in de gaten en hiervoor ook prijs laten maken (incl. opties) en dit scheelt hem echt niet veel in prijs (€4500 excl. BTW duurder). Dit is toch wel een unieke wagen, en door het kleine prijsverschil (als je kijkt naar totaalbedrag), ben ik wel geneigd om deze te kiezen. Door mijn job “leef” ik mijn auto, dit doorgaans op Belgische wegen,
autostrade/stad/landelijk/off-road en mag het wat meer zijn.. Dus dit is een persoonlijk keuze en wil ik hierover geen discussie op gang brengen maar mijn grootste vraag is de aangepaste “sportieve” ophanging? Ik lees gemengde reactie op diverse forums gaande van “iets harder maar niet storend” tot “toch wel hard voor dagelijks gebruik, zelfs op zachtste stand”? Alsook in combinatie met die 21” of 22” velgen met laag profiel banden? Nota: blijkbaar is momenteel Polestar met 22" sneller leverbaar dan één met 21"..
Is die ophanging (Öhlins dempers) iets dat Volvo de laatste jaren/modellen heeft aangepast of verbeterd? Iemand ervaring hiermee of
nuttige info?
Extra info nog:
- Een testrit met een Polestar is aangevraagd, maar mijn garage (geen kleintje, met 4 filialen) heeft deze niet beschikbaar en moet via de hoofdimporteur geregeld worden en kan even duren. Alsook ben ik van mening dat een testrit van enkele uren niet representatief is.. Dus hierbij op zoek naar ervaringen van andere eigenaars
- Ik heb ook de optie bekeken om een luchtvering toe te voegen aan een “gewone” XC60 hybride maar dan komt de prijs weer duurder uit dan een Polestar.. En een luchtvering weet ik niet, of overtuigd, dat dit een goeie keuze is voor mijn all-round gebruik..
Nu had ik gewoon offerte laten maken voor opnieuw een XC60 hybride, model 2025, identiek met alle opties van mijn huidige wagen maar ik had ook al tijdje de Polestar versie in de gaten en hiervoor ook prijs laten maken (incl. opties) en dit scheelt hem echt niet veel in prijs (€4500 excl. BTW duurder). Dit is toch wel een unieke wagen, en door het kleine prijsverschil (als je kijkt naar totaalbedrag), ben ik wel geneigd om deze te kiezen. Door mijn job “leef” ik mijn auto, dit doorgaans op Belgische wegen,
autostrade/stad/landelijk/off-road en mag het wat meer zijn.. Dus dit is een persoonlijk keuze en wil ik hierover geen discussie op gang brengen maar mijn grootste vraag is de aangepaste “sportieve” ophanging? Ik lees gemengde reactie op diverse forums gaande van “iets harder maar niet storend” tot “toch wel hard voor dagelijks gebruik, zelfs op zachtste stand”? Alsook in combinatie met die 21” of 22” velgen met laag profiel banden? Nota: blijkbaar is momenteel Polestar met 22" sneller leverbaar dan één met 21"..
Is die ophanging (Öhlins dempers) iets dat Volvo de laatste jaren/modellen heeft aangepast of verbeterd? Iemand ervaring hiermee of
nuttige info?
Extra info nog:
- Een testrit met een Polestar is aangevraagd, maar mijn garage (geen kleintje, met 4 filialen) heeft deze niet beschikbaar en moet via de hoofdimporteur geregeld worden en kan even duren. Alsook ben ik van mening dat een testrit van enkele uren niet representatief is.. Dus hierbij op zoek naar ervaringen van andere eigenaars
- Ik heb ook de optie bekeken om een luchtvering toe te voegen aan een “gewone” XC60 hybride maar dan komt de prijs weer duurder uit dan een Polestar.. En een luchtvering weet ik niet, of overtuigd, dat dit een goeie keuze is voor mijn all-round gebruik..