koelvloeistof s40

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
krasta
Starter

Hallo Technische mannen en vrouwen,

Hier een vraagje van een leek,We hebben vorige week, na vele jaren een v40 met veel plezier te hebben gereden,een s40 2.0 automaat gekocht(2002).Nu het probleem:bij het openen van de kap kwam ik tot de ontdekking dat het koelvloeistof reservoir veel te vol zat bijna tot aan de dop(koude motor) nu weet ik dat het peil tot max mag staan,dus heb ik er iets uit gehaald en tot max terug gebracht :P nu het volgende na een ritje gereden te hebben zo`n 30 km doe ik de kap open en staat ie halverwege het reservoir oke dacht ik daarna 5 meter verzet en het vaatje is leeg??? dop er voorzichtig afgedraaid en er kwam iets terug in het vaatje. niet veel hoor,we zijn naar huis gereden ong. 6km kap weer open en ja hoor hij staat weer keurig op max.Wie weet hier een oplossing voor??auto is gekocht bij niet merkdealer en gaat op 20 december naar onze oude vertrouwde volvo dealer.maar wil graag jullie mening en event.(simpele) oplossing.
Vriendelijke groet,
Krasta
Oceanracer
Geartronic member

Het reservoir waar jij op doelt is het expansivat van 't koelsysteem en mede bedoeld om drukverschillen op te kunnen vangen. Vaak zit er wel een vorm van ont-/beluchting in de dop of middels een slangetje aan het reservoir. Het zou kunnen dat deze opening is vervuild en daardoor de hevelfunctie (waarmee je kunt zien of er voldoende koelvloeistof aanwezig is) niet meer naar behoren werkt. Contoleer even hoe bij jouw auto dit is geregeld. Wanneer het in de dop is verwerkt, maak dan de dop goed schoon (in een emmer warm water) of probeer het slangetje te verwijderen en door te spoelen. Wel voorzichtig met 't slangetje met dit koude weer, anders scheurt het wellicht tijdens het verwijderen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
krasta
Starter

hallo oceanracer,

bedankt voor je reactie,ik ga dit zeker even controleren.Auto is inmiddels naar een volvo dealer geweest en die hebben aangegeven dat dit alles geen probleem geeft voor de auto,maar ja ik wil het gewoon opgelost hebben.

nogmaals bedankt,
Groeten krasta
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”