Bij het repareren van een afgebroken bout van een verstuiver in het blok van onze Volvo V50 D2, brak een slangpilaar van het dieselfilter af. Broos plastic na 14 jaar oid, dus tsja, dat gebeurt, zeker met een idioot als ik aan de knoppen.
Op zichzelf geen probleem, nieuwe bestellen en plaatsen. Echter Volvo weigert om onderdelen op te sturen naar particuleren (broekhuis Utrecht, en meerdere andere garages geprobeerd) en de auto rijdt niet. Dus nu laat ik het naar een garage in de buurt sturen, dat wilden ze dan nog net aan wel. Online bij onderdelenhuizen geen zin, met het volvo partnr. krijg je dan alleen het metalen stuk van het dieselfilter, terwijl ik juist het kunstof bovendeel nodig heb. Dat heeft in Vida geen apart nummer, dus kun je niet opzoeken verder.
Ik heb geprobeerd het provicorisch te lijmen, het hoeft immers maar een half uurtje te zitten om het nieuwe onderdeel te krijgen. Echter, dat werkt niet. De lijm (CA) pakt niet goed op het plastic. Nu is daar met 'accelerator' nog wel wat aan te doen, maar dan komt mijn vraag; wat doen die slangen uberhaupt? Ik vermoed vaccuum transport, daar de auto nu niet wil starten. Hij krijgt geen diesel, lijkt het wel. En als het luchtdicht moet zijn, is lijmen met CA in dit geval kansloos.