Sinds een maandje ben ik bezig met het opknappen van een leuke V50! Is (was) een vrij goed, maar toch wel basic uitgeruste Edition I uitvoering, maar wel nog zeer netjes, donkergroen 2.4 AUT 140pk. 1 jr oude lpg installatie en 230.000 op de teller.
Ondertussen zit er in plaats van het stoffen interieur een fraai zwart leren interieur in mét stoelverwarming.
De knopjes in de waterval heb ik overgezet uit de donorwagen. Daarna heb ik met VDASH de configuratie aangepast in de CEM. De lampjes gaan nu ook branden op de waterval.
Helaas worden de stoelverwarmingsmodules onder de stoel nog niet aangestuurd. Het ligt kennelijk puur aan de software i.c.m. de juiste hardware (module) en het schijnt vrij ingewikkeld te zijn om het werkend te krijgen. Omdat mijn auto af fabriek de optie niet had, dus er kan niet zomaar via VIDA de juiste software worden gedownload.
Ik begreep dat er mensen zijn bij wie het gelukt is, maar ik krijg het nog niet helemaal helder.
Op dit punt zit ik toch al vrij stevig in de kosten en vooral tijd, dus ik wil de handdoek liever niet in de ring gooien.
Ik ben zeer benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft en of het daadwerkelijk is gelukt. De sponsoren uit Elst heb ik gesproken, maar die verwezen mij begrijpelijk genoeg door naar het forum.
Hoe vind ik de juiste modules? Of belangrijker hoe krijg ik de modules gekoppeld aan de CEM.
Aantal leuke dingen die wel zijn gelukt:
-Stage 1 tune naar 180pk, thuis met VDASH
-Het zwart lederen interieur zelf (vooral de deurpanelen zijn écht een dag en nacht verschil t.o.v. het vieze en hangende stof).
-Base speakers vervangen door High performance speakers.
-Deuren akoestisch gedempt 'als je toch bezig bent'
-17" Spartacus velgen i.p.v. de standaard 16"
-Auto heeft een goeie poetsbeurt gehad, nieuwe vloermatjes etc.
Ziet er echt uit als nieuw... nu nog warme billetjes.