Stoelverwarming / Stoelverwarmingsmodule inleren V50 2006

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Mattsv50
Starter

Wie kan mij vlottrekken? :) :)

Sinds een maandje ben ik bezig met het opknappen van een leuke V50! Is (was) een vrij goed, maar toch wel basic uitgeruste Edition I uitvoering, maar wel nog zeer netjes, donkergroen 2.4 AUT 140pk. 1 jr oude lpg installatie en 230.000 op de teller.

Ondertussen zit er in plaats van het stoffen interieur een fraai zwart leren interieur in mét stoelverwarming.

De knopjes in de waterval heb ik overgezet uit de donorwagen. Daarna heb ik met VDASH de configuratie aangepast in de CEM. De lampjes gaan nu ook branden op de waterval.

Helaas worden de stoelverwarmingsmodules onder de stoel nog niet aangestuurd. Het ligt kennelijk puur aan de software i.c.m. de juiste hardware (module) en het schijnt vrij ingewikkeld te zijn om het werkend te krijgen. Omdat mijn auto af fabriek de optie niet had, dus er kan niet zomaar via VIDA de juiste software worden gedownload.

Ik begreep dat er mensen zijn bij wie het gelukt is, maar ik krijg het nog niet helemaal helder.

Op dit punt zit ik toch al vrij stevig in de kosten en vooral tijd, dus ik wil de handdoek liever niet in de ring gooien.

Ik ben zeer benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft en of het daadwerkelijk is gelukt. De sponsoren uit Elst heb ik gesproken, maar die verwezen mij begrijpelijk genoeg door naar het forum.

Hoe vind ik de juiste modules? Of belangrijker hoe krijg ik de modules gekoppeld aan de CEM.

Aantal leuke dingen die wel zijn gelukt:
-Stage 1 tune naar 180pk, thuis met VDASH
-Het zwart lederen interieur zelf (vooral de deurpanelen zijn écht een dag en nacht verschil t.o.v. het vieze en hangende stof).
-Base speakers vervangen door High performance speakers.
-Deuren akoestisch gedempt 'als je toch bezig bent'
-17" Spartacus velgen i.p.v. de standaard 16"
-Auto heeft een goeie poetsbeurt gehad, nieuwe vloermatjes etc.

Ziet er echt uit als nieuw... nu nog warme billetjes.
Cavanta
2nd Gear member

Ik zie vaak dat men het hele paneel in de waterval overzet met de knoppen daar al in. En dan werkt het vaak direct na het inleren. Ik heb zelf wat gewisseld tussen de modules die onder de stoel zitten, maar dat maakte bij mij niks uit.

Mogelijk moet je op de sloop dus ergens een andere waterval module vinden met de juiste knoppen. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de juiste Mode/Aux knoppen hebt en echt alleen met de stoelverwarmingsknoppen.

Geeft ie overigens geen fout wanneer je deze uitleest?
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Sport
2nd Gear member
Contacteer:

In mijn v50 zit er alleen een klein knopje op de zijkant van de zitting
v50 2.4i 2006
snorremans
5th Gear member

Sport schreef: 31.10.2024 - 03:58 In mijn v50 zit er alleen een klein knopje op de zijkant van de zitting
Dan is het niet origineel Volvo !
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Sport
2nd Gear member
Contacteer:

achteraf ingebouwd waarschijnlijk
v50 2.4i 2006
Mattsv50
Starter

Dank voor de reacties! En update het is ondertussen gelukt :) Gaf geen fout, en lampjes gingen ook keurig branden.

Mocht vanochtend langskomen bij iemand met Vida, was via via bij hem uitgekomen en hij had het toevallig net zelf gedaan: Hij zei kwestie van nog even het systeem kalibreren met VIDA, zo gezegd zo gedaan.

De hele waterval wisselen was dus misschien een plan b geweest.

Stappenplan om alles werkend te krijgen:

-1 Stoelen overzetten, alle bekabeling is gewoon voorbereid in de auto, zelfs de zekeringen.

-2 Alleen knopjes of hele waterval overzetten.

-3 Pincode kraken via VDASH (39,- voor de AI DECODE) duurt 48h. Met Kabel (160,-) en VDASH subscriptie/pakket Of via VDD Dongle en Obbe, maar dat werkte helaas niet bij mij.

-4 Configuratie aanpassen naar Heated seats Enabled en dan temperatuur instellen naar wens. (Aanpassingen doen is een betaalde optie).

-5 Werkt het nog niet dan nog door iemand met VIDA even de module laten kalibreren (dezelfde module die ook de ventilatieroosters etc. doet, ben even de naam kwijt).

Durf natuurlijk niet te zeggen of het altijd werkend is te krijgen, maar zelfs als het niet meteen lukt zijn er dus mogelijkheden.

Ik wilde alles zelf doen, was niet per se goedkoop, integendeel eigenlijk. Er zijn vast mensen met een VDASH pro licentie die dit tegen betaling willen doen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”