Koop Volvo 240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
CaptKlutz
Starter

Beste Forumgenoten, ik ben nieuw op dit forum, al ben ik geen onbekende met het merk. Heb mijn zinnen gezet op een Volvo 240, om die dagelijks te gaan gebruiken, ik schat dat ik nog zo'n 200km max per maand zal rijden. Wat ik begrijp is het een van de weinige klassiekers die dit gewoon aankan.
Ik heb er eentje op het oog, die in uitzonderlijk goede conditie lijkt te zijn. Toch viel mij één ding op: de versnellingspook beweegt tijdens het rijden wat heen en weer , echter geen merkbaar getril of onbalans. Mag ik dit als iets normaals beschouwen?

Afgezien van de bekende roestplekken, waar moet ik nog meer op letten wat niet direkt voor de hand ligt?

Dank voor jullie input!
OGA244
8th Gear member

Mooie keuze, er zit niet veel op.. Kan weinig stuk aan.
Vaak zijn sedans meer gekoesterd dan de estates die vaak als werkpaard gebruikt werden
Urbexpeditie
7th Gear member

OGA244 schreef: 07.11.2024 - 20:34 Mooie keuze, er zit niet veel op.. Kan weinig stuk aan.
Vaak zijn sedans meer gekoesterd dan de estates die vaak als werkpaard gebruikt werden
Is die OGA van jou al verkocht? Ik zie handel.... 😉
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
OGA244
8th Gear member

Die is al 7 jaar weg.. Had ik niet moeten verkopen
Urbexpeditie
7th Gear member

Haha, serieus? Laat ik gedacht hebben dat je deze nog had.
Geen handel dus...

On-topic:
Kijk of de aanjager en de kachel het goed doet. Kachelweerstand wil het nog wel eens begeven. Net als de stappenschakelaar van de aanjager.
Middenonder hangt de aandrijfas met lager in een rubber. Rubber is een aandachtspuntje (uitdroging, speling)
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
annoh
1st Gear member
Contacteer:

De 240 heeft een mechanisch gaspedaal. Achteraf cruise control inbouw kan daardoor prijzig zijn.

Of een 240 echt lekker rijdt hangt sterk af van toestand veren, schokbrekers, dikte stabi's en ophangrubbers.

Los van bovenstaande, ik hoorde laatst van een monteur die veel doet in wat oudere Volvo's dat onderdelen 240 schaars aan het worden zijn.

Welk blok ligt er in?

Anno
Volvo 940 Estate LPT, 1996
Fotografie: https://www.annohuidekoper.nl/
CaptKlutz
Starter

Dank voor de reakties, ik zal hem evengoed laten keuren, maar m'n hart van vroeger komt wel terug vwb auto's. De hoekige eenvoud is een verademing!

Er ligt een 2.3 benzineblok in en de aanjager doet het :-)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”