Beste leden,
Nu alweer een aantal jaren in het bezit van een v50 2.4i. Nu hij de 3 ton heeft aangetikt komt vanzelfsprekend bij behorende onderhoud om de bocht, en dit zal alleen maar meer worden gezien niks het eeuwige leven heeft.
Ondertussen hebben we al een tijdje de wens om iets nieuwers te gaan rijden en onze oog is gevallen op de v60 t6 3.0 en proberen nu afwegingen te maken. Geen ford blok voor mij, ondanks dat ik ford heb gereden. heb al teveel voorbij zien komen dat blokken(t3) vervangen moesten worden bij lage km stand. En krijg sowieso de kriebels van kleine motoren met teveel geblazen vermogen.
Echter... kan ik maar vrij weinig informatie vinden over de 6 cilinder motoren. Waarom??
Zou iemand mij kunnen vertellen waar je bij aanschaf van deze auto's op moeten letten en hoeveel onderhoud deze vergen?
Ervaring en aandacht punten v60 T6 3.0 gezocht.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Misschien is de 5 cilinder 2,5L een aardig alternatief.
Oersterke 5 cilinder, verbruik is gunstiger dan van een zescilinder.
Er is beter aan te werken. Meer ruimte om de motor.
De zescilinders zijn schaarser, een goede is moeilijker te vinden.
Oersterke 5 cilinder, verbruik is gunstiger dan van een zescilinder.
Er is beter aan te werken. Meer ruimte om de motor.
De zescilinders zijn schaarser, een goede is moeilijker te vinden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26.08.2021 - 20:24
Dankjewel voor het antwoord, dat een 2.5 een alternatief is mag duidelijk zijn. Alleen zijn daarmee mijn vragen nog niet beantwoord haha.
Dat het motorruim vol ligt is mij duidelijk, maar wat moet mij mee meer tegen houden? Is de 6 cilinder zo onbetrouwbaar?
Het verbruik ja die is duidelijk aanwezig maar rijd op dit moment een v50 2.4i met 3 ton die waarschijnlijk ook niet zo zuinig meer zal rijden als op papier.
En wat bedoel je moet een goede vinden? Dat de meesten zijn afgetrapt?
Dat het motorruim vol ligt is mij duidelijk, maar wat moet mij mee meer tegen houden? Is de 6 cilinder zo onbetrouwbaar?
Het verbruik ja die is duidelijk aanwezig maar rijd op dit moment een v50 2.4i met 3 ton die waarschijnlijk ook niet zo zuinig meer zal rijden als op papier.
En wat bedoel je moet een goede vinden? Dat de meesten zijn afgetrapt?
Volvo V50 2.4i 2004
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
-
- 4th Gear member
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Ik heb een tijdje in de S60 T6 gereden en het is een monster van een auto.
Aandacht punten zou ik zo niet weten maar alles valt en staat met het onderhoud wat de auto gehad heeft.
Die van mij kwam van een liefhebber die er alles aan had gedaan om de auto in top conditie te brengen en te houden daar had ik echt geluk mee.
Het zal niet meevallen zo'n exemplaar wat ik had te krijgen.
Ik heb de auto ingeruild bij Autocentrum Leiden voor de S60 waar ik nu mee rijd en is gelijk gekocht door een medewerker van de eigenaar die mij zag aankomen rijden en zei wat een mooie Volvo S60 is dit.
Je kan contact opnemen misschien wil hij de S60 als nog verkopen.
Door een andere bijbaan ging ik van 600 km per maand naar 600 km per week wat de S60 T6 onbetaalbaar voor mij maakte met een verbruik van 1:9
Maar je kan de auto zien in mijn topic met het verhaal en de reacties.
viewtopic.php?t=95476
Aandacht punten zou ik zo niet weten maar alles valt en staat met het onderhoud wat de auto gehad heeft.
Die van mij kwam van een liefhebber die er alles aan had gedaan om de auto in top conditie te brengen en te houden daar had ik echt geluk mee.
Het zal niet meevallen zo'n exemplaar wat ik had te krijgen.
Ik heb de auto ingeruild bij Autocentrum Leiden voor de S60 waar ik nu mee rijd en is gelijk gekocht door een medewerker van de eigenaar die mij zag aankomen rijden en zei wat een mooie Volvo S60 is dit.
Je kan contact opnemen misschien wil hij de S60 als nog verkopen.
Door een andere bijbaan ging ik van 600 km per maand naar 600 km per week wat de S60 T6 onbetaalbaar voor mij maakte met een verbruik van 1:9
Maar je kan de auto zien in mijn topic met het verhaal en de reacties.
viewtopic.php?t=95476
Volvo V70 R=Design D4
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26.08.2021 - 20:24
Dankje wel voor jou verhaal, onderhoud zegt inderdaad een hele hoop over de eigenaar, houd er daarom ook rekening mee dat er een onderhoud geschiedenis bij is. Al hoeft dit niet altijd alles te betekenen. Mijn auto heeft vanaf mijn bezit geen onderhoud geschiedenis gezien ik alles zelf doe. Probeer daarom ook achter eventuele aandachtspunten te komen gezien zelfs vandaag de dag de auto's nog steeds niet tot een goedkope categorie behoren. Al verwacht ik niet dat dit een auto is die snel door een petje misbruikt word maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Ik ga jou topic eens rustig doornemen en hoop zo meer over deze auto's te leren.
Ik ga jou topic eens rustig doornemen en hoop zo meer over deze auto's te leren.
m1karabijn schreef: ↑11.11.2024 - 14:59 Ik heb een tijdje in de S60 T6 gereden en het is een monster van een auto.
Aandacht punten zou ik zo niet weten maar alles valt en staat met het onderhoud wat de auto gehad heeft.
Die van mij kwam van een liefhebber die er alles aan had gedaan om de auto in top conditie te brengen en te houden daar had ik echt geluk mee.
Het zal niet meevallen zo'n exemplaar wat ik had te krijgen.
Ik heb de auto ingeruild bij Autocentrum Leiden voor de S60 waar ik nu mee rijd en is gelijk gekocht door een medewerker van de eigenaar die mij zag aankomen rijden en zei wat een mooie Volvo S60 is dit.
Je kan contact opnemen misschien wil hij de S60 als nog verkopen.
Door een andere bijbaan ging ik van 600 km per maand naar 600 km per week wat de S60 T6 onbetaalbaar voor mij maakte met een verbruik van 1:9
Maar je kan de auto zien in mijn topic met het verhaal en de reacties.
viewtopic.php?t=95476
Volvo V50 2.4i 2004
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26.08.2021 - 20:24
-
- 4th Gear member
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Top neem de tijd in het topic staat ook een lijstje wat de vorige eigenaar allemaal had gedaan aan de auto aantoonbaar met de rekeningen dat gaf toen voor mij de doorslag om de auto te kopen.
Volvo V70 R=Design D4
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13869
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dat waren bescheiden liefhebbers die in stilte genoten van hun ingetogen volvo
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb iets van 180.000 km gereden in 3 jaar tijd met een S80 T6 uit 2003. Dat blok was gewoon super. Zelfs met de als slecht bekend staande 4traps automaat was het een heerlijke combi. Buiten normaal onderhoud is er eigenlijk weinig kapot gegaan. Ik denk wel dat het een ander blok is als in de S60. Ik zou het wel aandurven, liefst wel met een onderhoudshistorie. Ik reed heel veel snelweg, zoveel mogelijk buiten de spits. Ik dacht dat mijn gemiddelde 8.8l op 100 km was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6841
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Een V60 T6 uit 2013 of een S80 T6 uit 2003 zijn volgens mij niet vergelijkbare blokken? Volgens mij is de T6 in een V60 een betrouwbaar blok, alleen niet veel verkocht. Mijn broertje had hem in zijn XC60 (en die rijdt nog steeds met zeker 200K+ op de teller). Ik heb er eens mee proefgereden in een XC90 maar vond hem wat underpowered onderin (vergeleken met een D5).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20806
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik rij inmiddels 6 jaar met een T6 uit 2009.
En daar staat nu ruim 250.000 km op de teller.
Ding doet geen slag verkeerd. En heeft ruim voldoende kracht.
En daar staat nu ruim 250.000 km op de teller.
Ding doet geen slag verkeerd. En heeft ruim voldoende kracht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26.08.2021 - 20:24
Iedereen bedankt voor de reacties. Het is gebleken dat het inderdaad een flinke zoektocht is. Heb uiteindelijk meer informatie via de s60 kunnen vergaren. Deze zijn vooral buiten de eu meer in trek. Lees eigenlijk dan alleen maar positieve ervaringen met de 5 en 6 cilinder motoren dus verwacht dat dit allemaal wel goed zal zitten. Mijn hersenpan krijgt alleen altijd een lichte error bij veel draaiende delen en laat een t6 nou net een turbo en AWD hebben 
Ik denk dat ik binnen kort gewoon eens in een auto naar mijn keuze moet gaan stappen en kijken hoe deze bevalt, geen enkele auto is gelijk en foto's en mooie praatjes van verkopende partij zeggen mij niet zoveel.
Weet iemand toevallig wat de minimale velg afmeting is voor een t6? Heb hier namelijk nog 16" wintervelgen liggen et 45. Als deze passen doe ik deze niet mee met eventuele inruil
Ik denk dat ik binnen kort gewoon eens in een auto naar mijn keuze moet gaan stappen en kijken hoe deze bevalt, geen enkele auto is gelijk en foto's en mooie praatjes van verkopende partij zeggen mij niet zoveel.
Weet iemand toevallig wat de minimale velg afmeting is voor een t6? Heb hier namelijk nog 16" wintervelgen liggen et 45. Als deze passen doe ik deze niet mee met eventuele inruil
Volvo V50 2.4i 2004
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6841
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Standaard geleverd met 17 inch. Ik vermoed dat 16 inch niet gaat passen vanwege de remmerij.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 20.03.2018 - 08:16
Ik rij al naar volle tevredenheid een v60 t6 3.0. Je wilt niet anders denk ik. Oerdegelijk en als je tijdig onderhoud doet, is er niks aan de hand.
Aantal aandachtspunten zijn wel;
Vacuumpomp. Seal wil wel gaan lekken. Die van mij moet ook
Oiltrap bovenop het blok. Membraam gaat stuk en zorgt voor enorm veel vacuum. Ook vervangen.
Eigenlijk altijd automaat. Niet zozeer een probleem, maar standaard wel geknepen op het koppel. Die van mij krijgt binnebkort een versnellingsbak kuur om dat te verhelpen.
Verder waanzinnige auto, en een chip zal het ook niet misstaan. Al is het alleen al om betere respons
Aantal aandachtspunten zijn wel;
Vacuumpomp. Seal wil wel gaan lekken. Die van mij moet ook
Oiltrap bovenop het blok. Membraam gaat stuk en zorgt voor enorm veel vacuum. Ook vervangen.
Eigenlijk altijd automaat. Niet zozeer een probleem, maar standaard wel geknepen op het koppel. Die van mij krijgt binnebkort een versnellingsbak kuur om dat te verhelpen.
Verder waanzinnige auto, en een chip zal het ook niet misstaan. Al is het alleen al om betere respons
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik kan me herinneren dat er nog weleens iets kapot ging aan de READ-module. Is dit daadwerkelijk een ding? Of zeer zeldzaam?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26.08.2021 - 20:24
De kogel is door de kerk we hebben gisteren een auto bekeken welke ons aansprak, heb hem binnenste buiten gekeerd en op wat kleine dingetjes na(je moet wat hebben om af te dingen) niks bijzonders tegengekomen of gemerkt. Vervolgens 230 km terug naar huis zonder maar een kik te geven. 170pk werd saai maar dit is toch wel een heel ander kaliber. Maar vooral heerlijk om mee te cruisen.
Moet alleen even met de kofferklep bezig, deze wil ineens niet meer open maar schijnt een bekend massa/stekker probleem te zijn. Vooral bij de v70.
Ik wil iedereen bedanken voor alle gegeven informatie.
Moet alleen even met de kofferklep bezig, deze wil ineens niet meer open maar schijnt een bekend massa/stekker probleem te zijn. Vooral bij de v70.
Ik wil iedereen bedanken voor alle gegeven informatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.4i 2004
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design
Volvo V60 3.0 T6 2012 R-design