Aanschaf V60 D5 2015

Plaats reactie
Backcorner
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.11.2024 - 16:36

Hallo allen,

Ik ben aan het kijken naar een V60 D5/D6 diesel Hybrid van 2015.
Ik heb echter een paar vragen waar ik niet helemaal uit kom.
Voorheen had ik een V40 Nordic+ waarbij de standkachel standaard diesel gestookt is.
Ik zie dat bij de V60 de stand kachel elektrisch en diesel kan zijn.

Wat ik niet kan vinden:
als de V60 een standkachel heeft is het dan standaard elektrisch en diesel of is het een van beide? Hoe zie ik welke er in zit?

Hoe zie ik of de auto Volvo connect heeft? Kan ik dat zien door aanwezigheid van de "my car" knop?

Zijn er dingen waar ik op Miet letten bij aanschaf van een V60 van 2015?

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3712
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik neem aan dat je bekend bent met de afschaffing van het MRB half tarief voor dit type auto ?
Mijn advies is om op zoek te gaan naar een echte diesel zonder electro rimram.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6647
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Belangrijkste advies is: koop een auto die goed onderhouden is en bij voorkeur door een dealer.
Wat bedoel je precies met Volvo Connect? Volvo on Call misschien? Die laatste kun je zien aan de on call knop bij de binnenspiegel.
De V60 D5/D6 hebben altijd een standkachel op diesel. In mijn D6 kon je ook selecteren in het menu dat de standkachel binnen of buiten gebruikt kon worden. Binnen betekent dan dat je ook een elektrische verwarming hebt. Ik weet alleen niet zeker of dat dat een optie is/was (maar meen me te herinneren van wel).
Kijk anders even in de prijslijst: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
De opmerking over de motorrijtuigenbelasting is wel een ding. Je betaalt vanaf 2026 ruim 2400 euro per jaar. Ook moet je rekening houden met mogelijk extra reparatiekosten aan het hybride deel. Daar staat wel tegenover dat je afhankelijk van je rijpatroon ook zo maar een 1:30 of beter kunt rijden met de PIH en dat de V60 D5 TE een hele fijne cruiser is, stil en relaxt als het moet maar ook heel snel als het kan.
Leuk om te weten is dat je met een Polestar update de D5 TE naar het vermogen van de D6 TE kunt krijgen (hoewel ik die mogelijkheid even niet meer op de website kan vinden. Ga je van 163 naar 215PK. Succes met zoeken en kiezen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Backcorner
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.11.2024 - 16:36

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zou het liefst ook een gewone diesel kopen, echter door de belastingvoordelen destijds zijn die vrijwel niet te vinden.

Het verschil is inderdaad €40 per maand door het extra gewicht

Is het hybride deel berucht om reparaties?
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1212
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

On Call is per eind 2025 onbruikbaar vanwege de uitschakeling van 2G/3G:
https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 5113d79a83
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6647
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

-KJ- schreef: 12.11.2024 - 23:39 On Call is per eind 2025 onbruikbaar vanwege de uitschakeling van 2G/3G:
https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 5113d79a83
Niet Volvo bepaalt de einddatum maar de aanbieders van 3G. In Nederland is dat Odido en die stoppen er in augustus 2026 mee (en mogelijk dus later): https://www.odido.nl/service/netwerk/3G
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6647
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Backcorner schreef: 12.11.2024 - 22:52 Is het hybride deel berucht om reparaties?
Uit een auto uit 2015 zou ik daar niet zo bang voor zijn omdat je mag aannemen dat wat er kapot kon gaan (ERAD, OBC, A/C pomp) in beginsel wel vervangen zijn.
De aircopomp blijft wel een gevoelig ding, maar in beginsel had dat betrekking op de 2013/2014 modellen. Volvo is jaren aan het tobben geweest maar dat is nu achter de rug (op de spreekwoordelijke uitzondering na).
Is genoeg op het forum over te vinden. Maar als je wat aan de airco hebt, of je wilt hem laten bijvullen, doe dat dan via de dealer of een airco specialist die verstand heeft van airco systemen in hybride voertuigen.
Nieuwe compressor kost je 2200-2800 euro en het airco systeem is cruciaal voor elke Volvo PIH/TE. Zonder kun je de auto niet elektrisch rijden/laden.
Maar laat je vooral niet bang maken door alle verhalen. De V60 D5/D6 blijven fantastische auto's maar zorg voor wat geld achter de hand voor het geval dat.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2415
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Gouwe schreef: 12.11.2024 - 20:37 Leuk om te weten is dat je met een Polestar update de D5 TE naar het vermogen van de D6 TE kunt krijgen (hoewel ik die mogelijkheid even niet meer op de website kan vinden. Ga je van 163 naar 215PK.
Dat kan inderdaad nog steeds: https://engineered.polestar.com/nl/prod ... matic-2016
Life is what happens while you're busy making other plans
Backcorner
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.11.2024 - 16:36

Bedankt,

Ik denk dat ik nu toch de v60 diesel ook in mijn overweging meeneem.
Alhoewel mijn voorkeur toch een d5/d6 Hybrid blijft.
Ik laat jullie weten als ik iets gevonden heb.
Backcorner
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.11.2024 - 16:36

Iedereen nog bedankt voor de reacties. Toch besloten om van de hybride af te zien en een diesel te kopen. Wegens het magere aanbod aan V60's nu voor een V90 D4 gegaan. Erg blij mee
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6647
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Niets mis mee. Gefeliciteerd en heel veel plezier er mee!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gefeliciteerd Backcorner!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
kawazxr
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd en veel rijplezier met de V90.
S60 T8 R-Design Hybride
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”