Hey,
Mijn naam is Timo en ben 7 jaar geleden vreemd gegaan en heb mijn V70 vervangen door Ford C-max. We hebben eigenlijk onze Volvo gemist maar ik had een hogere instap nodig ivm mijn M.S. ook heb we handbediening laten inbouwen.
Nu gaan we opzoek naar een XC40 van een jaar of vier met niet te veel kilometers achter de rug.
Nu is alleen nog de vraag welke XC40.
We rijden ongeveer 8000 km per jaar hoofdzakelijk korte afstanden.
Graag hoor ik van jullie wat adviezen en tips over welk type te kiezen.
Helemaal mooi als iemand ervaring heeft met inbouw van handbediening in XC40.
Kortom ... een hoop vragen.
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaringen kunnen helpen een keuze te maken.
Vriendelijke groet..... Timo van der Laan
Welke xc40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.09.2006 - 13:54
- Locatie: Vlaardingen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8148
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Die eerste regel....
Het is hoe je het leest

MS is erg vervelend en ik snap je keuze voor een XC40. Daar heb ik zelf weinig ervaring mee.
Maar, welkom hier en alvast succes met de zoektocht. Er zitten hier een hoop XC40 ervaringsdeskundigen.
Het is hoe je het leest
MS is erg vervelend en ik snap je keuze voor een XC40. Daar heb ik zelf weinig ervaring mee.
Maar, welkom hier en alvast succes met de zoektocht. Er zitten hier een hoop XC40 ervaringsdeskundigen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als je vooral korte ritjes rijdt is het zeker aan te bevelen om naar een plug in hybrid te kijken. En denk ook eens aan een Lync&Co 01. Onderhuids een Volvo XC40 plug in hybrid, altijd helemaal vol opties en een accu range van tot 70 km en 4 jaar fabrieksgarantie.
Verder kan ik niets zeggen over de XC40 want ik heb er 0,0 ervaring mee.
Verder kan ik niets zeggen over de XC40 want ik heb er 0,0 ervaring mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Ja, dat klinkt als een heftige tijd: vreemd gaan EN een Ford kopen als vervanger voor je Volvo !

- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6599
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Timo, je moet uiteindelijk zelf beslissen. Maar ik zou voor een XC40 gaan zonder stekker of kabel. Uit het jaar 2020 kan je nog een T2, T3, of T4 scoren. Ik ben zeer, zeer tevreden met mijn pure benzine XC40. Heb inmiddels in 4 jaar een 52.600 probleemloze km weg. Bovendien is hij ook nog redelijk zuinig. (zie ander topic) XC40 écht een aanrader.Volvo-Addict schreef: ↑13.11.2024 - 18:31 Nu gaan we opzoek naar een XC40 van een jaar of vier met niet te veel kilometers achter de rug. Nu is alleen nog de vraag welke XC40. Graag hoor ik van jullie wat adviezen en tips over welk type te kiezen.


Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Wij hebben ervaring met een T5 inscription uit '20 (stekkerhybride). Dat was een heerlijke auto. Het elektrisch rijden beviel zo goed (ook al heb je maar 82 elektro-pk's) dat we nu geheel elektrisch rijden. Net wat @Gouwe zegt: als je vooral kleine stukjes rijdt, dan zou ik zeker naar een hybride kijken, mits je thuis laden kunt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.09.2006 - 13:54
- Locatie: Vlaardingen
Hey,
Voor wat betreft het vreemd gaan na 20 jaar Volvo is een Ford echt vreemd
Voor wat betreft het vreemd gaan na 20 jaar Volvo is een Ford echt vreemd

- EasyWim
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29.09.2024 - 21:53
Mocht je krachtverlies in je handen hebben of verwachten, dan zou ik zeker niet voor een plug-in hybride gaan. Dat koppelen en ontkoppelen kost kracht, de kabels zijn ook zwaar. Een benzine uitvoering lijkt met zo'n laag aantal km's per jaar logischer.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8148
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Wel een goed punt.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6599
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Precies dat wat ik bedoel.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Je gaat met een stekkerhybride toch niet naar een snellader? Die stekkers zijn best zwaar en lomp. Wij laadden altijd thuis aan de 230v. Kost je echt heel weinig moeite. En juist bij weinig kilometers per jaar is een hybride een aanrader. Beter voor de benzinemotor (weinig koude starts als je 'pure' rijdt) en voordelig. Als wij veel stekkerden en kleine afstanden reden haalden we regelmatig een benzineverbruik van 1 op 35 of beter.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De Mennekes stekker in en uit de auto halen kost wel wat kracht, geen idee of dat met MS te veel kracht zou kunnen kosten. Maar het advies om voor een benzine auto te kiezen zoals hier door sommigen wordt gedaan kan ik ook echt niet plaatsen. Veel korte stukjes zijn funest voor elke verbrandingsmotor (of het nu een mild hybrid is of niet) en het verbruik is significant hoger, je mag blij zijn als je dan de 1:12 haalt. Daar is een PIH of volledig elektrische auto echt in het voordeel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Korte stukjes 1 op 12?
Maak daar bij mij maar 2 op 16 van......
Maak daar bij mij maar 2 op 16 van......
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik dacht laat ik niet al te negatief zijn Mees 

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.09.2006 - 13:54
- Locatie: Vlaardingen
Het heeft even geduurd maar de kogel is door de kerk.
Het is een XC40 t3 geworden uit 2020 met 57k op de teller.
Het is een XC40 t3 geworden uit 2020 met 57k op de teller.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6599
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Wat voor XC 40 je ook kiest. Het is altijd een topper!Volvo-Addict schreef: ↑20.01.2025 - 15:59 Het is een XC40 T3 geworden uit 2020 met 57k op de teller.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
Van harte gefeliciteerd.Volvo-Addict schreef: ↑20.01.2025 - 15:59 Het heeft even geduurd maar de kogel is door de kerk.
Het is een XC40 t3 geworden uit 2020 met 57k op de teller.
Ik hoop veel van je te lezen.
In positieve zin, welteverstaan