Kun je een Volvo XC60 Hybride van bj 2019 met een standaard accu van 10, 4 KWH tzt bij vervanging, voorzien van een accu met een capaciteit van
18,8 kWh of voor een accu met een long range?
vervanging accu van 10,4 KWH
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Denk het ook niet, maar je kunt wel een 11,6 kWh laten plaatsen (MY20/21).
Ik ben zelf bezig om een besluit te nemen of ik mijn 2015 XC90 T8 een nieuwe accu ga laten plaatsen. Dit omdat die van mij nu 9,2 kWh is maar door degeneratie na 300.000 km netto nog maar 6,5 kWh over heeft.
Waarom zou jij de accu willen vervangen?
Ik ben zelf bezig om een besluit te nemen of ik mijn 2015 XC90 T8 een nieuwe accu ga laten plaatsen. Dit omdat die van mij nu 9,2 kWh is maar door degeneratie na 300.000 km netto nog maar 6,5 kWh over heeft.
Waarom zou jij de accu willen vervangen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13.11.2024 - 15:01
Ik ga binnenkort een XC 60 aanschaffen van 2020 en las over de laatste ontwikkeling van een "Long Range "nieuwe XC 60 met een groter elektrisch bereik dus een grotere batterij.
Mijn gedachte is dat het dus mogelijk moet zijn om tzt een "Long Range " batterij te plaatsten als vervanger in een 2020 model.
Mijn gedachte is dat het dus mogelijk moet zijn om tzt een "Long Range " batterij te plaatsten als vervanger in een 2020 model.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik denk dat dat dus niet kan (misschien past het fysiek, maar je hebt ook een SW update nodig zoals OGA244 ook al aangeeft en de LR draait op AAOS en de SR op Sensus) én financieel zal je rekening moeten houden met een prijs van 10K+.
Ik zelf ben bezig geweest met een accu uit een schade voertuig. Volvo Nederland geeft 0,0 support aan de dealer en dus bestaat het risico dat ik straks na de SW update een niet werkende auto hebt en dat Volvo dan geen support geeft. Heb daar een apart topic voor geopend.
Kortom, ik denk dat de wens voor een toekomstige upgrade voor jou auto tenminste geen doorslaggevende eis moet zijn bij aanschaf want dan kon je nog wel eens bedrogen uit gaan komen.
Ik zelf ben bezig geweest met een accu uit een schade voertuig. Volvo Nederland geeft 0,0 support aan de dealer en dus bestaat het risico dat ik straks na de SW update een niet werkende auto hebt en dat Volvo dan geen support geeft. Heb daar een apart topic voor geopend.
Kortom, ik denk dat de wens voor een toekomstige upgrade voor jou auto tenminste geen doorslaggevende eis moet zijn bij aanschaf want dan kon je nog wel eens bedrogen uit gaan komen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Eigenlijk wel raar dat de producenten geen actief (en betaalbaar) accu revamp systeem ondersteunen. Ze hebben de mond vol over allerlei sustainability goals en maken complete auto interieurs uit visnetjes en PET flessen, lekker leer is ineens niet meer ok en zoiets als de accu kan alleen nieuw tegen een bedrag dat de auto feitenlijk totall loss is als deze stuk gaat bij een ietsje oudere wagen dat is pas een drama vanuit sustainability oogpunt. Anyway zo gaan die dingen
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Een Volvo specialist gaat er al helemaal niet aan beginnen gok ik zo maar. Als hij de SW al kan installeren dan is er nog steeds het risico dat het niet werkt met als ultieme risico dat de auto het nooit meer gaat doen (en ik denk niet dat jij dat risico wil accepteren en vooraf je handtekening onder wil zetten?).
Er zijn wel accu specialisten, maar of die het kunnen/willen? Mijn ervaring tot nu toe is dat die alleen de huidige accu reviseren en terugplaatsen. Dat is heel iets anders dan jij vraagt.
@Niels: heb er mijn ongenoegen over geuit naar VNCL, maar die kunnen daar niets mee. U vroeg toch om advies? Nee ik vroeg niet om advies. Ik stelde de vraag waarom VCNL zich zo rigide opstelt naar zijn dealers toe. Aan de ene kant de mond vol over duurzaamheid en in de praktijk valt dat hier in ieder geval zwaar tegen.....
Er zijn wel accu specialisten, maar of die het kunnen/willen? Mijn ervaring tot nu toe is dat die alleen de huidige accu reviseren en terugplaatsen. Dat is heel iets anders dan jij vraagt.
@Niels: heb er mijn ongenoegen over geuit naar VNCL, maar die kunnen daar niets mee. U vroeg toch om advies? Nee ik vroeg niet om advies. Ik stelde de vraag waarom VCNL zich zo rigide opstelt naar zijn dealers toe. Aan de ene kant de mond vol over duurzaamheid en in de praktijk valt dat hier in ieder geval zwaar tegen.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor