Altijd *Pure* na starten?
Geplaatst: 17.11.2024 - 20:59
Als ik start moet ik iedere morgen en na ieder start van de motor zelf weer *pure* selecteren.. Kan ik dat als standaard instellen i.p.v. Hybride ?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Zie topic waar Han aan refereert en je noemt zelf al een belangrijke voorwaarde "als je gedoseerd.....". In Pure heb je daar veel minder last van. Bovendien zal in Pure bij lagere buitentemperaturen de ICE ook niet aanspringen (wat in Hybrid wel gebeurt) om het interieur op te warmen. Voorwaarde in Pure is dan wel dat je de extra verwarming hebt uitgeschakeld. Tot slot heb je in Pure een extra range van een km of 4-5?XC60silverdawn schreef: ↑18.11.2024 - 08:15 De auto start i n”hybrid” en rijdt altijd electrisch weg. En als je gedoseerd gas geeft blijft hij electrisch rijden tot de accu leeg is. Wat zou het voordeel zijn van starten in “pure” ?
Hier idem. De auto rijdt kleine stukjes en kan prima op de batterij. Buiten het dorp gaat de hold functie aan. Meestal in de Individual modus op benzine. of in de powerstand.marsman schreef: ↑18.11.2024 - 09:12 Ik snap het wel, want soms schiet mijn auto de motor sneller aan als het koud is. In Pure doet hij dat minder snel. Ik heb best wat korte ritjes en het is gewoon beter voor de motor om dat 100% electrisch te doen. De oplossing is inderdaad zoals Gouwe dat beschrijft. Maak even een profiel aan, dan kun je die selecteren via het wieltje. Je kunt dan natuurlijk ook Pure kiezen, maar het voordeel van een eigen profiel is gelijk dat je alles naar wens hebt. Zo heb ik alles op Pure staan, maar klima op normaal. Zo heb ik geen last van ramen die beslaan als het vochtig is, maar slaat de motor minder snel aan.
Die individuele stand is bij de Google auto’s helaas verdwenen, maar in auto’s met de grotere accu (“long range” vanaf my22?) is de snelheid waarop je (in hybride stand) elektrisch kunt rijden opgehoogd en is de elektromotor sterker (145 pk) gemaakt waardoor je minder snel aan de elektrische max zit. Mijn auto schakelt bij lokale ritten dan ook eigenlijk nooit over op brandstof bij volle accu.Hans oet Twent schreef: ↑11.12.2024 - 11:09Hier idem. De auto rijdt kleine stukjes en kan prima op de batterij. Buiten het dorp gaat de hold functie aan. Meestal in de Individual modus op benzine. of in de powerstand.marsman schreef: ↑18.11.2024 - 09:12 Ik snap het wel, want soms schiet mijn auto de motor sneller aan als het koud is. In Pure doet hij dat minder snel. Ik heb best wat korte ritjes en het is gewoon beter voor de motor om dat 100% electrisch te doen. De oplossing is inderdaad zoals Gouwe dat beschrijft. Maak even een profiel aan, dan kun je die selecteren via het wieltje. Je kunt dan natuurlijk ook Pure kiezen, maar het voordeel van een eigen profiel is gelijk dat je alles naar wens hebt. Zo heb ik alles op Pure staan, maar klima op normaal. Zo heb ik geen last van ramen die beslaan als het vochtig is, maar slaat de motor minder snel aan.
Mag ik vragen waar die toezegging vandaan komt, en over welke update het dan gaat? Zou fijn zijn als die er komt, hoop ook dat je dan makkelijker kan switchen naar de "acculading behouden" stand. Een stuk of drie programmeerbare knoppen had niet misstaan in de huidige XC60's.
Dit persbericht:Bursting_Blue_II schreef: ↑10.02.2025 - 11:40Mag ik vragen waar die toezegging vandaan komt, en over welke update het dan gaat? Zou fijn zijn als die er komt, hoop ook dat je dan makkelijker kan switchen naar de "acculading behouden" stand. Een stuk of drie programmeerbare knoppen had niet misstaan in de huidige XC60's.
Als je bij de dealer even in een nieuwe XC90 stapt en vraagt of je even met de infotainment ‘mag spelen’ krijg je een goed beeld …al is dat scherm wel wat groter dan wij hebbenPersberichten
Sep 04, 2024 | ID: 331729
Nieuwe generatie gebruikerservaring in de nieuwe
Volvo XC90 en miljoenen Volvo's wereldwijd
Volvo Cars wil complexiteit eenvoudig maken. Het Zweedse merk wil een geweldige ervaring
creëren die berijders helpt hun dagelijkse leven met hun auto op een veilige, gerichte en plezierige
manier te doorlopen. Dit uitgangspunt was leidend toen Volvo het nieuwe infotainmentsysteem
creëerde voor de volledig elektrische EX90.
Nu brengt Volvo deze filosofie ook naar de populaire Volvo XC90. Maar de nieuwe
gebruikerservaring blijft niet beperkt tot één model. Volvo zal de nieuwe gebruikerservaring ook
aanbieden aan miljoenen Volvorijders over de hele wereld met een eenvoudige overtheair
softwareupdate. Berijders die momenteel in een Volvo rijden met Google*, krijgen ook een
verbeterde layout, kosteloos.
In 2025 zullen ongeveer 2,5 miljoen klanten over de hele wereld een upgrade ontvangen voor hun
Volvo's die al in 2020 zijn gebouwd**. Volvo is van plan om deze upgrade in de loop van het jaar
geleidelijk uit te rollen en is van mening dat dit een van de meest uitgebreide infotainmentupdates
is die tot nu toe door een autofabrikant is uitgevoerd. Deze uitrol is in lijn met Volvo’s strategie om
zijn auto’s gaandeweg beter te maken met regelmatige overtheair softwareupdates.
“Onze nieuwe generatie gebruikerservaringen zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de
klantervaring en is een belangrijke stap in ons streven om onze klanten technologieoplossingen te
bieden waarbij de mens centraal staat”, zegt Erik Severinson, Chief Product and Strategy Officer
bij Volvo Cars. “We zullen de gebruikerservaring voortdurend en naadloos aanpassen aan de
behoeften van onze klanten, door middel van nieuwe en verbeterde functies die worden geleverd
via overtheair updates, om uw auto en uw ervaring na verloop van tijd te verbeteren.”
Om de ervaring in de nieuwe XC90 verder te verbeteren, is een groter vrijstaand centraal scherm
van 11,2 inch geïnstalleerd. Ook de pixeldichtheid is met 21% toegenomen, wat resulteert in een
nog scherper beeld.
Maar de inhoud op het scherm is de grootste verandering. Volvo presenteert nu de meest
gebruikte apps en bedieningselementen, zoals kaarten, media en telefoon op het startscherm,
dezelfde opzet als de nieuwe elektrische auto's. Dat betekent dat men minder vaak op het scherm
hoeft te tikken om bij de functies te komen die het meest worden gebruikt. Als men bijvoorbeeld
navigatieaanwijzingen volgt en de muziek wil veranderen, hoeft Google Maps niet meer verlaten te
worden om bij de mediafunctie te komen. Die is dan al beschikbaar.
Dan is er nog de contextuele balk die, afhankelijk van de situatie, qua weergave verandert en de
meest recent gebruikte apps weergeeft. En als met lage snelheden wordt gereden, verschijnt het
pictogram voor buitencamera's zodat hulp gegeven kan worden bij het manoeuvreren in krappe
ruimtes.
Plugin hybride berijders krijgen ondersteuning om het meeste uit hun elektrische aandrijflijn te
halen. Via “Rijmodi” op het startscherm hebben ze eenvoudig toegang tot de ‘Pure’modus en
andere opties. Als men net in een stadscentrum is aangekomen en alleen op elektrische
energie wil rijden, is dat nu slechts één tik verwijderd.
Volvo’s nieuwe generatie gebruikerservaring kan worden aangepast en geschaald om te passen
op verschillende schermvormen en formaten. Op die manier brengt Volvo de nieuwste
infotainmentervaring naar de klant, of men nu in een nieuwe XC90, een EX90 of een drie jaar oude
XC40 rijdt, en kan de klant zich concentreren op wat echt belangrijk is: de weg die voor ons ligt.
Noot voor de redactie
* Of h t i l t i Chi Z id K
energie wil rijden, is dat nu slechts één tik verwijderd.
Volvo’s nieuwe generatie gebruikerservaring kan worden aangepast en geschaald om te passen
op verschillende schermvormen en formaten. Op die manier brengt Volvo de nieuwste
infotainmentervaring naar de klant, of men nu in een nieuwe XC90, een EX90 of een drie jaar oude
XC40 rijdt, en kan de klant zich concentreren op wat echt belangrijk is: de weg die voor ons ligt.
Ik heb Andrew even gevraagd of ik dit mocht delen, en dat mocht. Maar tis natuurlijk ook alleen maar hele mooie reclame voor zijn product. De volgende screenshot kreeg ik van hem, met de toelichting dat ik de waarde van "03"naar "04"' moest wijzigen. Zou het wel heel interessant vinden om te horen of dit bij jou werkt!