Uitlijner gezocht Lommel/Eindhoven

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
bluescoobie
1st Gear member

Mijn V70 (MY2014) krijgt binnenkort nieuwe winterbanden, ik denk dat het goed is ook even vakkundig te laten uitlijen. Zomerbanden slijten scheef af. Nu lees ik daar een hoop over, dat er veel goed en fout kan gaan met uitlijnen. En dat was ook mijn ervaring met mijn vorige 850 TDI. Maar dit had ook wel een beetje een lastig onderstel.

Dus: wie weet een goede uitlijner in de buurt van Lommel (Belgie) of Eindhoven?
WillyWortel2
5th Gear member

Laat voor het uitlijnen eerste de wielophanging voor goed controleren bij de garage. De garage kan je meestal ook een goed banden bedrijf aanraden.
Vermijd Kwik Fit. Die kijken alleen naar de sporing..
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Volvolof
3rd Gear member

Profile Dassen in Eindhoven had een aantal jaren geleden een erg goede naam op dit gebied. Geen idee of dat nog steeds zo is. Zou zeggen ff googlen. Is natuurlijk sterk afhankelijk van de monteur.
Volvolof
3rd Gear member

Uitlijner Johan bij Dassen kreeg in 2013 positeve reviews en in 2023 nog steeds. Op het MB forum staan mensen die helemaal uit Amsterdam kwamen om hun problemen op te lossen die de dealer niet goed kreeg. Op banden gebied en administratie is niet iedereen even positief over deze zaak.
Volvolof
3rd Gear member

Deze week bleken na montage van nieuwe banden mijn oude voorbanden behoorlijk scheef versleten aan de binnenkant. Omdat ik volgende week naar Oostenrijk ga, had ik nog snel een uitlijner nodig (ik wil niet mijn nieuwe banden meteen kapot rijden). De meeste zaten vol. Ik ben terechtgekomen bij bandenservice Acht. Ik denk dat ze prima werk hebben verricht. Ze hadden inderdaad flinke afwijkingen voor geconstateerd en een heel minimale afwijking achter, die niet gecorrigeerd is omdat een stelbout vast zat. Wat prima is, want achter was de slijtage heel mooi uniform. Ze hebben de prijs nog aangepast van 4 wielen uitlijnen naar voorwielen uitlijnen. Ze hadden ook niets kunnen zeggen en mij het volle pond laten betalen. Netjes.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”