Goedenmiddag,
Ik heb het Volvo v70 beok aangeschaft om wat eenvoudig onderhoud zelf te kunnen doen van mn Volvo V70 - https://haynes.com/en-gb/volvo/v70/2007 ... sel-348773
Bij het verversen vand e lie lees ik, dat de procedure na MJ 2010 gewijzigd is en dat vooraf oa de olietemperatuur via uitleesappartuur vastgesteld moet worden, verder zijn geen stappen beschreven.
Heeft iemand ervaring met het zelf doen van een oliewissel bij V70 MJ 2012 en later?
Oliewissel MJ 2015
- flevodirk
- 4th Gear member
2 weken terug nog gedaan, de motor was gewoon warm omdat ik die een kwartiertje heb laten draaien met een engine flush. Uiteraard heb ik altijd handschoenen aan als ik iets aan de kar doe.
Die hete olie moet je dus niet over je handen krijgen (er komt namelijk altijd wel wat over je vingers heen, tenminste... bij mij wel! Kan dus ook aan mij liggen en vandaar mede de handschoenen.
Het moeilijkste is het vullen, aangezien de mijne geen peilstok heeft en ik uit een grootverpakking schonk in afwijkende maat. Bij 4 liter zei de hoogst betrouwbare sensor al dat ie vol zat. Ik heb er 5.5 liter in gedaan dit keer (ipv 5.9)... volgende keer beter.
Die hete olie moet je dus niet over je handen krijgen (er komt namelijk altijd wel wat over je vingers heen, tenminste... bij mij wel! Kan dus ook aan mij liggen en vandaar mede de handschoenen.

Het moeilijkste is het vullen, aangezien de mijne geen peilstok heeft en ik uit een grootverpakking schonk in afwijkende maat. Bij 4 liter zei de hoogst betrouwbare sensor al dat ie vol zat. Ik heb er 5.5 liter in gedaan dit keer (ipv 5.9)... volgende keer beter.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik