Bij een controle van de zekeringkast (naast de accu) zag ik een rode draadaansluiting zitten waarbij de tekst ‘Charge’ staat. Idee: is het misschien de bedoeling om hier, bij gebruik van een acculader, de rode pluspool aan te sluiten. E.e.a. in de plaats van aan de pluspool van de accu? De zwarte minpool zet ik sowieso links op een bout van de motorophanging.
Misschien heeft iemand hier een idee over? Dank alvast.
‘Charge’ in zekeringkast?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20884
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat zou zomaar kunnen. Laden en hulpstarten direct op de accu wordt afgeraden wegens mogelijk vrijkomen van H2-gas (waterstof) die bij een vonk met loskoppelen kan exploderen met zuurstof. Op deze manier is het veiliger.
In onze niet-Volvo zitten onder de motorkap ook 2 punten waar een lader op kan worden aangesloten. Komt ook omdat de accu achterin staat opgesteld.
In onze niet-Volvo zitten onder de motorkap ook 2 punten waar een lader op kan worden aangesloten. Komt ook omdat de accu achterin staat opgesteld.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Dank Mark,Msuidgeest schreef: ↑04.12.2024 - 22:05 Dat zou zomaar kunnen. Laden en hulpstarten direct op de accu wordt afgeraden wegens mogelijk vrijkomen van H2-gas (waterstof) die bij een vonk met loskoppelen kan exploderen met zuurstof. Op deze manier is het veiliger.
In onze niet-Volvo zitten onder de motorkap ook 2 punten waar een lader op kan worden aangesloten. Komt ook omdat de accu achterin staat opgesteld.
Moest ook meteen denken aan de V60 (2019) van mijn zoon: daar zit ook de accu achterin en een plus-aansluitpunt (met een rode dop) op ongeveer dezelfde plek. Lijkt me nogal gevaarlijk, dat waterstofscenario. Moet er niet aan denken. Hebben we vroeger, met de klemmen rechtstreeks op de accu, meermalen geluk gehad. Zit me alleen af te vragen waarom voor de minpool niet ook zo’n plek is gecreëerd …
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26875
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Grote kans dat de handleiding je kan zeggen waar je met de min pool naartoe moet.
Bij de Renault hier ook zo'n losse plus, de min beschreven in de handleiding.
Dit was met de S60's die ik had net zo.
Bij de Renault hier ook zo'n losse plus, de min beschreven in de handleiding.
Dit was met de S60's die ik had net zo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb de hele handleiding uiteraard nagezocht. Voor de minaansluiting wordt verwezen naar een massapunt aan de linkerkant van het blok, niet zijnde van aluminium. Bij voorkeur een hijsoperatie. Dat heb ik nu juist niet aan mijn Vea 2.0.
Ik gebruik de kop van een flinke bout van de motorophanging om de minkabel te bevestigen. Voor de plus wordt verwezen naar de pluspool van de accu, en niet naar de plek in het zekeringenkastje. En daar ging mijn vraag nu juist over.
Ik gebruik de kop van een flinke bout van de motorophanging om de minkabel te bevestigen. Voor de plus wordt verwezen naar de pluspool van de accu, en niet naar de plek in het zekeringenkastje. En daar ging mijn vraag nu juist over.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Iemand nog gekeken naar het laadpunt in het zekeringkastje? Woord ‘charge’ staat aan de binnenkant van het deksel …
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black