Volvo betaalt de BPM voor EVs

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40758
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

BPM 2025 €1000 omhoog.

Op moment van schrijven zijn er mondjesmaat prijslijsten beschikbaar per 2025, maar ziet Autotelex dat merken als BMW en Volvo alleen de BPM stijging doorberekenen. Deze bedraagt al snel zo’n 800-1.000 euro voor een brandstofauto met een gemiddelde CO2 uitstoot.
Voor elektrische auto’s is de BPM vastgesteld op 667 euro en daar is het beeld dat bijvoorbeeld Volvo deze voor eigen rekening neemt.

Lees hier meer in de Autotelex marktupdate van december!
https://autotelex.nl/autotelex-marktupd ... mber-2024/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Lijkt me een spambot. Een verhaal over EV's, en dan een linkje naar een site met wiellagers.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40758
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Hier was idd een spambot bezig.

Goed gezien Henry. Botje Edwin is inmiddels verwijderd en op IP geblokkeerd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het waarom “korting op belastingheffing geven” blijft overeind..

Als een overheid al voorop loopt met ontmoediging door extra te gaan belasten is dat een duidelijk signaal , BPM, MRB, extra energiebelasting op laden per 1/25.

Dat de EV in Noorwegen zo succesvol is komt door BTW vrijstelling, geen MRB, parkeerfaciliteiten en goedkoop openbaar laden.
Daarnaast brengen gebruikte EVs daar nog wel wat op.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21134
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: 17.03.2025 - 13:14 Het waarom “korting op belastingheffing geven” blijft overeind..

Als een overheid al voorop loopt met ontmoediging door extra te gaan belasten is dat een duidelijk signaal , BPM, MRB, extra energiebelasting op laden per 1/25.

Dat de EV in Noorwegen zo succesvol is komt door BTW vrijstelling, geen MRB, parkeerfaciliteiten en goedkoop openbaar laden.
Daarnaast brengen gebruikte EVs daar nog wel wat op.
Ik verwacht dat andere regels weleens terug gedraaid kunnen worden.
Het onzinnige van stroom leveren als particulier maar daar niet voor gecompenseerd worden is ook zoiets.
Volop het orgel om maar zoveel mogelijk mensen aan de groene stroom te krijgen en nu het verdienmodel voor de energiereuzen eraan gaat veranderen we de spelregels.
9k geïnvesteerd, overdag aan het werk, om vervolgens een dikke middelvinger te krijgen...
Behalve een beetje isoleren maar verder dan dat gaan wij niet meer, wat mij betreft krijgen ze jeuk met te korte armpjes....
BPM zijn schijntjes en zoethoudertjes.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bpm is er nu sinds 1993 en neemt elk jaar toe, auto’s zijn hierdoor krankzinnig duur in Nederland.
En pakt het door regelgeving eens wat minder goed uit passen we gewoon de regelgeving wat aan om de opbrengst toch te kunnen maximaliseren
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21134
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Met dat laatste regeltje bedoelde ik de symboolpolitiek van autobouwers om die kosten voor rekening te nemen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8148
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

diesel01 schreef: 17.03.2025 - 15:42 Met dat laatste regeltje bedoelde ik de symboolpolitiek van autobouwers om die kosten voor rekening te nemen.
Volvo kan vanalles beloven. We schroeven de verkoopprijs op en dan geven we korting in de vorm van "Wij nemen de BPM voor onze rekening"
Tuurlijk.... Droom lekker verder Volvo....
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Voor n paar honderd euro is het een relatief loos gebaar, maar doe dat dan ook naar je andere kopers, discrimineer die niet
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1191
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

OGA244 schreef: 17.03.2025 - 13:14
Dat de EV in Noorwegen zo succesvol is komt door BTW vrijstelling, geen MRB, parkeerfaciliteiten en goedkoop openbaar laden.
Daarnaast brengen gebruikte EVs daar nog wel wat op.
De Noren kunnen het betalen. Zij hebben geen subsidie nodig om een nieuwe EV aan te schaffen. Noorwegen is met Zwitserland een van de rijkste landen in Europa. Noorwegen heeft de opbrengst van de gas en olievoorraad geïnvesteerd. Nederland heeft die opbrengst gebruikt om de verzorgingsstaat in stand te houden.

Nederland heeft veruit het oudste wagenpark van alle EU lidstaten. Dat grote aantal milieu onvriendelijke auto's danken we aan de BPM die nieuwe auto's 40% duurder maakt dan bij onze buurlanden.

Als kers op de taart ervaren we nu dat de overheid ons blij heeft gemaakt met een dode mus. De regelingen die de EV aantrekkelijk maakten worden snel afgebouwd. De minister van financiën ziet met lede ogen aan wat de schatkist allemaal mist aan belasting opbrengst.
Daar komt nu een eind aan. Het begin is er. De BPM gaat stapsgewijs omhoog. Er komt energiebelasting op het laden om gemiste accijns te compenseren. Zo verdwijnen de voordelen die de EV aantrekkelijk maakten. De hybride zal heel snel het aantal EVs inhalen voor de mensen die zich dat kunnen veroorloven en voor bedrijven.

Milieu? Dat komt op de tweede plaats. Eerst de duiten.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Amen
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21134
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ben het niet vaak eens met je zienswijze maar nu is het spijker kop.
Hear, hear…
En wanneer de poep de ventilator raakt dan is Groningen ineens heel ver weg!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29088
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is helaas de waan van de dag die het beleid bepaald. Iets van tijdens het spel de regels aanpassen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9238
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

diesel01 schreef: 17.03.2025 - 14:21Volop het orgel om maar zoveel mogelijk mensen aan de groene stroom te krijgen en nu het verdienmodel voor de energiereuzen eraan gaat veranderen we de spelregels.
9k geïnvesteerd, overdag aan het werk, om vervolgens een dikke middelvinger te krijgen...
Iedereen kan zelf het patroon herkennen. De overheid lokt je met finaciele voordelen, en als genoeg mensen er in getrapt zijn gaat het circus 180 graden om en bent u seksueel om de tuin geleid, oftewel verneukt!
Dat mensen er nog in trappen he? Waar komt toch dat vertrouwen in Den Haag vandaan?

Ik zou zeggen eruit met de gas, water en elektriciteit aansluitingen. Compleet off-grid gaan en 2 middelvingers terug voor ze.
Rijd die EV ook maar in een tunnel waar de zon niet schijnt.

Volvo gaat niet betalen om ons aan de groenmobiel te krijgen. Geen enkel bedrijf die eigen geld gaat weg geven aan klimaat onzin, echt niet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ze moeten van die meuk af nu de markt stagneert
Ray S
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.11.2024 - 11:16

WillyWortel2 schreef: 17.03.2025 - 18:20
OGA244 schreef: 17.03.2025 - 13:14
Dat de EV in Noorwegen zo succesvol is komt door BTW vrijstelling, geen MRB, parkeerfaciliteiten en goedkoop openbaar laden.
Daarnaast brengen gebruikte EVs daar nog wel wat op.
De Noren kunnen het betalen. Zij hebben geen subsidie nodig om een nieuwe EV aan te schaffen. Noorwegen is met Zwitserland een van de rijkste landen in Europa. Noorwegen heeft de opbrengst van de gas en olievoorraad geïnvesteerd. Nederland heeft die opbrengst gebruikt om de verzorgingsstaat in stand te houden.

Nederland heeft veruit het oudste wagenpark van alle EU lidstaten. Dat grote aantal milieu onvriendelijke auto's danken we aan de BPM die nieuwe auto's 40% duurder maakt dan bij onze buurlanden.

Als kers op de taart ervaren we nu dat de overheid ons blij heeft gemaakt met een dode mus. De regelingen die de EV aantrekkelijk maakten worden snel afgebouwd. De minister van financiën ziet met lede ogen aan wat de schatkist allemaal mist aan belasting opbrengst.
Daar komt nu een eind aan. Het begin is er. De BPM gaat stapsgewijs omhoog. Er komt energiebelasting op het laden om gemiste accijns te compenseren. Zo verdwijnen de voordelen die de EV aantrekkelijk maakten. De hybride zal heel snel het aantal EVs inhalen voor de mensen die zich dat kunnen veroorloven en voor bedrijven.

Milieu? Dat komt op de tweede plaats. Eerst de duiten.

Ik denk dat de Hybride's ook van de weg gaan verdwijnen. Vanaf 2026 gaat de motorrijtuigen belasting naar 100% en dan is voor particulieren helemaal niet meer interessant.

Ik denk dat iedereen weer terug overgaat naar de benzine motor.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21134
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mwoahh.
Komend vanuit een diesel die €195 per maand aan belasting deed, noem ik de huidige 85 en straks 130 gewoon winst.
28cent/kw stroom er in en het gaat niet veel beter worden..
Ik zeg overigens niet dat er nooit weer een soortgelijke diesel komt, D5 Alle Wielen Draaien...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Denk ook dat in een phev meer potentie zit dan in een EV
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29088
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

E r was toch ooit sprake van een accugewichtscompensatie voor de MRB.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13654
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij de D6 was hij Europees 1650kg, in Zweden woog hij “gewoon” 1995kg
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”