Goedemiddag,
Sinds enige maanden heb ik een XC40 B4 Mild hybrid (2024). Erg blij mee, maar sinds een paar weken hoor ik een fluit/zoem-toon, vooral als ik stil sta bij een stoplicht bv. De motor is dan uit (start/stop systeem dus geen toeren en groene A brandt.) Als ik helemaal uitschakel met de start/stopknop dan is het geluid er nog een paar seconden en dan gaat het uit. Iemand enig idee? Turbo die nadraait? Groet
zoem/fluittoon
-
- Starter
Lijkt op het zelfde geluid als ik heb in m'n 3 weken oude B3 Plus Dark.
Het gezoem wordt veroorzaakt door een particle sensor onder het dashboard kastje (de linkse, met een soort van tuitje). Ik weet niet of iedere Xc40 die sensor heeft of dat ie met de extra binnenruimte filters te maken heeft.
Ik ben er ook nog niet achter of een nieuwe sensor dit geluid niet maakt, moet nog wachten op een vervanging. Tot die tijd heb ik de stekker eruit want bij vlagen was het gezoem erg vervelend.
Het gezoem wordt veroorzaakt door een particle sensor onder het dashboard kastje (de linkse, met een soort van tuitje). Ik weet niet of iedere Xc40 die sensor heeft of dat ie met de extra binnenruimte filters te maken heeft.
Ik ben er ook nog niet achter of een nieuwe sensor dit geluid niet maakt, moet nog wachten op een vervanging. Tot die tijd heb ik de stekker eruit want bij vlagen was het gezoem erg vervelend.