Vandaag op autojacht geweest.
Er zijn nu 2 modellen waaruit ik ga kiezen;
De XC40 T4 Momentum (maart 2019/67450 km)
De XC40 T4 Inscription AWD (juli 22018/76500 km)
De Inscription heeft wat meer opties, maar kan iemand mij vertellen of het brandstofverbruik van deze laatste significant hoger is dan van de Momentum?
Is er meer bandenslijtage bij een AWD?
Zijn de kosten van onderhoud hoger bij een AWD?
Kort gezegd: Is een Inscription AWD een betere keuze/ meer de moeite waard dan de Momentum.
De Vraagprijzen zijn zowat hetzelfde, maar de Inscription is net een tikje leuker/luxer (dodehoekdetectie etc)
Hopelijk kunnen jullie me helpen bij het maken van de juiste keuze..
Groet,
Jeroen
Inscription AWD of Momentum
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
AWD is echt te verkiezen boven FWD, je krijgt een beter rijgedrag.
Bij ca 200.000 de Haldex laten verversen maar dat kost je de kop niet, verder heb je er geen omkijken naar.
Ik zou het wel weten.
Bij ca 200.000 de Haldex laten verversen maar dat kost je de kop niet, verder heb je er geen omkijken naar.
Ik zou het wel weten.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- nonamelen
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.11.2024 - 23:29
- Locatie: Nijmegen
Ik zou persoonlijk ook voor de AWD gaan, tuurlijk zal er iet wat verschil zitten in de kosten qua onderhoud maar dat is echt heel minimaal over een langere tijd.
En ook brandstofverbruik scheelt niks, denk dat zelfs als je heel efficient rijdt het verschil nauwelijks merkbaar is, ik zou dan voor de extra opties en maximaal rijgedrag gaan als de aanschafprijzen van de 2 opties ook geen verschil maakt.
En ook brandstofverbruik scheelt niks, denk dat zelfs als je heel efficient rijdt het verschil nauwelijks merkbaar is, ik zou dan voor de extra opties en maximaal rijgedrag gaan als de aanschafprijzen van de 2 opties ook geen verschil maakt.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
AWD.
Banden slijten dan ook mooi gelijkmatig.
Banden slijten dan ook mooi gelijkmatig.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Sluit me bij de vorige “sprekers” aan……AWD
Wel een jaartje minder “jong”, but who cares. It’s a Volvo ! (en nog een echte, niet zo een driepitter of nog erger stekkerauto)
Wel een jaartje minder “jong”, but who cares. It’s a Volvo ! (en nog een echte, niet zo een driepitter of nog erger stekkerauto)
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27212
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Niet vanwege de AWD maar vanwege de uitvoering zou ik voor de Inscription kiezen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6568
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
In de tijd rond corona was er sprake van een chip tekort. Er zijn toen best veel Volvo's zonder BLIS geleverd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Nee, klanten werden aanvankelijk ook niet gecompenseerd..
Achteraf bleek het er ook niet op te zetten, slecht verhaal van volvo.
In 2018 was het trouwens optioneel, een onderdeel van de intellisafe pro line
Achteraf bleek het er ook niet op te zetten, slecht verhaal van volvo.
In 2018 was het trouwens optioneel, een onderdeel van de intellisafe pro line
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29092
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat was ook het geval bij onze bestelde XC60. Bij aankomst bij de dealer geen BLIS aanwezig ondanks alle toezeggingen dat de optie aanwezig was.
Wij hebben toen de order geannuleerd en hebben een XC40 TwinEngine gekocht.
Wij hebben toen de order geannuleerd en hebben een XC40 TwinEngine gekocht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976