Beste forum leden
Ik heb een klein ongelukje gehad waardoor ik de airbag module moest laten resetten, die heb ik vandaag verwijderd om een foto te maken en door gestuurd nu heb ik de module terug gezet en wilde mijn Volvo uitlezen maar kan de auto niet meer uitlezen OBD vind de auto niet als ik de OBD stekker in steek dan reageert mijn OBD er wel op maar uitlezen lukt dus niet
Voor dat ik de module had verwijderd kon ik de auto nog wel uitlezen
Iemand een idee
Leest OBD niet uit
- Rogier64
- 5th Gear member
Volgens mij kan een SRS storingmelding alleen door de dealer (goed) gereset worden ivm een veilgheids issue. Geen idee of dat met jou constatering te maken heeft.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 7th Gear member
De instellingen voor de dongel gechecked of de juiste voertuig + configuratie nog ingesteld staat?Menolidark schreef: ↑03.01.2025 - 17:13 Beste forum leden
Ik heb een klein ongelukje gehad waardoor ik de airbag module moest laten resetten, die heb ik vandaag verwijderd om een foto te maken en door gestuurd nu heb ik de module terug gezet en wilde mijn Volvo uitlezen maar kan de auto niet meer uitlezen OBD vind de auto niet als ik de OBD stekker in steek dan reageert mijn OBD er wel op maar uitlezen lukt dus niet
Voor dat ik de module had verwijderd kon ik de auto nog wel uitlezen
Iemand een idee
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 2nd Gear member
Inmiddels is het probleem voor zo ver bekent opgelost. Ik had de airbag module teruggeplaatst maar niet vast geschroefd, blijk dat je het minimaal met één bout moet vast schroeven voor goede massa. Airbag module heeft aan de onderkant twee ijzeren pinnen die gaan in het frame (chassis) van je auto, dacht dat het genoeg zou zijn voor goede massa maar blijkbaar dus niet.
Vervelendste is dat de auto nauwelijks schade heeft opgelopen, hele ligte schade aan de bumper in het midden zou daar ook een foto van maken hier delen. Geen één airbag is afgegaan maar wel de module heel raar toch
Maja met het techniek van nu is alles mogelijk.
Vervelendste is dat de auto nauwelijks schade heeft opgelopen, hele ligte schade aan de bumper in het midden zou daar ook een foto van maken hier delen. Geen één airbag is afgegaan maar wel de module heel raar toch
-
- 2nd Gear member
Heeft even geduurd maar dit is de foto vind het echt heel raar dat de module af is gegaan zonder dat maar ook 1 airbag af is gegaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.