Hallo,
Mijn Volvo XC60 Drive MY2012 heeft inklapbare buitenspiegels.
Sinds kort klappen deze allebei niet meer in bij het vergrendelen van de wagen, alhoewel dit ingesteld is.
Ik zoek naar een eventuele zekering hiervoor maar vind deze niet ...
Iemand een idee over welke zekering dit kan gaan ?
Alvast dank en vriendelijke groeten!
Buitenspiegels klappen niet in bij vergrendelen.
-
- Starter
Dank voor de reactie!
Het is begonnen met de linker spiegel die niet meer uitklapte.
Toen vond ik een youtube filmpje over een verend pinnetje in de spiegel dat vast kon zitten.
Ik heb de linker spiegel gedemonteerd en vastgesteld dat het pinnetje niet vast zat. Dan alles gereinigd en gesmeerd en weer gemonteerd.
Zonder resultaat.
Dan op zoek gegaan naar een zekering en niet gevonden ...
Vervolgens stel ik vast dat ook de rechter spiegel niet meer dichtklapt bij vergrendelen. In "My Car" staat het inklappen weldegelijk aangevinkt.
Ik hoopte op een zekering die mogelijks gesneuveld is maar kon die niet terugvinden. Alle zekeringen verwijderd en terug gestoken, allemaal ok op zicht.
Zonet de tip met beide spiegelknopjes eens uitgeprobeerd. Wonder boven wonder met de 2 knopjes kan ik de rechter spiegel doen in- en uitklappen.
De linker beweegt niet. Vervelend is dat zijn klik-positie dichtgeklapt is, waardoor deze uitgeklapt niet vast staat...
- Vreemd dus dat de rechter reageert op de knopjes maar niet op vergrendelen.
- De linker misschien een bedradingsprobleem of een zekering ...
Alvast dank voor alle bruikbare tips!
Geert
Het is begonnen met de linker spiegel die niet meer uitklapte.
Toen vond ik een youtube filmpje over een verend pinnetje in de spiegel dat vast kon zitten.
Ik heb de linker spiegel gedemonteerd en vastgesteld dat het pinnetje niet vast zat. Dan alles gereinigd en gesmeerd en weer gemonteerd.
Zonder resultaat.
Dan op zoek gegaan naar een zekering en niet gevonden ...
Vervolgens stel ik vast dat ook de rechter spiegel niet meer dichtklapt bij vergrendelen. In "My Car" staat het inklappen weldegelijk aangevinkt.
Ik hoopte op een zekering die mogelijks gesneuveld is maar kon die niet terugvinden. Alle zekeringen verwijderd en terug gestoken, allemaal ok op zicht.
Zonet de tip met beide spiegelknopjes eens uitgeprobeerd. Wonder boven wonder met de 2 knopjes kan ik de rechter spiegel doen in- en uitklappen.
De linker beweegt niet. Vervelend is dat zijn klik-positie dichtgeklapt is, waardoor deze uitgeklapt niet vast staat...
- Vreemd dus dat de rechter reageert op de knopjes maar niet op vergrendelen.
- De linker misschien een bedradingsprobleem of een zekering ...
Alvast dank voor alle bruikbare tips!
Geert
-
- 3rd Gear member
Al bij de dealer geweest om het uit te lezen en misschien daar een reset laten uitvoeren mocht het geen zekering zijn.
Wil ook weleens helpen is mijn ervaring.
Wil ook weleens helpen is mijn ervaring.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
-
- Starter
Doe ik eens.
Dank je!
Dank je!