Hallo ik heb een C70 D5 uit 2007 en rij niet zoveel kilometers ( meest eigenlijk korte ritjes van 15 km.
Zie verschillende hulpmiddelen zoals bv Lindeman met diesel boost en cleaning addetieven! Wat vinden jullie hiervan en zijn er ook leden die dit gebruiken voor hun “oude” diesel ! Graag jullie reakties of ervaringen!
Zinvol additieve vloeistoffen voor een diesel ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 21:09
- Locatie: Lanaken
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Gewoon een premium diesel tanken en dat blijven doen..
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27247
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kieper hier 2 keer per jaar een flesje Wynns in de tank.
Of het echt effect heeft geen idee, hoor er altijd goede dingen over.
Mijn eigen auto staat nu 346.500 op de teller en die doet het in ieder geval nog met de originele injectoren en alles daar omheen. Heb er zelf een ton bij gereden nu.
Let er wel op dat het roetfilter niet heel erg blij wordt van veel korte stukjes.
Of het echt effect heeft geen idee, hoor er altijd goede dingen over.
Mijn eigen auto staat nu 346.500 op de teller en die doet het in ieder geval nog met de originele injectoren en alles daar omheen. Heb er zelf een ton bij gereden nu.
Let er wel op dat het roetfilter niet heel erg blij wordt van veel korte stukjes.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Zowel diesel als benzine heeft hier baat bij de kool en roet afzetting hou je toch . Zat dealers die het ook doen op alle auto's . Echter als er verder niks mankeert ga je het ook minder / niet merken en moet je er meer in geloven ...
Eens dat een premium brandstof enigzins hetzelfde doet alleen met soms 30 cent per liter x 70 liter best prijzig tov een sterkere concentratie uit een flesje voor 9€
Gooi deze er met 2 tegelijk in ( volvo's hebben een grote tank )
https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... gLepvD_BwE
Eens dat een premium brandstof enigzins hetzelfde doet alleen met soms 30 cent per liter x 70 liter best prijzig tov een sterkere concentratie uit een flesje voor 9€
Gooi deze er met 2 tegelijk in ( volvo's hebben een grote tank )
https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... gLepvD_BwE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Scheelt onder de streep maar €0,04 per liter (áls je de tank al helemaal leeg gereden hebt), dus het prijsverschil vindt ik nogal meevallen. Dan spreekt het gemak van het tanken van de premium brandstof mij net wat meer aan.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
1 flesje is voldoende voor een liter of 50 , en hoeft niet elke tank zou 2x p jaar doen scheelt toch elke tankbeurt 20€ = iets meer dan 0.04€ p liter
ergens 500-1000€ p jaar
Gewone shell ( geen Vpower ) vind ik premium genoeg dat is bij sommige bemande stations slechts 0.01cent duurder dan de onbemande tango/supertank troep.
Gewone shell ( geen Vpower ) vind ik premium genoeg dat is bij sommige bemande stations slechts 0.01cent duurder dan de onbemande tango/supertank troep.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Ah, ik begreep dat je per tankbeurt twee van die flesjes erbij gooide
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- Lupo Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2023 - 22:17
- Locatie: DONGEN
JLM heeft wel mooie producten. Of ze beter werken dan Bardahl, Wynns of anderen weet ik niet. De laatste keer dat er JLM door de C30 is gegaan reed de auto opeens veel beter. Rustig stationair, sneller oppakken en minder herrie.
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3903
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ik voegde per jaar 3 verschillende soorten flesjes van Forte toe aan mijn 1.9 JTD, met een kilometrage van 30k km per jaar.
Heeft 167k km na groot onderhoud (turbo, injectoren,
roetfilter) prima gelopen op de goedkoopste diesel.
Ik geloof er wel in.
Heeft 167k km na groot onderhoud (turbo, injectoren,
roetfilter) prima gelopen op de goedkoopste diesel.
Ik geloof er wel in.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26.10.2022 - 17:22
Geen idee bij Volvo, maar EGR afdoppen is beste remedie. Het dit bij al mijn VW TDI's en ook mijn Audi A6 biturbo laten doen, alleen bij mijn A6 te laat (niet meer in mijn bezit vanwege leaseauto, jawel, de Volvo V60), het gehele inlaattraject zat zowat dicht met roetafzetting en ja, ik gaf serieus gas met de auto. De roetafzetting die je krijgt door ERG is niet te verhelpen met middeltjes of hard rijden.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27247
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De additieven in de tank zijn voornamelijk om de injectoren te reinigen.
Voor de EGR en inlaat is de enige optie de boel los te trekken als je het goed wil doen.
Voor de EGR en inlaat is de enige optie de boel los te trekken als je het goed wil doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8193
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Additieven zijn bedoeld voor het inlaat traject.
De EGR zit in het uitlaat traject.
De EGR zit in het uitlaat traject.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- mderijke
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 12.07.2005 - 22:13
- Locatie: Beetsterzwaag
Ik heb 20 jaar gedieseld, en eigenlijk altijd een premium diesel getankt (Shell V-Power, BP Ultimate, Total Excellium)
De TDi roette beduidend minder, dus kwam makkelijker door de roetmeting (5 ton plus km)
De "oude" D5 had ook nooit problemen met de roetmeting (net geen 5 ton)
De laatste D5 scoorde iets van 100.000 deeltjes op de meting bij de APK (494.000 km)
Kortom, als je zonder problemen door de APK wil komen, gewoon een premium diesel tanken, is nog geen 20 ct per liter duurder, maar houdt je motor in betere conditie en de modernere diesel loopt ook nog iets zuiniger.........
De TDi roette beduidend minder, dus kwam makkelijker door de roetmeting (5 ton plus km)
De "oude" D5 had ook nooit problemen met de roetmeting (net geen 5 ton)
De laatste D5 scoorde iets van 100.000 deeltjes op de meting bij de APK (494.000 km)
Kortom, als je zonder problemen door de APK wil komen, gewoon een premium diesel tanken, is nog geen 20 ct per liter duurder, maar houdt je motor in betere conditie en de modernere diesel loopt ook nog iets zuiniger.........
XC60 T8, 2021, Luchtvering, B&W Sound
C70 2,4i Momentum Geartronic, 2010
740 GLE A Estate, 1986
940 Polar Royal Class Estate,(MY 1995)
V70 2.5 TDi, (MY 2001)
940 Polar LPT(MY 1995)
850 T5 Aut (MY1995)
V70 D5 (MY 2003)
740 Turbo Intercooler, (MY 1990)
C30 D5 Geartronic 5V(MY 2007)
V70 D5 Geartronic 6V(MY2012) 4C Chassis, FULL Option incl. Standkachel
C70 2,4i Momentum Geartronic, 2010
740 GLE A Estate, 1986
940 Polar Royal Class Estate,(MY 1995)
V70 2.5 TDi, (MY 2001)
940 Polar LPT(MY 1995)
850 T5 Aut (MY1995)
V70 D5 (MY 2003)
740 Turbo Intercooler, (MY 1990)
C30 D5 Geartronic 5V(MY 2007)
V70 D5 Geartronic 6V(MY2012) 4C Chassis, FULL Option incl. Standkachel