Afgelopen week van mijn Volvo dealer (arendsen in Winterswijk) een brief gekregen over het gratis roetfilter voor mijn D5.
Vanochtend mijn S60 gebracht en een klein uurtje later was het filter geplaatst.....zoals gezegd....GRATIS. Prima actie van Volvo!!
Goeie service Volvo - Roetfilter
- arnoud
- 8th Gear member
Gelukkig heb ik een S60 met het Interior Air Quality (R) systeem, dat filterd het spul er ook uit voordat het bij mijn neus komt 
Maar zeker een voorbeeld voor andere automerken deze actie!

Maar zeker een voorbeeld voor andere automerken deze actie!

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
Hardstikke leuk, ik heb ook zo'n brief gekregen, maarCe schreef:Afgelopen week van mijn Volvo dealer (arendsen in Winterswijk) een brief gekregen over het gratis roetfilter voor mijn D5.
Vanochtend mijn S60 gebracht en een klein uurtje later was het filter geplaatst.....zoals gezegd....GRATIS. Prima actie van Volvo!!
ik vraag mij af wat voor effect dit filter op het brandstofgebruik heeft,
ik kan mij n.l. niet voorstellen dat dit niet nadelig wordt beinvloed. Is
de techniek hiervan wel helemaal doorontwikkeld of is dit een technische noodgreep omwille van de milieueisen.
is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Als er een roetfilter
wordt geplaatst is dan het inlaatvervuilende EGR systeem niet overbodig
geworden?
-
- 4th Gear member
Zoals paQ al zegt er is al een ander topic dat uitgebreid de vragen beantwoordt die er bij jou nog resten Lode.
Voor zover ik in dit topic heb mogen opsteken heeft de roetfilter geen nadelen op de snelheid, slechts een hele kleine toename van het verbruik. Maar voor precieze info zou ik toch ff naar het betreffende forum surfen. Succes!
Locked.....
Voor zover ik in dit topic heb mogen opsteken heeft de roetfilter geen nadelen op de snelheid, slechts een hele kleine toename van het verbruik. Maar voor precieze info zou ik toch ff naar het betreffende forum surfen. Succes!
Locked.....
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Darmee
- 2nd Gear member
Vorige week roetfilter laten monteren. VROM heeft de gewoonte subsidieregelingen te stoppen als het potje daarvoor leeg is. Dus je kan er beter snel bij zijn.
Deze week de auto uitgeprobeerd op de dichtstbijzijnde testbaan die ik regelmatig rijd: Arnhem-Oberhausen.
Auto is een S60 D5 automaat uit 2002 met 100.000 km op de teller. Topsnelheid zonder roetfilter: 222, met roetfilter 220.
De S60 170pk LPG automaat die ik hiervoor had haalde 225. Dus ik ga er langzaam op achteruit
Het verbruik van de diesel met roetfilter heb ik nog niet kunnen meten. Het duurt zo'n tijd voor die tank leeg is.....
Deze week de auto uitgeprobeerd op de dichtstbijzijnde testbaan die ik regelmatig rijd: Arnhem-Oberhausen.
Auto is een S60 D5 automaat uit 2002 met 100.000 km op de teller. Topsnelheid zonder roetfilter: 222, met roetfilter 220.
De S60 170pk LPG automaat die ik hiervoor had haalde 225. Dus ik ga er langzaam op achteruit

Het verbruik van de diesel met roetfilter heb ik nog niet kunnen meten. Het duurt zo'n tijd voor die tank leeg is.....
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het maakt dus allemaal niet echt noemenswaardig veel uit. Prima ding dan toch? Wel jammer dat Volvo er niet mee komt voor mijn toch ook nog jonge V40 diesel...(die willen ze plots niet meer kennen ofzo)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je 220 km/h rijdt, gaat het wel iets vlugger, toch?Darmee schreef:Vorige week roetfilter laten monteren. VROM heeft de gewoonte subsidieregelingen te stoppen als het potje daarvoor leeg is. Dus je kan er beter snel bij zijn.

maar zonder gekheid, wat geeft de BC voor verbruiksgetallen, bij die snelheid?
(ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om zonder risico van inbeslagname van m'n rijbewijs zulke snelheden te rijden......)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 2nd Gear member
Snelheids begrenzer valt dus nog steeds in.
- Darmee
- 2nd Gear member
Het is niet zo dat ik altijd op topsnelheid rijd. Het jongetje in mij wil gewoon de topsnelheid van zijn auto's weten. Dus trek ik in Duitsland altijd even door tot die top op een rustig stuk weg.
Voor jullie geruststelling: normaal rijd ik de maximaal toegestane snelheden, allereerst omdat ik niet van bekeuringen houd. Daarnaast is de tijdswinst minimaal omdat je nergens (ook niet in Duitsland) lang hard kunt rijden wegens stukken weg met een snelheidsbeperking of stomweg omdat er voor je langzamer wordt gereden. Op korte afstanden moet je dan aan hooguit enkele minuten tijdswinst rekenen: Als je 80 km lang 160 ipv 120 kan rijden win je maar 10 minuten.
Op het langere traject Amsterdam- Milaan (1100 km) heb ik het eens geprobeerd: heen door Frankrijk en incidenteel 160 rijden kost dat 11 uur; door Duitsland zo hard mogelijk op de stukken zonder snelheidslimiet met een auto die 200 als top had deed ik er 10,5 uur over.
Wat die boord computer betreft: dat jongetje in mij gelooft niet meer in sprookjes en is niet geïnteresseerd in die fantastische verbruikscijfers.
Ook de indicatie van het aantal kilometers dat je nog kan rijden geloof ik niet meer nadat ik met mijn S70 2 keer met een lege tank ben komen te staan, terwijl ik volgens die sprookjesverteller nog 50 kilometer zou kunnen rijden. Ik zoek gewoon een tankstation op als dat oranje lampje gaat branden.
Voor jullie geruststelling: normaal rijd ik de maximaal toegestane snelheden, allereerst omdat ik niet van bekeuringen houd. Daarnaast is de tijdswinst minimaal omdat je nergens (ook niet in Duitsland) lang hard kunt rijden wegens stukken weg met een snelheidsbeperking of stomweg omdat er voor je langzamer wordt gereden. Op korte afstanden moet je dan aan hooguit enkele minuten tijdswinst rekenen: Als je 80 km lang 160 ipv 120 kan rijden win je maar 10 minuten.
Op het langere traject Amsterdam- Milaan (1100 km) heb ik het eens geprobeerd: heen door Frankrijk en incidenteel 160 rijden kost dat 11 uur; door Duitsland zo hard mogelijk op de stukken zonder snelheidslimiet met een auto die 200 als top had deed ik er 10,5 uur over.
Wat die boord computer betreft: dat jongetje in mij gelooft niet meer in sprookjes en is niet geïnteresseerd in die fantastische verbruikscijfers.
Ook de indicatie van het aantal kilometers dat je nog kan rijden geloof ik niet meer nadat ik met mijn S70 2 keer met een lege tank ben komen te staan, terwijl ik volgens die sprookjesverteller nog 50 kilometer zou kunnen rijden. Ik zoek gewoon een tankstation op als dat oranje lampje gaat branden.