Na maanden lang loeren op mobile.de en lijstjes met favorieten aanleggen en opties afwegen ben ik voor de kerstdagen met mijn vader naar Neuss onder Dusseldorf afgereisd om daar te kijken naar een 4 jaar oude XC40 plug-in hybride met 79.000 op de teller te bekijken.
We wilden graag een rijker uitgeruste Inscription plugin-hybride met rond de ton aan km of lager, in wit met zwart dak of in zwart en daarbij een (niet-zwart) volledig lederen interieur. En ik wilde graag Harman Kardon audio (in onze S60 heb ik zelf premium audio geïnstalleerd).
Meinauto gebrauchtwagen in Neuss verkoopt ex-lease autos van meinauto.de. Allemaal recente auto's waarvan alle historie beschikbaar is en die er allemaal piekfijn uitzien.
Na een uurtje de hele auto uitgekamt te hebben en daarna nog een halfuurtje rondscheuren over het bedrijvenpark zijn we in de onderhandeling gegaan. Nou ja onderhandeling; De man maakte voor de proefrit al duidelijk; de auto is zoals die is en de prijs staat vast, geen gedonder. Ik kon de aluminium spaakvelgen met goede winterbanden overnemen. En ze konden voor 250.- een export kenteken erbij leveren, waarmee je ook in Nederland mag rijden en verzekerd bent. Deal gesloten en weer terug naar Nederland.
Vanwege de kerstdagen en Oud&Nieuw ging alles allemaal wat langzamer. Dus pas 2 weken later kon ik opnieuw naar Neuss om onze nieuwe aanwinst, met de winterwielen eronder en een export plaat erop, op te halen. De nacht ervoor niet geslapen natuurlijk. Maar volop genoten van de terugrit. Hoewel de S60 ook een comfortabele auto is, was dit wel een heel verschil - 19 jaar vooruit in de tijd qua techniek. Heerlijk relaxt terug gereden vanwege de automaat, de geweldige stoelen en prachtige audio!
De specs:
Volvo XC40 Recharge T5 Phev DKG Inscription
Model 2021, bouwjaar 09/2020
79.000 km
Aankoop met importkosten en bpm 27650.-
Hieronder wat foto's:
Voorzijde

Plaatje
Interieur

Plaatje
Zomervelgen

Plaatje
Inmiddels heb ik een schakelkast aan de gevel gemaakt met daarin een buitenstopcontact, schakelaar en plek voor de 230 lader.

Plaatje

Plaatje

Plaatje