Volvo EX30 problemen

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
ElvireEX30
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.02.2025 - 12:04

Deze week laten we onze Volvo extended range core EX30 controleren. De volvo EX30 voldoet niet aan de beloftes/verwachtingen en ik vraag me af of anderen dat ook zo ervaren. We hebben de ex30 nu 9 maanden.


ACCU:
- Het rijbereik van de EX30 zou 476 km zijn onder ideale omstandigheden. Zelfs bij de meest ideale omstandigheid haalt onze EX30 nooit meer dan 330 - 360 km.
- Oplaadduur. Een snellader zou de EX30 in 26,5 min op 80% laden aldus opgave. Onze Volvo doet er altijd langer dan een uur over bij een snellader. Zelfs het navigatiesysteem zegt dan dat snelladen 25-30 min duurt. De praktijk is altijd langer dan een uur, ook al staat het batterijpercentage lager dan 30%

Navigatie/ Adaptive Cruise Control:
- navigatiesysteem werkt op veel plekken in het buitenland niet en maakt hij vooral bij afslagen enorm omleidingen, je bent dan verplicht om met je telefoon te navigeren.
- in combinatie met de ACC soms levensgevaarlijk. Volvo remt af tot 60 waar je 120 mag of gaat naar 120 waar je 80 mag (mag hopen dat je hierdoor geen boetes krijgt)
- regelmatig pakt hij de snelheid van de parallelweg of van een op- of afrit.
- plotseling hard afremmen als je naast een vrachtauto rijdt, soms ziet de ex30 dit als een voorganger.
-de ACC werkt vaak pas na herhaaldelijk drukken

Lanecontrol
- bij smalle wegen met meerdere witte lijnen gooit de EX30 jou van links naar rechts. Ook op autowegen gooit hij je al opzij als je ruim naast een witte lijn rijdt. De lanecontrol is veel te eng afgesteld en ook bijzonder vervelend dat je deze niet permanent kunt uitzetten.

Achteruitrijden
- Bij achteruit rijden gaat hij soms vol op de rem en dan heb je het gevoel alsof je tegen een steen hebt gereden.

Autosleutel en starten
De EX30 herkent heel vaak de autosleutel niet en vaak moet je herhaaldelijk met de starthendel bewegen om in de vooruit of achteruit te rijden.
Als sinds eind jaren 80 kunnen wij onze auto's op afstand openen. Nu 2025 kan dat met deze volvo ex30 versie niet. Het kan wel maar dan moet ik eerst mijn telefoon openen, dan de app openen en dan op ontgrendelen klikken.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33095
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vervelende punten.
476 KM is WLTP, 360km is dan toch heel netjes?
Snellader heb je de auto er met google naar toe laten rijden dat hij ook voorverwarmd is? Heb je de ervaring bij meerdere laadpaalfirma's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28331
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Terug naar de dealer om problemen te melden en mogelijk te laten oplossen met misschien software update.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Paul schreef: 10.02.2025 - 14:46 Vervelende punten.
476 KM is WLTP, 360km is dan toch heel netjes?
330-360 onder ideale omstandigheden, valt mij dan ook wel tegen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33095
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

HeinvdW schreef: 10.02.2025 - 21:27 Voor het merendeel van de elektrische auto's geldt dat het reële bereik 2/3 van de WLPT is.
Precies!
- Voorverwarmen
- Niet te hard rijden
- niet te veel bergen op

Al dat soort dingen ;-) WLTP is netjes 80km/u rijden in een rondje toch?

Maar goed op Youtube genoeg testen die laten zien wat je echt kan verwachten van welke EV dan ook.

Overigens is alles niet nieuw, met mijn Diesel 1.6D in mijn C30 zou ik ook 1300km kunnen rijden, maar zuinig rijden lukte me alleen naar Spanje toe (1100km en toen tanken) en hier in NL zat ik max op 900km.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28331
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad altijd eerst goede informatie inwinnen voordat je een EV aanschaft. In de toekomst zal de actieradius en de laadsnelheid wel toenemen door verbeterde accutechniek.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33095
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja maar niet in deze auto, want die verbeterde accutechniek krijg je er niet in met een software update.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28331
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Nee, dat wordt wachten op andere accu's met verbeterde laadcapaciteit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
TonH53
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

HeinvdW schreef: 10.02.2025 - 21:27 Voor het merendeel van de elektrische auto's geldt dat het reële bereik 2/3 van de WLPT is.
Uit Autoweek: "Testorganisaties hebben het verschil met de werkelijkheid al onderzocht. Hoewel het minder theoretisch is dan de NEDC, er is nog altijd verschil. Bij een elektrische auto moet je gemiddeld 40 tot 70 km minder actieradius rekenen dan de WLTP aangeeft. Als je tweederde van de waarde aanhoudt, dan zit je meestal aan de goede kant van het bereik voor het dagelijkse gebruik. De NGO Transport & Milieu had geoordeeld over een kloof van 23 procent in 2020."
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
Gebruikersavatar
TonH53
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Hans Eilander schreef: 10.02.2025 - 21:19 100 km range meer opgeven dan in de praktijk haalbaar is, is dat netjes?? :lol: :lol:
Anderen noemen het: de boel belazeren. ;)
Waar moet de WLTP-test aan voldoen?
Voor een uniforme test onder dezelfde omstandigheden zijn afspraken gemaakt waar een WLTP-test aan moet voldoen. Dit gaat om de volgende testparameters.

De temperatuur in het testlab bedraagt 23 °C
Het aantal af te leggen testkilometers bedraagt 23,25 km
De testduur is 30 minuten (1800 seconden)
De test bestaat uit vier fasen (laag, matig, snel en zeer snel)
De gemiddelde snelheid bedraagt 46,5 kilometer per uur
De tijd dat de motor stationair draait bedraagt 13 % van de totale testtijd
De topsnelheid (gedurende een aantal seconden) ligt boven 130 km/u

Wat is het verschil met de werkelijke actieradius?
Wanneer je eenmaal in een elektrische auto rijdt, merk je dat de werkelijke actieradius veel variabeler is dan het WLTP-bereik. Factoren als temperatuur, wind, bergop/bergaf, snelweg/stad en je rijstijl hebben erg veel invloed. Daar komt bij dat je in het echt niet doorrijdt totdat de acculading 0% is. Alleen onder ideale omstandigheden zou je de WLTP kunnen benaderen. Er zijn

praktijkvoorbeelden in overvloed die aantonen dat de door de autofabrikant WLTP-waarde in de praktijk nooit wordt gehaald. Mag dit zomaar? Daar zou de industrie iets mee moeten. Door het feit dat de hele markt onderkent dat het opgegeven bereik nooit zal worden gehaald, wordt min of meer gedoogd dat de autoproducent nog iets bij het bereik op kan plussen. Dit verschijnsel kennen we sinds mensenheugenis en is ook bij de brandstofauto bekend. Maar de verschillen bij de elektrische auto zijn groter. Omdat vooral de weersomstandigheden, maar ook andere factoren, een grotere rol spelen. Het effect is dat de indicatie met een flinke korrel zout wordt genomen en daar schiet de auto-industrie uiteindelijk in eigen voet.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
Gebruikersavatar
TonH53
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

(

Ik kwam op YouTube nog een Britse duurtest tegen met de volgende uitkomsten:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Een heldere uitleg Ton. Toch zou de range fabrieksopgave, wat dichter bij de realiteit moeten liggen. Nu word de consument een roze bril voorgehouden. En je hebt gelijk, dat dit net zo goed speelt bij benzine, en bij diesel motoren. Maar daar kan het verschil in opgave in de praktijk zelfs beter uitvallen dat de fabrieksopgave. Dat is bij een EV uitgesloten. Ik rij met mijn T2 in de regel zuiniger, dan in de boeken vermeld staat. Das mooi meegenomen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
iHansz
3rd Gear member
Berichten: 283
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

Hoi @ElvireEX30, ik zal hieronder het één en ander proberen uit te leggen.

ACCU:
- Het rijbereik van de EX30 zou 476 km zijn onder ideale omstandigheden. Zelfs bij de meest ideale omstandigheid haalt onze EX30 nooit meer dan 330 - 360 km.
- Oplaadduur. Een snellader zou de EX30 in 26,5 min op 80% laden aldus opgave. Onze Volvo doet er altijd langer dan een uur over bij een snellader. Zelfs het navigatiesysteem zegt dan dat snelladen 25-30 min duurt. De praktijk is altijd langer dan een uur, ook al staat het batterijpercentage lager dan 30%

Anderen hebben hier al op gereageerd, maar een goede graadmeter is deze https://www.volvocars.com/nl/cars/elect ... h-Extended Rang Calculator van Volvo zelf. Je kunt dmv verschillende mogelijkheden aflezen wat de eventuele rang zou kunnen zijn. Je geeft aan dat je langer dan een uur aan het snelladen bent, is dat bv bij Fastned en dan bij een 175 kWh lader? Zo ja, dan is er iets mis met de auto en zou ik contacten met de dealer. Zo nee, dan kan het ook aan de snellader liggen. Mocht het een snellader zijn van 50 kWh en er staan nog een auto naast je te snelladen, dan zou een uur niet raar zijn.
De waarden die een fabrikant, of het nou Volvo is of een ander merk, opgeeft is altijd via de meest optimale situatie. Geldt voor de actieradius of opladen. Daarbij, je rijdt een EV nooit helemaal van 100% naar 0%, dus de totale WLPT zal je nooit halen, maar 400km in de zomer is best mogelijk is mijn ervaring.


Navigatie/ Adaptive Cruise Control:
- navigatiesysteem werkt op veel plekken in het buitenland niet en maakt hij vooral bij afslagen enorm omleidingen, je bent dan verplicht om met je telefoon te navigeren.
- in combinatie met de ACC soms levensgevaarlijk. Volvo remt af tot 60 waar je 120 mag of gaat naar 120 waar je 80 mag (mag hopen dat je hierdoor geen boetes krijgt)
- regelmatig pakt hij de snelheid van de parallelweg of van een op- of afrit.
- plotseling hard afremmen als je naast een vrachtauto rijdt, soms ziet de ex30 dit als een voorganger.
-de ACC werkt vaak pas na herhaaldelijk drukken

Dat er niet overal bereik is, kun je de auto niet kwalijk nemen. Mijn ervaring met bv Duitsland is, maar ook met de UK, dat er hele gebieden zijn waar geen enkel bereik is. Nul-komma-nul. Dat zijn wij in NL niet gewend. Google Maps kan kaarten opslaan in de auto zelf, je hebt dan uiteraard geen verkeersinformatie.

Als je met Pilot Assist rijdt, is het goed om deze pagina https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 6870d1a409 eens door te nemen (en dan ook alle onderliggende pagina’s). Daar wordt heel goed uitgelegd wat er kan, wat er verplicht is, en wat er niet kan.

Heel veel veiligheidssystemen op nieuw op de markt gekomen auto’s, waaronder de EX30, zijn door de EU verplicht. Deze systemen kunnen veel, maar zijn wel afhankelijk van de juiste informatie en daar schort het soms nog aan. De wegbeheerders zouden ook hun bewegwijzering daarop moeten aanpassen. Als er een bord staat met max. 90 km/u met een onderbord ‘bij regen’, dan kan de auto (nog?) niet weten dat dat dus alleen geldt bij regen. Of dat je in het buitenland rijdt en naast de afslag borden staan van 100, 80 en dan 60. De auto weet (nog?) niet dat dat alleen bestemd is voor de afslag.


Lanecontrol
- bij smalle wegen met meerdere witte lijnen gooit de EX30 jou van links naar rechts. Ook op autowegen gooit hij je al opzij als je ruim naast een witte lijn rijdt. De lanecontrol is veel te eng afgesteld en ook bijzonder vervelend dat je deze niet permanent kunt uitzetten.

Ik heb dat vorige week voor het eerst bij de hand gehad. Op het Engelse EX30-forum wordt daar veel over geklaagd, omdat je in het VK veel van dat soort wegen hebt. Als je een (smallere) weg hebt zonder middenlijn (wel met lijnen aan de uiteinden), dan ziet de auto dit als één weg. Omdat je voorruit rijdt, wordt dit gezien als een eenrichtingsweg. Je kunt dit zien op het centrale display. Als je de zijlijn overschrijdt, zonder je richting aan te geven, dan denkt de auto dat je de berm instuurt en wil je weer terug op de weg hebben. Mij is opgevallen dat de auto op dit soort weg, de tegenligger niet ziet. Kun je ook op het display zien. Misschien is dit iets wat Volvo nog eens kan onderzoeken. Ik zou de Lane Change Assist uizetten, was een advies van mijn dealer, zie https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 6870d1a409

Achteruitrijden
- Bij achteruit rijden gaat hij soms vol op de rem en dan heb je het gevoel alsof je tegen een steen hebt gereden.

Daar is ook een pagina van met alle informatie en wat je kunt verwachten: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 6870d1a409

Autosleutel en starten
De EX30 herkent heel vaak de autosleutel niet en vaak moet je herhaaldelijk met de starthendel bewegen om in de vooruit of achteruit te rijden.
Als sinds eind jaren 80 kunnen wij onze auto's op afstand openen. Nu 2025 kan dat met deze volvo ex30 versie niet. Het kan wel maar dan moet ik eerst mijn telefoon openen, dan de app openen en dan op ontgrendelen klikken.

Het je de card in een hoesje? Beste is de card uit het hoesje te halen, goed in de gleuf duwen en dan moet het geen problemen opleveren. Herkent de auto de card nog steeds niet, dan even langs de dealer. Wat betreft niet openen of sluiten op afstand, dit is een eigenschap van de Core en staat oa vermeld in de brochure. Waarmee ik niet wil zeggen, dan had je maar beter moeten opletten.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Nog even een vraagje. De EX30 is een digitale auto waar heel heel veel is in te stellen. Vooral in het begin is dat best to much information, daarom heeft mijn dealer anderhalf uur(!) de tijd genomen om alles zoveel mogelijk tijdens de aflevering uit te leggen. Heeft jouw dealer dat niet gedaan?
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
puccini
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 22.04.2024 - 13:07

Sinds gisteren moest ik ineens opnieuw inloggen in de app (heb dit nog nooit in 5 maanden hoeven doen) en vanmorgen kon ik niet voorverwarmen en toen ik bij de auto kwam kon ik deze ook niet openen nadat ik de key tag (met nieuwe batterij) op de stijl hield en de koffer bak probeerde lukte het na enige tijd om binnen te komen.
Bij het wegrijden zag ik dat ondanks dat er een 4G verbinding was problemen waren met de locatie van de auto op het scherm wat na 5 minuten automatisch werd opgelost.
Zojuist bij thuiskomst weer proberen te verwarmen maar helaas wekt niet!
Mijn vraag hebben meer eigenaren van de EX30 hier problemen mee (gehad).
EX30 SMER plus Onyx
Gebruikersavatar
iHansz
3rd Gear member
Berichten: 283
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

puccini schreef: 27.02.2025 - 10:19 Sinds gisteren moest ik ineens opnieuw inloggen in de app (heb dit nog nooit in 5 maanden hoeven doen) en vanmorgen kon ik niet voorverwarmen en toen ik bij de auto kwam kon ik deze ook niet openen nadat ik de key tag (met nieuwe batterij) op de stijl hield en de koffer bak probeerde lukte het na enige tijd om binnen te komen.
Bij het wegrijden zag ik dat ondanks dat er een 4G verbinding was problemen waren met de locatie van de auto op het scherm wat na 5 minuten automatisch werd opgelost.
Zojuist bij thuiskomst weer proberen te verwarmen maar helaas wekt niet!
Mijn vraag hebben meer eigenaren van de EX30 hier problemen mee (gehad).
Kan je helaas niet helpen. Geen last van uitloggende App en voorverwarmen is niet nodig, auto staat in garage (of ik vergeet dat dat ook kan).
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4832
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

ElvireEX30, je zei bijna een maand geleden dat je de auto die week zou laten controleren. Is dat ook gebeurd en zo ja is er iets uitgekomen?
Is dat controleren gedaan door een Volvodealer, of heb je de auto elders gebracht voor onderzoek?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Tombalabomba
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18.05.2023 - 14:50

Hi Elvire, ik ben ook erg benieuwd. Wij ook EX30 rijder met exact dezelfde problemen. We worden gek van de slechte kwaliteit en alle niet nagekomen beloftes. Auto al bij dealer gehad maar die kan niets betekenen omdat het allemaal in de software zit die niet goed in elkaar zit. Er worden door Volvo beloftes gedaan dat deze snel zal verbeteren met als extra argument dat ook de Volvo Ex90 hier op draait. Mijn conclusie of eigenlijk vrees is dat het nog lang gaat duren voor dit in orde komt als het al ooit echt in orde gaat komen. Ik kan overigens jouw lijst nog uitbreiden met zoveel andere problemen helaas.
Volvo xc90 3.2 (2006)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40350
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Summum schreef: 04.03.2025 - 14:54 ElvireEX30, je zei bijna een maand geleden dat je de auto die week zou laten controleren. Is dat ook gebeurd en zo ja is er iets uitgekomen?
Is dat controleren gedaan door een Volvodealer, of heb je de auto elders gebracht voor onderzoek?
Elvire is sinds het plaatsen van haar startpost niet meer ingelogd geweest.
Mogelijk wilde ze alleen haar verhaal kwijt en is ze niet geïnteresseerd in de reacties.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ElvireEX30
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.02.2025 - 12:04

Tombalabomba schreef: 07.03.2025 - 07:07 Hi Elvire, ik ben ook erg benieuwd. Wij ook EX30 rijder met exact dezelfde problemen. We worden gek van de slechte kwaliteit en alle niet nagekomen beloftes. Auto al bij dealer gehad maar die kan niets betekenen omdat het allemaal in de software zit die niet goed in elkaar zit. Er worden door Volvo beloftes gedaan dat deze snel zal verbeteren met als extra argument dat ook de Volvo Ex90 hier op draait. Mijn conclusie of eigenlijk vrees is dat het nog lang gaat duren voor dit in orde komt als het al ooit echt in orde gaat komen. Ik kan overigens jouw lijst nog uitbreiden met zoveel andere problemen helaas.


We hebben een maand moeten wachten voordat we bij de Volvo Dealer in Echt aan de beurt waren. Bij het maken van de afspraak vonden ze het verschil tussen opgegeven actieradius en werkelijke actieradius erg groot. Afspraak was dat de auto een week naar de garage zou gaan en dat er proefritten mee gereden werden. Bij de afspraak afgelopen maandag hoefde die testweek opeens niet meer. Alle klachten worden min of meer weggewuifd...."u moet er ook zo mee omgaan", "een bezine-auto haalt ook nooit het opgegeven verbruik", "dit ligt hoe u ermee omgaat" en "er komt een nieuwe update aan" (hetgeen ik al vaker te horen heb gekregen)
Onze volvo EX30 wijkt zo''n 25% af in actieradius wat bij verkoop is opgegeven!!! Van alle benzine-auto''s die wij hebben gehad en nog steeds hebben, hebben we nog nooit zo''n afwijking gehad. Alle technische problemen van de Volvo EX30 worden bij de gebruiker neergelegd of het is wachten op een nieuwe software update. In het buitenland werkt gewoon googlemaps niet correct van de volvoEX30, terwijl google maps op de iphone het wel doet. Dus een opmerking hierboven is dus gewoon onzin om te verwijzen naar bereik. Software technisch is deze volvo een ramp. Laatste haalde me een stoere auto bij een afrit van rechts in. Blijkbaar iets te dicht bij me. Want de volvo gooide me naar links ondanks dat ik lane control uit had staan. Gelukkig reed er niemand op de linkerbaan .

Hoe dan ook. Ik laat het er niet bij zitten. Volvo doet niks. Ik heb inmiddels een jurist ingeschakeld.
Plaats reactie

Terug naar “EX30”