Pagina 1 van 2
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 17:33
door Risrael
Vanmiddag met het naar huis gaan geen internetverbinding.
Allerlei resets geprobeerd maar niets heeft geholpen. Kan het zijn dat de Volvo server eruit ligt?
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 17:49
door lint
Dat is mogelijk maar vaak is het een tijdeijk probleem.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 17:58
door Henry82
Heb je ook de voorruit ontwaseming knop 30 seconden ingedrukt gehouden?
Tot dat het SOS lampje bovenin gaat knipperen, daarmee reset je de TCAM.
9 van de 10 keer is dat de oplossing.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 17:59
door Zwartjes
Ook bij mij vandaag, de gehele dag al, totaal geen internetverbinding (LTE). Ook de diversen “ bekende” resets geprobeerd, echter zonder succes.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 18:00
door Risrael
Henry82 schreef: ↑10.02.2025 - 17:58
Heb je ook de voorruit ontwaseming knop 30 seconden ingedrukt gehouden?
Tot dat het SOS lampje bovenin gaat knipperen, daarmee reset je de TCAM.
9 van de 10 keer is dat de oplossing.
Yep ook die
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 18:03
door Zwartjes
Ik heb ook diversen malen die knop gebruikt, echter zonder succes. Maar eens kijken hoe zich dit (in de komende dagen) hersteld. Verdere ervaringen verneem ik graag.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 18:36
door Roadrunner79
+1
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn. Ik heb ook alle resets geprobeerd en zonder resultaat.
Even afwachten, als er meer zijn zal het wel aan Volvo liggen en zal het wel snel worden opgelost.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 21:12
door J33Bee
Hier ook geen verbinding vandaag. De vrouw heeft de auto mee gehad en vanavond zag ik het uitroepteken staan. Ik zou graag weten welke provider ik heb... Er werd in ander topic geroepen dat het Odido was, maar vervolgens ook weer dat het ook KPN of Vodafone kan zijn. SOS brandde na reset ook weer netjes "wit" maar nog steeds uitroepteken. Ik reset het morgenvroeg wel weer als het nodig is... Nu al de 3e keer sinds ik de auto heb (nov '24)
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 21:25
door adderoos
Even Bluetooth tethering aanzetten op de mobiel en in de Bluetooth koppeling in de auto. Dan wordt er in ieder geval een verbinding gemaakt met internet. Afhankelijk van de mobiel heb je dan 5G. Niet iets sneller dan 4G of LTE en het werkt verder prima.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 21:58
door -KJ-
J33Bee schreef: ↑10.02.2025 - 21:12
Hier ook geen verbinding vandaag. De vrouw heeft de auto mee gehad en vanavond zag ik het uitroepteken staan. Ik zou graag weten welke provider ik heb... Er werd in ander topic geroepen dat het Odido was, maar vervolgens ook weer dat het ook KPN of Vodafone kan zijn. SOS brandde na reset ook weer netjes "wit" maar nog steeds uitroepteken. Ik reset het morgenvroeg wel weer als het nodig is... Nu al de 3e keer sinds ik de auto heb (nov '24)
Veel merken maken gebruik van een Multi Network SIM en dan heb je dus technisch niet slechts 1 provider.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 10.02.2025 - 22:29
door J33Bee
-KJ- schreef: ↑10.02.2025 - 21:58
J33Bee schreef: ↑10.02.2025 - 21:12
Hier ook geen verbinding vandaag. De vrouw heeft de auto mee gehad en vanavond zag ik het uitroepteken staan. Ik zou graag weten welke provider ik heb... Er werd in ander topic geroepen dat het Odido was, maar vervolgens ook weer dat het ook KPN of Vodafone kan zijn. SOS brandde na reset ook weer netjes "wit" maar nog steeds uitroepteken. Ik reset het morgenvroeg wel weer als het nodig is... Nu al de 3e keer sinds ik de auto heb (nov '24)
Veel merken maken gebruik van een Multi Network SIM en dan heb je dus technisch niet slechts 1 provider.
Dat zou fijn zijn, maar hoe weet ik dat zeker?
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 11.02.2025 - 00:00
door -KJ-
Navraag doen bij Volvo?
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 11.02.2025 - 08:37
door Paul
Gisteren beide auto's hier geen netwerk, dus storing bij TMobile/Odido was niet alleen in Nederland.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 11.02.2025 - 09:20
door lint
Werkt het nu weer? Wij hebben ook wel eens van die kortdurende storingen van het netwerk.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 11.02.2025 - 09:57
door Peter-V50
Ik had gisteravond en vanochtend ook geen dataverbinding. Na een TCAM- en infotainment reset en even wachten kwam de verbinding terug.
Vaak is gedoe met het systeem een voorteken van een OTA, en jawel! OTA 3.4.4 is aangekondigd vandaag.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 11.02.2025 - 10:48
door J33Bee
Vanochtend zonder reset weer data bij starten auto.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 18.02.2025 - 11:17
door Roadrad
laatste tijd is het bal met de LTE... reset van zowel TCAM als het hele systeem helpt niet... en dan ineens doet ie het even wel... en 10 tellen erna weer niet... hoop dat het met de volgende update is opgelost..
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 18.02.2025 - 12:54
door Paul
Is gekke storing bij T-Mobile want dan wel dan niet, dan als je de auto start niet, maar halverwege de snelweg weer wel...
EX40 lag er ook uit met de App om te ontdooien, even in de auto en idd geen ontvangst, toen even handmatig aangezet en was hij daarna weer verbonden met LTE. Polestar had geen ontvangst gisteren, maar gisteravond deed de app het dan weer wel prima.
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 18.02.2025 - 13:39
door lint
Inderdaad aparte storing. Heb jij contact gehad met T-Mobile?
Vanmiddag geen LTE internetverbinding
Geplaatst: 18.02.2025 - 14:46
door hbiesheuvel
als ik zo de reacties peil hebben veel mensen er last van ná de laatste update. Maar dat gezegd hebbende, weet ik zeker dat ik de eerste 1-2 weken na de update nergens last van heb en dat het 'offline' zijn / geen LTE in je display zien, pas daarna de kop op ging steken. Dus het zou best iets met de provider te maken kúnnen hebben.