Ik heb eeb XC60 van 2024. Vooral op parkeerplaatsen ziet hij zijn kans schoon en grijpt om de haverklap in: BOEM op de rem, terwijl er nauwelijks iets aan de hand is. Inmiddels begint het mij te irriteren, want het is bijna elke dag raak.
Weet iemand of de gevoeligheid van die sensor/instelling te regelen is? Ik zou hem dolgraag wat minder actief hebben.
Automatische remingreep
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Hier hetzelfde met de V90. Achteruit op de oprit naast het huis zetten is haast niet te doen. Dan zet ik de sensors maar uit. Vreemd genoeg gaat het met de EC40 wel goed, die is veel vergeeflijker. Wel signaal en beeld dat er wat (te) dicht in de buurt komt, maar pas echt op het allerlaatst een ingreep. Wat ik de praktijk neerkomt op bijna nooit.
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ik moet hier in de wijk om een vluchtheuvel heen slingeren. Direct na die vluchtheuvel staat vaak een auto aan de laadpaal, krijg met regelmaat een waarschuwing en een kleine ingreep die weer stopt omdat ik dan weer naar links stuur. Ook met regelmaat een melding als er een auto naast me stopt bij een verkeerslicht.
Ach, het went...
Ach, het went...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12895
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Toch opvallend, die verschillen in gevoeligheid. Met de XC eigenlijk nauwelijks last, tenzij een of andere jojo bedenkt nog even snel achter de auto langs te lopen... Daar is het natuurlijk voor bedoeld, maar die man vond het erg grappig dat ik zo abrupt stil stond dus had eigenlijk even stiekem wat langzamer door willen rollen...S80 Executive schreef: ↑11.02.2025 - 14:22 Hier hetzelfde met de V90. Achteruit op de oprit naast het huis zetten is haast niet te doen. Dan zet ik de sensors maar uit. Vreemd genoeg gaat het met de EC40 wel goed, die is veel vergeeflijker. Wel signaal en beeld dat er wat (te) dicht in de buurt komt, maar pas echt op het allerlaatst een ingreep. Wat ik de praktijk neerkomt op bijna nooit.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3949
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Het gaat in dit topic over de extra gevoeligheid van CTA bij de AAOS Volvo's, vermoed ik.BraboFrits schreef: ↑11.02.2025 - 14:33 Ik moet hier in de wijk om een vluchtheuvel heen slingeren. Direct na die vluchtheuvel staat vaak een auto aan de laadpaal, krijg met regelmaat een waarschuwing en een kleine ingreep die weer stopt omdat ik dan weer naar links stuur. Ook met regelmaat een melding als er een auto naast me stopt bij een verkeerslicht.
Ach, het went...
Met jouw Sensus Volvo kan je de gevoeligheid van de waarschuwing in de beschreven situatie, wel aanpassen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Overtoom
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 20.10.2016 - 16:07
- Locatie: Naarden
Ah! Mooi. Maar de vraag is dus: hoe doe ik dat?raspaardje schreef: ↑11.02.2025 - 16:22 Met jouw Sensus Volvo kan je de gevoeligheid van de waarschuwing in de beschreven situatie, wel aanpassen.
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3949
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
In jouw AAOS Volvo kan dat dus niet.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ah, daar zal ik eens naar kijken dan. Dank voor de tip!raspaardje schreef: ↑11.02.2025 - 16:22Het gaat in dit topic over de extra gevoeligheid van CTA bij de AAOS Volvo's, vermoed ik.BraboFrits schreef: ↑11.02.2025 - 14:33 Ik moet hier in de wijk om een vluchtheuvel heen slingeren. Direct na die vluchtheuvel staat vaak een auto aan de laadpaal, krijg met regelmaat een waarschuwing en een kleine ingreep die weer stopt omdat ik dan weer naar links stuur. Ook met regelmaat een melding als er een auto naast me stopt bij een verkeerslicht.
Ach, het went...
Met jouw Sensus Volvo kan je de gevoeligheid van de waarschuwing in de beschreven situatie, wel aanpassen.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ah, daar zal ik eens naar kijken dan. Dank voor de tip!raspaardje schreef: ↑11.02.2025 - 16:22Het gaat in dit topic over de extra gevoeligheid van CTA bij de AAOS Volvo's, vermoed ik.BraboFrits schreef: ↑11.02.2025 - 14:33 Ik moet hier in de wijk om een vluchtheuvel heen slingeren. Direct na die vluchtheuvel staat vaak een auto aan de laadpaal, krijg met regelmaat een waarschuwing en een kleine ingreep die weer stopt omdat ik dan weer naar links stuur. Ook met regelmaat een melding als er een auto naast me stopt bij een verkeerslicht.
Ach, het went...
Met jouw Sensus Volvo kan je de gevoeligheid van de waarschuwing in de beschreven situatie, wel aanpassen.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL