Eerst op het forum nagelopen of dit probleem eerder behandeld is, kon dat echter niet traceren. Bij deze dus mijn vraag naar (mogelijke) oplossing of suggesties betreft mijn startprobleem. Sinds augustus 2022 rij ik met heel veel plezier in mijn wat oudere V70 (bouwjaar 2002) met later ingebouwde LPG G3 installatie. De auto gebruik ik bij mijn tijdelijke verblijf in Nederland, ik rij er dan voornamelijk langere afstanden mee. Starten was nooit een probleem, zelfs na 10 maanden stalling sloeg de motor zeer snel aan, dat was september 2023.
Sinds eind vorig jaar gaat het starten minder vlot. Pas na 2, soms 3, pogingen slaat de motor aan. Tijdens een beurt afgelopen september heb ik de bougies vervangen met Iridium exemplaren (vanwege LPG). Feitelijk heeft dat het probleem niet opgelost, het starten blijft moeizaam.
Ondertussen verblijf ik weer voor langere tijd in het buitenland, mijn dochter heeft ondertussen de beschikking over de V70. Ze gaf aan dat het startprobleem alleen maar toeneemt, dat kost nu meerdere pogingen. Natuurlijk is het kouder, dus dat speelt wellicht mee. Als de auto eenmaal opgewarmd is dan gaat starten vlotter (als vanouds).
Mijn vraag dus, hoe nu verder, zijn er handelingen die ik aan mijn dochter kan vragen te doen om gerichter te weten waar de oplossing gezocht moet worden?
Startprobleem V70 (LPG G3)
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Fout code's uitlezen, het starten gaat op benzine, loopt hij verder goed op benzine?
Wellicht klepspeling te krap of niet meer aanwezig, zou de compressie eens meten met koude en daarna nog eens met warme motor
Wellicht klepspeling te krap of niet meer aanwezig, zou de compressie eens meten met koude en daarna nog eens met warme motor
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 03.04.2019 - 08:52
- Locatie: Rotterdam
Bedankt voor de antwoorden Johan s60 & -KJ-
Inmiddels heeft mijn dochter de tank leeg gereden en Superplus 98 getankt, daarmee gaat het starten al wat beter. Binnenkort ben ik weer in NL dan zal ik VIDA uit laten lezen op foutcodes. Iemand een suggestie waar ik dat in de omgeving van Delfshaven het beste kan doen?
Inmiddels heeft mijn dochter de tank leeg gereden en Superplus 98 getankt, daarmee gaat het starten al wat beter. Binnenkort ben ik weer in NL dan zal ik VIDA uit laten lezen op foutcodes. Iemand een suggestie waar ik dat in de omgeving van Delfshaven het beste kan doen?
V70 2.4 140pk Autom. met later ingebouwde LPG G3 installatie (21 oktober 2002)
V70 2.4 170pk Edition Sport Autom. (10 juli 2007)
S60 2.4 Edition Automaat 140 pk (8 mei 2003)
tune if you care!
V70 2.4 170pk Edition Sport Autom. (10 juli 2007)
S60 2.4 Edition Automaat 140 pk (8 mei 2003)
tune if you care!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07.08.2024 - 14:56
Is het een vialle installatie? Zo ja, dan gaan zeer vaak de injectoren lekken na het afzetten van de motor. Het inlaatspruitstuk vult zich dan met gas waardoor het zuurstof verdrongen wordt. Tot het gas eruit gestart is zal er geen zuurstof/benzine de motor in komen en niet aanslaan.
Volvo V70 uit 2001, nu 599223 kilometers. Op naar de 6 ton
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 03.04.2019 - 08:52
- Locatie: Rotterdam
Bedankt voor je reactie timmypost, ik ga daar naar kijken zodra ik weer terug ben in Nederland. Trouwens gefeliciteerd met de 6 ton op jouw V70, ik heb nog zo’n 160k te gaan voordat ik dat bereik, maar goed, mijn V70 is ook een jaar jonger 
V70 2.4 140pk Autom. met later ingebouwde LPG G3 installatie (21 oktober 2002)
V70 2.4 170pk Edition Sport Autom. (10 juli 2007)
S60 2.4 Edition Automaat 140 pk (8 mei 2003)
tune if you care!
V70 2.4 170pk Edition Sport Autom. (10 juli 2007)
S60 2.4 Edition Automaat 140 pk (8 mei 2003)
tune if you care!