Gisteren auto (V70 uit 20212, Benzine) geparkeerd maar bij terugkomst verwelkomd door een totaal dode wagen. Geen enkel elektrisch onderdeel deed het meer, zelfs geen sjoege van het dashboard en ook de interieurverlichting liet het afweten en starten was al helemaal niet mogeljk. Wegenwacht gebeld, ondertussen even de motorkap geopend en kijk: ineens ging de binnenverlichting aan (had portier nog open). En vervolgens kon ik gewoon weer starten, zij het dat het klokje op de dashboard —.— aangaf (dus niet de tijd). Het lijkt dus alsof-ie een totale onderbreking heeft gehad van de stroom/spanningstoevoer. Wegenwacht weer afgemeld . (Overigens, ik heb Volvo assist en die sturen een link naar je mobiel waarmee je alles kunt opgeven, en dat verliep als een speer).
Nu is de auto altijd in onderhoud bij de officiele Volvo dealer, maar voordat ik daarheen ga dacht ik: eerst eens even kijken wat ik zelf kan doen. Afgaande op de berichten hier denk ik aan de volgende stappen:
- Accu doormeten. Ook letten op die rare zekering op de + kabel
- Massa-kabel checken
- Zekeringen controleren (handschoenenkastje en motorruimte)
Zijn er nog andere dingen die ik zelf kan controleren voordat ik me begeef in de wereld van de CEM-vervanging of Kabelboom-transplantatie?
Dank alvast!
Totale Elektrische uitval, wat kan ik zelf doen?
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Raar!
Marters die kabels door hebben geknaagd, dus ergens kabelbreuk of vocht, regen of lekkend kachelsysteem, in een CEM bij voetenruinte passagierskant.
Relais defect of aardings probleem?
En voor de zekerheid; accupolen zitten wel vast?
Gr. Edwin.
Marters die kabels door hebben geknaagd, dus ergens kabelbreuk of vocht, regen of lekkend kachelsysteem, in een CEM bij voetenruinte passagierskant.
Relais defect of aardings probleem?
En voor de zekerheid; accupolen zitten wel vast?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05.08.2017 - 16:19
Dank!
Opgelost! Lijkt inderdaad een loszittende accupool geweest te zijn. Heb het overigens opgelost via ChatGPT, die een geweldig stappenplan had geproduceerd.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Mooi dat het opgelost is!
En het kon ook bijna niet iets anders zijn dan zoiets ‘onbenulligs’, als alle stroom ineens 100% weg en ook zo weer terug is…
Gr. Edwin.
En het kon ook bijna niet iets anders zijn dan zoiets ‘onbenulligs’, als alle stroom ineens 100% weg en ook zo weer terug is…
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!