Ik ben bezig met zomerbanden voor de V90.
Nu valt mij op dat de maat voor de pih 245/40/20 is en voor de non-pih 255/35/20
Die 2e is in alle merken en type’s te krijgen, zelfs met Volvo kenmerk.
Maar de eerste is wat minder in trek.
Goodyear heeft de AS5 in 99v, de V is prima want de T6 loopt niet harder dan 185, Michelin heeft de Pilot Sport 4S maar ik denk dat deze wat te hardcore is.
Zijn er buiten het feit om dat de band platter en breder is wat de verbruikscijfers negatief beïnvloed andere redenen om niet voor de 255/35/20 te gaan.
Er is meer keus in merk en type, daarnaast is deze maat voordeliger om te kopen omdat er meer keus is, ook zijn ze in 99 draagvermogen te krijgen in W en Z codering.
Iemand een idee?
Met de 255/35 zal er wellicht een comfort dingetje kunnen ontstaan tov de 245/40.
Bandenmaat pih anders dan non-pih.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21134
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Ik denk dat de belangrijkste reden het draagvermogen is (255/35x20 meestal 97; 245/40x20 meestal 99). Jij gaf aan dat de 255/35 er ook is met load index 99. Die heb ik niet gevonden, maar als die bestaat dan kan dat een alternatief zijn. In dat geval wel de bandenspanning iets verhogen met 0.1-0.2 bar
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21134
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja je hebt gelijk, kom maar 1 a merk tegen met een 100 en dat is goodyear as 3 en 5.
De 97 is te weinig voor een pih?
Wellicht is dan toch de aanbevolen maat de beste keus, ook met het oog op comfort.
De 97 is te weinig voor een pih?
Wellicht is dan toch de aanbevolen maat de beste keus, ook met het oog op comfort.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27209
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kan je ergens terugvinden wat de maximale aslasten zijn? Dan kom je daar snel genoeg achter.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21134
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
maximum massa 2590.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27209
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Loadindex 97 is 730 kilo per band.
Als je maximale aslast per band onder de 1460 kilo blijft op kenteken is dat dus geen probleem.
Als je maximale aslast per band onder de 1460 kilo blijft op kenteken is dat dus geen probleem.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Voor jouw auto is dat 1290kg vooras en 1390kg achteras ( bron RDW )
Loadindex 97 (730kg ) en 99 ( 775kg )
Gaat dus beide goed in theorie.
Als je nou zeker wil zijn neem je een 97 XL band dan zit je alsnog aan die 99 waarde .
Ook verschilt de keuze per aanbieder nogal , bijvoorbeeld heeft een euromaster meer keuze in die 245 maat dan een kwikfit/profile . In de €230-280 range zitten wel een aantal goede A merken zoals je zelf aangaf die GY AS5 , P Pzero4 , E-premacy .
Loadindex 97 (730kg ) en 99 ( 775kg )
Gaat dus beide goed in theorie.
Als je nou zeker wil zijn neem je een 97 XL band dan zit je alsnog aan die 99 waarde .
Ook verschilt de keuze per aanbieder nogal , bijvoorbeeld heeft een euromaster meer keuze in die 245 maat dan een kwikfit/profile . In de €230-280 range zitten wel een aantal goede A merken zoals je zelf aangaf die GY AS5 , P Pzero4 , E-premacy .