5-ZTL-37: wie heeft hem?

Spoorloos !? Ga in dit topic op zoek naar je oude Volvo.
En ook echt alleen voor Volvo's. naar andere merken gaan we niet zoeken.
Plaats reactie
trekdrop
2nd Gear member

Genoemd kenteken was onze auto, voor ik hem inruilde voor een Ford Kuga PHEV Vignale. Volvo is daarop ingeruild. Is van de garage binnen 2 dagen overgeschreven naar een handelaar en na een week weer overgeschreven naar iemand anders.

Hij staat (nog) niet op ge-exporteerd, wat mij wel verrast, omdat het een 1.6 Diesel is met 204.000 km op de teller.

Hoe dan ook; mocht iemand die gekocht hebben en dit lezen, als je wil heb ik de onderhoudshistorie van ca. 74k km t/m 204k km voor je. Plus, er zitten nog onderdelen op die nog in garantie zitten. Je kunt dan een bericht sturen via dit forum.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
redracer
4th Gear member

Is geen gekke kmstand om hier nog vrolijk een paar jaar mee door te tuffen . Heb je voor weinig ( in de aanschaf ) een goede luxe auto aan .
trekdrop
2nd Gear member

Op zich niet nee, en de auto zag er verder nog goed uit. Alleen vertrouwde ik 'm zelf niet meer. Bij de laatste reparatie is er een verstuiver vastgezet met een heli-coil met daarin een time-sert, om e.e.a. nog weer vast te krijgen. Was een bout van een bracked in het blok afgebroken, die moest dus uitgeboord worden.

Was dat niet gebeurd, hadden we 'm zelf gehouden. Want behalve dat issue, rijdt die auto nog makkelijk 2 ton. Op moment van verkoop zaten er 4 nieuwe goede banden onder, all-season, een nieuw siliciumcarbide roetfilter (het duurdere, betere,type) 4 verstuivers die nog geen jaar oud zijn, nieuwe aircopomp- en droger, nieuwe remblokken rondom, nieuw dieselfilter, enz. Bij 150k is de distrubitieriem gedaan.

Toch heeft ie ons 10 jaar lang goed gediend, nooit stil gestaan. Al het onderhoud zelf gedaan met de juiste (dure) olie om de 20k km.

Puntje bij paaltje ben ik toch blij. Af van die torenhoge wegenbelasting (EUR 410 per kwartaal), met huidige auto goed bereik op benzine én volledig electrisch rijden als je dat wil. Allerlei gadgets als adaptive cruise control, lane keeping, etc. Alle moderne snufjes zitten er op. Plus: uit 2021 en nu 25k km op de teller. Jaar bovag garantie.

Dat rijdt toch nog net iets lekkerder dan een V50 diesel uit 2011 met 204k km op de teller ;)

Vóór:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Enige 'nadeel' is dat nu éct overal 'fomoco' op staat.

Wat ik wel moet zeggen, dat besef je te weinige als je er middenin zit, maar hoe ontzettend goed VIDA eigenlijk is. Tuurlijk, het is traag, heeft nadelen, etc, maar het is wel compleet. Bij Ford heb je ForScan, wat als ODB Scanner prima werkt, maar waar niet de database van VIDA achter zit.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
trekdrop
2nd Gear member

Auto is inmiddels geëxporteerd. Gaat dus niemand ooit nog om die historie vragen :P
Sammmyvannorel
3rd Gear member

trekdrop schreef: 26.03.2025 - 22:29 Auto is inmiddels geëxporteerd. Gaat dus niemand ooit nog om die historie vragen :P
Ho ho je weet niet of mister polska hier op het forum zit :)
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
Plaats reactie

Terug naar “Zou mijn oude Volvo nog rijden?”